פרופ' יורם פלטי ופרופ' זק (צילומים: Peter Doyle, דוברות הטכניון)
פרופ' יורם פלטי ופרופ' יהושע זק (צילומים: Peter Doyle, דוברות הטכניון)

שני פרופסורים מהטכניון הם חתני פרס ישראל לשנת תשפ"ב

פרופ' יהושע זק הוא חתן פרס ישראל בחקר הפיזיקה והכימיה על תרומותיו המדעיות להבנת הכימיה והפיזיקה של החומר. פרופ' יורם פלטי הוא חתן בפרס ישראל בתחום יזמות וחדשנות טכנולוגית על שיטה פורצת דרך לטיפול חשמלי במספר סוגי סרטן

פורסם בתאריך: 1.3.22 13:38

פרופ' יהושע זק מהטכניון הוא חתן פרס ישראל בחקר הפיזיקה והכימיה לשנת תשפ"ב. כך הודיעה אמש (שני) שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון.

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס, כי פרס ישראל מוענק לפרופ' זק עבור פיתוח כלים מתמטיים כגון: "התמרת זק" ו"מופע זק", המשמשים לפיענוח תופעות הולכה חשמלית בשדה מגנטי. כלים אלה מאפשרים ניבוי של חומרים בעלי תכונות ייחודיות לבניית התקנים אלקטרוניים".

עוד הדגישה הוועדה, כי תרומותיו המדעיות של זק משמשות וישמשו להבנת הכימיה והפיזיקה של החומר.

בראשות הוועדה שבחרה בזק ישבה פרופ' הלינה אברמוביץ, ולצידה הפרופסורים: אסא אוירבך, איתמר וילנר ויפעת מילר.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "אנחנו גאים ומאושרים בזכייתו של פרופ' זק בפרס ישראל ובהכרה החשובה בתרומתו המדעית. עבודתו המחקרית פרצה דרך בהבנה של תופעות יסודיות הנמצאות כיום בחזית המחקר במכניקת הקוונטים ובה בעת תרמה רבות לשימושים הנדסיים יישומיים". לדברי סיון, זק נמנה עם דור הנפילים ש"הקימו את הפקולטה לפיזיקה בטכניון והניחו את היסודות לפיזיקה התיאורטית בישראל. זהו פרס ישראל שני המוענק בתוך שבוע לחוקרי הטכניון ואנו מלאי גאווה".

 

 

ביום רביעי האחרון הודיעה שרת החינוך על זכייתו של פרופ' יורם פלטי בפרס ישראל בתחום יזמות וחדשנות טכנולוגית לשנת תשפ"ב. פלטי הוא פרופסור לפיזיולוגיה ולביופיזיקה בטכניון.

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס, בראשותה של ד"ר דורית דור בהשתתפותם של ד"ר גיורא ירון וגב' רונה שגב: "פרופ' יורם פלטי פיתח שיטה פורצת דרך לטיפול חשמלי במספר סוגי סרטן, הטיפול אינו פולשני ובעל רמת סלקטיביות גבוהה. סיפורו האישי מעורר השראה, פריצת דרך זו חייבה חשיבה מחוץ לקופסה, אמונה בדרך וחייבה את פרופ' פלטי להתמודד ולשנות אמונות ותפיסות קיימות בתחום". הוועדה, כי בימים אלו פועל פרופ' פלטי להרחיב את השימוש בטכנולוגיה לטיפול בסוגים נוספים של מחלת הסרטן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר