אוניברסיטת חיפה והטכניון (צילומים: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה והטכניון (צילומים: Magiorestock/depositphotos.com)

הסגל הבכיר מחריף את מאבקו: שיבושים בטכניון ובאוניברסיטה

חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות משבשים מהיום את הלימודים במסגרת מאבקם בוועד ראשי האוניברסיטאות. בשלב הראשון הם לא יעבירו את ציוני הבחינות בסמסטר א' ואת נוסח הבחינות למועדי ב', ויימנעו ממתן מענה לסטודנטים בפניות הקשורות בבחינות של סמסטר א'

פורסם בתאריך: 23.1.23 12:08

חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, ובהן הטכניון ואוניברסיטת חיפה, משבשים החל מהיום (שני) את הלימודים במסגרת מאבקם בוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). בשלב הראשון לא יעבירו חברי הסגל האקדמי הבכיר את ציוני הבחינות בסמסטר א', למרות שהן ייבדקו על ידם, לא יעבירו את נוסח הבחינות למועדי ב' ויימנעו ממתן מענה לסטודנטים בפניות הקשורות בבחינות של סמסטר א'.

כפי שנכתב ב"כלבו – חיפה והקריות" לפני כשלושה שבועות, המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות הגישה לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה ולוועד ראשי האוניברסיטאות הודעה על סכסוך עבודה שנכנס כעת לתוקף. לטענתם של חברי הסגל הבכיר, עילת הסכסוך היא "התנהלות בדרך שמנוגדת ליחסי העבודה הקיבוציים רבי השנים במקום העבודה ובחוסר תום לב, גרירת רגליים במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי חדש לאחר שהאחרון הסתיים לפני שנים, וניהול המשא והמתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת באופן שהביא את המשא והמתן לסף מבוי סתום".

בהודעה שפרסמה יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות פרופ' ענת זעירא נכתב: "לאחר הגשת סכסוך העבודה קיווינו כי ור"ה, משרד האוצר והוות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) ייאותו לדון עמנו בדרישה שאותה אנו מעלים בפניהם כבר חודשים רבים, ולהציג תקציב מוגדר כדי לדון בהסכם שהסתיים כבר לפני יותר משלוש שנים, אך לצערנו זה לא קרה. אולי כדאי להזכיר למי ששכח – המוסדות להשכלה גבוהה הם קטר הצמיחה של המשק הישראלי. הקיפאון במשא ומתן משקף את הזלזול של האוניברסיטאות, בגיבוי של משרד האוצר, בחברי הסגל ובאוניברסיטאות שהן בית הגידול של כל אנשי המקצוע המניעים את המשק והבסיס להישגים המצוינים של ישראל כמדינה".

 

 

זעירא הוסיפה כי "חשוב לנו לומר שלא רצינו להגיע לרגע הזה. מקום העבודה שלנו והסטודנטים שלנו הם יקרים מאוד ללבנו, אבל ההתנהלות מצד הנהלות האוניברסיטאות, בגיבוי של גורמי המדינה, לא הותירה לנו ברירה אחרת. אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר, רק ביקשנו לעדכן את שכרנו בהתאם לשחיקה הקיימת. מעבר לצעדים המדודים, הזהירים והמדורגים המתוכננים לתקופה הקרובה, ככל שלא תהיה התקדמות מיידית ומספקת במשא ומתן עמנו, ניאלץ לנקוט צעדים ארגוניים נוספים שיחריפו בהדרגה. עדיין לא מאוחר, ואנחנו מקווים שהמשא ומתן יתקדם באופן ענייני ואינטנסיבי, כך שהפגיעה בסטודנטים תהיה מזערית".

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר בתגובה: "זה כשנה מתקיים משא ומתן אינטנסיבי עם המועצה המתאמת של הסגל הבכיר בהשתתפות של נציגי הממונה על השכר במשרד האוצר. נציגי הממונה הבהירו לא אחת שהאפשרות לדון בתוספות שכר תלויה בהסכם מסגרת של ההסתדרות עם המדינה – וכזה טרם נחתם, וכן באישור תקציב המדינה – שגם הוא טרם עבר בכנסת. הצענו לנציגי הסגל לקיים דיונים בסוגיות אחרות, אקדמיות, אך סורבנו פעם אחר פעם. אנו מצרים מאוד על החלטת המועצה המתאמת לנקוט צעדים ארגוניים, ולא נאפשר להפוך את הסטודנטים לבני ערובה. בכוונתנו לנקוט את כל הצעדים העומדים לרשותנו במסגרת זכותן החוקית של האוניברסיטאות לאפשר את סיום הסמסטר ואת תקופת הבחינות כמתוכנן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירוק עד

    לפני תשע וחצי שנים, (יולי 2013) נקטו העובדים האקדמאיים המקופחים ביותר באוניברסיטה , מורי המכינה האוניברסיטאית. בצעדים דומים. המורים הכריזו על סכסוך עבודה וכעבור שבועיים נקטו בעיצומים. העיצומים כללו צעד אחד בלבד- אי מתן ציונים לבחינות מועדי א. הבחינות נבדקו (כדי לאפשר מתן ציונים מהיר עם הגעה לפשרה). כל שדרשו המורים היה כניסה למו"מ על תנאי העסקתם ושכרם. האוניברסיטה לא הסכימה כלל לדון בדרישות ולהיפגש עם הנציגים. חלק מהמורים פחדו ונשברו. שתיים מהמורות שהמשיכו בעיצומים נענשו בהפחתת שליש! מהשכר. מכיוון ששתיהן הועסקו במשרות חלקיות (50-60% משרה) ומכיוון שהשכר שלהן הגיעה לסכום עתק של כ 4200 ש.ח. נוכה משכרן סכום של בערך 1400 ש.ח. שעד היום לא הוחזר. אני מצפה שהאוניברסיטה תנכה משכרם של חברי הסגל הבכיר 1/3 מהשכר ברוטו (שהוא מסתכם בקצת יותר מ4000 ש.ח. לחודש). הניכוי נעשה על דעתו של עוזר הרקטור דאז, פרופ' און וינקלר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר