תחנת כביש דורי של הרכבלית (צילום: סיון אברהם)
תחנת כביש דורי של הרכבלית (צילום: סיון אברהם)

העירייה דורשת מנתיבי ישראל לעצור את העבודות על הרכבלית

מעמיק הקרע בין עיריית חיפה למשרד התחבורה: במכתב ששלח מנהל האגף לפיקוח על הבנייה בעירייה לחברת נתיבי ישראל הוא דורש לעצור את העבודות בפרויקט הרכבלית, שהועבר אליה במסגרת הוצאת הפרויקטים מידיו של התאגיד העירוני יפה נוף, עד להעברת היתרי הבנייה על שמה

פורסם בתאריך: 10.12.20 08:58

עיריית חיפה דורשת מחברת נתיבי ישראל לעצור את העבודות בפרויקט הרכבלית, שהועבר אליה במסגרת הוצאת הפרויקטים מידיו של התאגיד העירוני יפה נוף, עד להעברת היתרי הבנייה על שמה – כך עולה ממכתב ששלח אתמול (רביעי) מנהל האגף לפיקוח על הבנייה בעירייה ניר לוי לנתיבי ישראל.

תחת הכותרת "פרויקט הרכבלית בחיפה – ביצוע עבודות ללא היתר בנייה" כתב לוי לנתיבי ישראל: "מבדיקת אגף הפיקוח עולה כי חברתכם מבצעת עבודות טעונות היתר בנייה בשטחי פרויקט הרכבלית ללא שקיים היתר ברשות החברה כדין. בהמשך לכך יודגש ויובהר כי בהתאם לחוק התכנון והבנייה, רק בעל היתר אשר היתר הבנייה רשום על שמו רשאי לבצע את העבודות המצוינות בהיתר".

לטענתו של לוי, "עד כה טרם פנתה החברה לוועדה המקומית ולאגף רישוי הבנייה בעירייה לשם הסדרת שישה היתרים בפרויקט הרכבלית על שמה, וההיתרים נותרו על שמו של יפה נוף. בכך למעשה מבצעת החברה עבודות בשטח תוך שלא הסדירה את זכאותה החוקית לבצען. בהקשר זה יש לציין כי ככל שמתבצעות עבודות בשטח על ידי גורם שאיננו מחזיק כדין בהיתר הבנייה, הרי שבסמכותה של הוועדה המקומית ובהתאם לשיקול דעתה לפעול להוצאת צו הפסקת עבודות מינהלי, ואין באמור במכתב זה כדי לגרוע מזכותה של הוועדה המקומית לפעול על פי כל דין בעניין".

 

 

בסיום המכתב דורש לוי מנתיבי ישראל "לפעול לאלתר להסדרת הסוגיה ולהעברת כל היתרי הבנייה הנוגעים לעניין על שמה של החברה. כמו כן, עד להעברת ההיתרים על שמה של נתיבי ישראל אבקשכם לעצור את ביצוע העבודות בשטח ללא היתר".

פרויקט הרכבלית הוא אחד מפרויקטי הדגל של משרד התחבורה והיה כזה גם בתקופתו של יונה יהב כראש העיר. במסגרת הפרויקט מוקם רכבל בין הצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה, ועל ביצועו הופקד יפה נוף. מיד עם היבחרה לתפקיד ראש העיר כינתה עינת קליש רותם את את הפרויקט "ז"ל". במשרד התחבורה הגיבו בביטול לדברים והודיעו כי "הפרויקט נמצא בנקודת האל חזור שלו", אך בהתבטאותה גרמה קליש רותם לסכסוך עם המשרד שנמשך עד היום ולאובדן של מיליארדי שקלים שהיו אמורים להיות מושקעים בחיפה. גורמים בעירייה טוענים כי מכתבו של לוי לנתיבי ישראל הוא חלק מהמאבק של קליש רותם במשרד התחבורה, וכי האיום עשוי לגרום לעיכוב בהוצאתו של הפרויקט אל הפועל ולהעמקת הקרע עם המשרד.

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "אנו משוכנעים כי עיריית חיפה, כמו גורמיה המקצועיים של נתיבי ישראל, ימשיכו לעשות את כל הנדרש למען רווחת מאות אלפי תושבי העיר וסביבתה בצורה עניינית"

תגובתו של משרד התחבורה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. השקוף

    מכתב קנטרני וטיפשי!!!!גברת קאליש כואב לך שלקחו לך מהידיים את הפרוייקט?ההיתר קיים בשם אחר אז מה זה משנה?מבחינה חוקית הבניה מאושרת .ואתם החיילים של קאליש….תתביישו!!!!!

  2. שימי

    גם ככה פרוייקט מבוזבז יסעו עליו עשרות ביום ויהפוך להיות כמו רכבל בת גלים רק לתיירות

  3. ר. סגל

    העבריינית המורשעת, אהובה הספן המשופם, הדובר מצפון קוריאה טי.וי, ערימת היועצים הפרזיטים ומופרעי הקומנדו פועלים במרץ לקראת השלמת מטרת העל שלהם: להשמיד את חיפה.

  4. הנזקים של יהב יהיו איתנו עשרות שנים

    רכבל מיותר, עלות שמתנפחת עוד לפני הפעלה, קוי אוטובוס שיחבלו בהם כדי לתת עדיפות לתחבורה איטית וכושלת זו, חבל שלא ניתן לעצור את הגרעונות מדי שנה מהפעלתו. עוד עצם בגרון ירושה מהעוג הדנייתי..

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי צריך את הבולען כספים הזה בחיפה רק התחזוקה של זה עולה מאות מיליונים !!! אנשים לא צריכים להגיע לתכניון ולאוניברסיטה !!! היו עושים כבר המשך לכרמלית

  6. ירמיהו

    רטש עיר שמזיקה לעיר.מסתכסכת עם כל הרשויות בעלת קשיים ביחסי אנוש וקשרים עם גורמים חיוניים לעיר.מי שהצביע עבורה גרם נזק לחיפה.

  7. ירמיהו

    ראש עיר שמזיקה לעיר.מסתכסכת עם כל הרשויות בעלת קשיים ביחסי אנוש וקשרים עם גורמים חיוניים לעיר.מי שהצביע עבורה גרם נזק לחיפה.

  8. ירון

    מיזם מצוין .
    רק טיפשים יעצרו דבר כזה שניתן לעיר כדי לקדם אותה בכיוון הנכון.

    ראש עיר נוראית שגורמת נזקים במיליונים – לא לזה פיללנו.

  9. הפרויקט הוא עובדה קיימת וכל עיכוב פוגע בתושבים

    חבל שקליש ממשיכה לריב עם כולם ופוגעת בפרויקטים רבים ובהזרמת כספים ממשלתיים.

  10. משה

    ראש עיר מעולה שיודעת שזה פרוייקט שיעלה מאות מליונים ולא ישתמשו בו

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מיזם מצוין? מי כתב את זה שרוצה גם לממן לנו אותו השיכנס לגרעונות עתק.. ירון בי מיי גסט

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כך גם נהגו בהרבה פרוייקטים שייזם והתניע אבא חושי ז״ל
    אך הוא נלחם נגד הזרם ואנחנו נהנים מיוזמותיו עשרות שנים.

  13. משה קריות

    יחסוך כניסת אלפי רכבים לתוך חיפה בכל יום.
    הרי המזהם הכי גדול כיום זה התחבורה על זה קליש נלחמת חשבתי שהיא ירוקה… רכבל זה פרויקט ירוק מאיין כמוהו
    לעיר כמו חיפה זה אידיאלי.

  14. א.נ.א✍

    אם זה אכן נכון. והעיר הפסידה
    מיליארדים בתקציבים. אז זה ביזיון גדול !!!
    פאריז תמשיך להיות עיר האורות
    וחיפה תמשיך להיות עיר הבורות

  15. כאשר אבדנו.

    מיזם שהגה הנביא דר׳ בלשה. לפני שכותבים שטויות לכו תלמדו על התוכנית תחב״ץ הגדולה לחיפה והאזור.
    אבל הראש העיר רצתה לסגור את הרכבל וסגרה את יפה נוף.

  16. סתם איש

    סחטנית ומופרעת . רוצה לחסל כל מקור פרנסה באיזור. הרכבל טוב לאנשים. כך גם בתי זיקוק שהם נכס לאומי אסטרטגי. שמלאנית קטנה.

  17. עדי

    קליש היא ראשת העיר הכי גרועה שחיפה יכלה לבקש את עצמה. אמנם בחרתי בה בבחירות אבל עד היום לא ראיתי שעשתה משהו משמעותי חוץ מלריב עם כולם ולדבר עם חזון שלא יתממש לעולם. אפס מעשים….
    איזה באסה.

    לפחות חזירי הבר נהנים בעיר הגוססת הזו.

  18. לאגון לפניי

    דר בלשה ההזוי אולי נביא שקר. דיבר על מטרונית חשמל לא מזהמת.. קבלנו דיזל. דיבר על ייעול קווי אוטובוס קבלנו קוים ארוכים משתי תחנות אוטובוס סשום מקום. הרס תקציבים לעיר והביא בהרס התחבורה הציבורית לעלייה של 25% במשתמשי רכב פרטי כדי שיפה בלוף תמשיך לשדוד את קופת חיפה לכבישים.
    נמאס ממכם מופרעי יפה נוף. הרכבל חצי מליארד שקל שלכם שכולו תוצרת חוץ ומימן את אוסטרעה עם תחנות הזויות בשום מקום באמצע כביש דורי או ביער.. לכו חפשו מקום אחר לשדוד.. הרסתם את חיפה

  19. נוסיה

    עוד מיזם כושל של יהב שמחבר בין שום מקום לשום מקום. התחנה התחתונה מרוחקת ממש מהתחנה המרכזית והעליונה מרוחקת ממש מהטכניון ועוד יותר מהאוניברסיטה מה שיכריח הפעלת שני קווי אוטובוסים בנוסף לשטות הזאת אחד שיסיע מהמרכזית לתחנה התחתונה ואחר שיסיע מהעליונה לטכניון ולאוניברסיטה..גם עלה המון כסף וגם ימשיך לעלות ולא יקל בכלום על עומסי התנועה..ממש לא ברור מי הגאון התורן שהגה את השטות הזאת.

  20. די לבזבוזי תחבורה

    להביא D-9 להרוס את עמודי הזבלית ואת המבנים אפשר לייעד כמשרדים.
    הפרויקט הכי לא נחוץ במדינה. יחד עם הרכבת האיטית יותר מאוטובוס לנצרת בעלות "זעירה" של פקינג 7 מליארד שקל בנם יכלו לבנות 100 בתי ספר מוגנים מרעידות אדמה בכל אזור חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר