יקבים בצפון ששווה להכיר. מאגר תמונות Ingimage
יקבים בצפון ששווה להכיר. מאגר תמונות Ingimage

יקבים בצפון ששווה להכיר

איגדנו עבורכם רשימה קצרה של המלצות ליקבים בצפון שמייצרים יין באווירה משפחתית שכיף לבקר בהם. יינות זוכי פרסים, מיקומים פסטורלים וייצרני יין עם אהבה לאירוח במקום אחד

פורסם בתאריך: 11.12.18 09:53

יקב עמק יזרעאל

יקב עמק יזרעאל הוא יקב בוטיק איכותי ויוצא דופן שנמצא ביישוב חנתון. ביקב מייצרים יינות פרימיום מזנים ישראלים מקומיים וים תיכוניים שזוכים להצלחה מדהימה ברחבי העולם. במקום יש מרכז מבקרים שבו עורכים טעימות יין לצד גבינות מיצור מקומי. היקב ממוקם באזור קסום עטוף בחורש ובאווירה פסטורלית ובמהלך טיול רגלי של 5 דקות בלבד תוכלו להשקיף על הנוף המרהיב של מאגר אשכול.

הזמן הטוב והמשתלם ביותר לביקור ביקב הוא בימי שישי בהם עורך היקב את "שישי ללא תחתית" קונספט אחר לגמרי בו משלמים סכום נח מאוד באופן חד פעמי ושותים ממגוון רחב של יינות היקב ללא הגבלה. לצד היינות המשובחים שימזגו לכוס בליווי הסברים מעניינים על היקב בכלל ועל כל יין בפרט , ניתן להזמין מיני נישנושים טעימים שיתלוו אל היין. גם הם במחירים נוחים ושווים לכל כיס. כאשר את כל החוויה עוטף היופי שמסביב ומוזיקה מעולה, אין דרך יותר מוצלחת להתחיל סוף שבוע.
יקב עמק יזרעאל מייצר כ- 60,000 בקבוקים בשנה. יינות היקב זכו לציונים גבוהים מאוד על ידי מבקרי היין החשובים בעולם, ורוב היינות מיוצאים לארה"ב, דרום אמריקה, קנדה אירופה ולמזרח הרחוק.

השילוב המושלם. יין איכותי ואוכל טוב ביקב עמק יזרעאל. צילום: יהודה נהר

השילוב המושלם. יין איכותי ואוכל טוב ביקב עמק יזרעאל. צילום: יהודה נהר

למרות ההצלחה הפנומנלית בחו"ל, ביקב תפגשו אנשים פשוטים חמי לב שאוהבים לארח ולשתף בסיפורם הייחודי. הנושאים הקרובים לליבם הם אהבת הארץ והתשוקה הגדולה לייצר יינות בעלי זהות ישראלית מובהקת. "מה שמרגש אותנו יותר מהכול זה כאשר אנשים נהנים מבקבוק יין שלנו במסעדות בניו יורק או לוס אנג'לס לדוגמא וההנאה שלהם מתחברת ישירות לישראל", אומר יהודה נהר מייסד ויינן היקב.

יקב עמק יזרעאל הוא יקב הבוטיק היחיד בארץ בו תוכלו לטעום יין מזן הארגמן, זן ישראלי מקורי ועוד יינות רבים ומיוחדים שתתקשו למצוא במקום אחר.
היקב נמצא במרחק 20 דקות בלבד מחיפה והוא מהווה הזדמנות מעולה למי שרוצה לבקר ביקב בצפון אבל לא רוצה לנסוע רחוק מידי מהמרכז. בסך הכול שעה נסיעה מתל אביב ואתם בעולם שכולו יין טוב, טעמים טובים ומצב רוח משכר.

יקב עמק יזרעאל – חנתון
פתוח ימים א-ה 9:00-15:00 יום ו' (שישי ללא תחתית) 10:00-14:00. שבת סגור.
היקב כשר – ניתן להגיע באופן ספונטני אך מומלץ להזמין מקום מראש בטלפון : 0543211345
קישור למייל
קישור לאתר 
קישור לאינסטגרם
קישור לדף הפייסבוק

יקב עמק יזרעאל. צילום: אייל קרן

יקב עמק יזרעאל. צילום: אייל קרן


יקב רמות נפתלי

הסיפור: יקב רמות נפתלי הינו יקב בוטיק כשר המייצר כ-10,000 בקבוקים בשנה וקיים עוד משנת 2003. היקב שוכן במושב רמות נפתלי שבגליל העליון על רכס נפתלי המשקיף לעמק החולה. היינן והמייסד יצחק כהן, איש חקלאות ותיק, החליט להקים יקב משפחתי קטן ואיכותי שעם השנים גדל וגרף את מחמאות המבקרים וזכה לפרסים בינלאומיים. הכרמים גדלים בעמק קדש המוכר גם כעמק היין הישראלי שהתגלה כבעל תנאי אקלים מיוחדים לגידול ענבי יין אדומים. האיזון בין טמפרטורה גבוהה ביום ומנות קור גבוהות בלילה, אדמת הטרה רוסה ומיקום העמק כמובלעת בין ההרים יוצרים טרואר ייחודי לגידול ענבים איכותיים.

זנים מיוחדים: במהלך השנים, החליט יצחק לקחת סיכונים עם מספר זנים מיוחדים ופחות שגרתיים בישראל. מבין הזנים הבולטים ניתן למצוא את זן המלבק, יין עוצמתי שהפופולריות שלו הולכת וגדלה בקרב הצרכן הישראלי. זן פחות מוכר אך מעניין לא פחות הוא הברברה האיטלקי שמפיק יין עדין ומדויק עם חמיצות עדינה. זן נוסף הוא הפטי ורדו הנחשב ליין עדין, בעל מרקם קטיפתי אך מתובל בטעם פירותי.

יינות תוצרת יקב רמות נפתלי. צילום: דני לרנר

יינות תוצרת יקב רמות נפתלי. צילום: דני לרנר

ייחודיות: בין השאר, מה שמייחד את היקב, הוא הקשר הקרוב שבין היינן לכורם. הכרמים הם בבעלות היקב והענבים נבצרים בכל שנה מאותה חלקת כרם. עובדה זו בשילוב תהליכי ייצור מוקפדים מאפשרים לשמר את איכות היינות ואופיים הייחודי. מרכז המבקרים פעיל כבר משנת 2005 ובו ניתן לסייר ביקב, ללמוד על תהליך הייצור וכמובן ליהנות מטעימות ממגוון היינות האיכותיים של היקב. כמו כן, היקב מספק שירותי "Private label"- יין במהדורה מיוחדת לחובבי יין, חנויות ומשפחות. ניתן להגיע בתיאום מראש לחגיגה משפחתית הכוללת סיור טעימות ולקבל יין מעוצב עם הקדשה אישית לכל אחד מבני המשפחה.

יין הדגל: "הדואט" הוא היין הפופולרי והנמכר ביותר ביקב. איכות היין מורגשת כבר בלגימה הראשונה. היין מורכב מ- 65 אחוז ענבי מרלו ו-35 אחוז ענבי קברנה ומתאים מאוד לחך הישראלי. יין ברמה גבוהה במחיר אטרקטיבי במיוחד (90 ש"ח).

מה הביקור כולל? הסיור מלווה בהדרכה צמודה וכולל הסבר על תהליך הכנת היין, סיפור היקב והאזור בשילוב טעימות למבוגרים. ניתן להוסיף גבינות בתוספת תשלום.

יקב רמות נפתלי – מושב רמות נפתלי
מרכז המבקרים פתוח 7 ימים בשבוע. טלפון: 04-6940371
א'-ה': בתיאום מראש
ו'-ש': 8:00-16:00
אתר היקב

יקב רמות נפתלי. צילום: דני לרנר

יקב רמות נפתלי. צילום: דני לרנר


יקב שטרן

יקב שטרן הינו יקב בוטיק משפחתי גלילי, אשר ממוקם בקיבוץ תובל אשר צופה על הגלילי המערבי והים התיכון. היקב הוקם בשנת 2004 על ידי ג'וני שטרן, יהודי ברזילאי שעלה לארץ בגיל 15, שמאז ומעולם אהב יין והחליט להפוך מחובב למקצוען. לאחר שלמד והתמחה בייצור יין פתח את היקב כדי להגשים את חלומו לייצר יין בגליל. היקב החל בתור תחביב ומתוך אהבה אמיתית ליין ולתרבות האירוח ולפני כ-8 שנים הפך את ייצור היין לעיסוקו העיקרי. היינות המיוצרים ביקב מגיעים מכרמים מרמת הגולן, עמק קדש וחבל תפן. במקום מייצרים יינות מזני בורדו אדומים כמו קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו קברנה פרנק וסירה בנוסף ליינות לבנים כמו סוביניון בלאן. היינות של ג'וני זכו בפרסים רבים ומשנת 2016 נוספו גם יינות כשרים. היקב מייצר כ-30,000 בקבוקים בשנה. לפני מספר ימים היקב זכה ב-3 מדליות נוספות ובכלל היינות של ג'וני עטורי פרסים וזוכים גם למחמאות המבקרים.

ג'וני שטרן

ג'וני שטרן

מרכז המבקרים הינו מתחם מיוחד עם אווירה משפחתית. ההרגשה הביתית מתחילה בעיצוב ובשולחן העץ הגדול שכל הטועמים מסובים אליו יחד וממשיך בלא מעט פעמים עם הצטרפותו של ג'וני עצמו לאורחים כמארח ביתי לכל דבר. תוכלו ליהנות מסיור במקום, הסברים מפורטים על תהליך ייצור היין, טעימות ורכישת בקבוקים. ג'וני עצמו מארח במקום גם אירועים וארוחות גורמה מלוות בהרבה יין ואירוח ביתי במיוחד בתיאום מראש.

יקב שטרן – תובל
מרכז המבקרים פתוח 7 ימים בשבוע. טלפון: 054-3034361
א'-ה': בתיאום מראש
ו'-ש': 10:00-17:00
קישור לאתר
קישור לדף הפייסבוק

יקב שטרן

יקב שטרן

 

"אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!"


הכתבה השיווקית נכתבה בשיתוף עם היקבים


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שני

    יקב בצפון- בראשית צפון הרץ מסתתר אזור מקסים ומעניין שלא כולם מכירים..
    תחילת כביש 65 ביישוב טל מנשה , יש יקב משפחתי מהמם ביופיו ובנוף מסביב..
    שווה קפיצה יקב טל מנשה- https://youtu.be/Lm2cIwCvKH4

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר