הפקות חינה בחיפה והצפון. תמונה ממאגר Ingimage
הפקות חינה בחיפה והצפון. תמונה ממאגר Ingimage

הפקות חינה בחיפה ובקריות שאסור לפספס

בעידן בו ניכוס עדתי של מסורות הופך מיושן, בני העדות השונות נהנים זה מהתרבות של זה, לא פלא שחתנים וכלות מכל עדה בוחרים לערוך את אחד האירועים השמחים והמהנים ביותר – אירוע החינה!

פורסם בתאריך: 11.3.19 21:03

עדכון אחרון: 2.6.20 14:24

שמחת כלתי – אביגיל קליין

"בטקס החינה שאני יוצרת, לא נשארת אף עין יבשה בקהל", מספרת אביגיל קליין, יוצרת אירועי שמחה. "אני מאמינה שאת ימי השיא הקודמים לחתונה, יש להעצים ולייחד עם המשפחה והחברים הקרובים באופן שיבדל את האירוע ויעניק לו מקום מיוחד בלבבות האורחים, רגע לפני שמגיעים לאירוע החתונה הגדול".

אירועי החינה והמקווה לרוב בנויים לפי אותו פורמט מוכר שמיד מקפיץ לראש תמונה של לבוש מרוקאי, כף יד מעוטרת בסימני צבע ושמחה גדולה. בשביל הכלות והמשפחות שמחפשות טקס פחות סטנדרטי שישאיר חותם לאורך זמן, אביגיל קליין מציעה פורמט מרגש ומקורי במיוחד. האירוע של אביגיל שונה בתכלית משאר האירועים המסורתיים מכמה בחינות, אך הבולטת מכולן היא תחושת האינטימיות והמשפחתיות והדגש על הפן האישי, שבאים לידי ביטוי בתוכן שהיא יוצקת לתוך האירוע.

הפקות חינה בחיפה והקריות: אביגיל קליין

הפקות חינה בחיפה והקריות: אביגיל קליין

אביגיל מגיעה מרקע עשיר של ריקודי בטן, והופיעה באירועים מסוגים שונים כאשר המטרה תמיד היתה "לעשות שמח". אם כבר מדברים על שמח, אביגיל היא בין היתר גם סטנדאפיסטית במקצועה וכשמסתכלים על התמונה המלאה אפשר לראות בקלות איך הכל מתחבר: "הקונספט של אירועי החינה שאני יוצרת משלב את כל העולמות שאני אוהבת – ריקודי בטן, שמחה, צחוק והנאה. חשוב לי שהחוגגים ירגישו מספיק בנוח כדי להוציא את השמחה החוצה ואני בונה את האירועים שלי סביב המטרה הזו ובעזרת הכלים שצברתי". מספרת אביגיל בחיוך.

אירוע החינה של אביגיל מתחיל עוד לפני האירוע עצמו, כאשר היא יוצרת קשר עם בני הזוג ולומדת להכיר אותם לעומק. מתוך הסיפורים והאנקדוטות הקטנות שהזוג בעצמו לא תמיד שם לב אליהן, היא בונה קטעי סטנדאפ קלילים שקשורים בין היתר לתהליך שהזוג עובר בדרך ליום החתונה המיוחל, ומצליחה להפוך גם את הרגעים שמרגישים כמו עול לרגעים קומיים ומהנים: "אני מתאימה את הקטעים שאני בונה לזוג ולאופי האירוע. אם למשל הזוג מאוד מופנם ולא מעוניין "לעשות צחוק" מכל התהליך, אני ממתנת את התוכן שכל כולו מותאם לפי רצון הזוג ונבנה תוך התחשבות במשפחה ובאורחים", היא מספרת.

לאביגיל יש חוק ברזל לפני שהיא בונה אירוע: "חשוב לי מאוד שהאירוע יהיה ייחודי וייתן תחושה אישית, משפחתית ובוטיקית, לכן יש חשיבות גדולה למקום – לא עושים את החגיגה באולם חתונות. האירוע יכול להיות בבית כנסת או אפילו בגינה גדולה ליד הבית, העיקר שתהיה תחושת אינטימיות". מציינת אביגיל.

את אירוע החינה ניתן לעשות מיד לאחר המקווה כאשר הוא מותאם לנשים בלבד, או כאירוע לכלל המוזמנים בסמוך לחתונה. האירוע מתחיל כשהכלה נכנסת ומיד מתחילה החגיגה שמלווה במוזיקה ושמחה גדולה, שלאחריה ממשיכים אל הארוחה. במקביל מתחילה אביגיל במופע הסטדנאפ שמוריד את מד המתח, ויוצר אווירה קלילה בין האורחים: "באירועי החינה שלי האורחים מתחברים אחד לשני, ומגיעים לחתונה כשהם כבר מרגישים בנוח ואין תחושת אי נעימות, אני מחממת אותם לקראת האירוע הגדול". צוחקת אביגיל.

טקס החינה המסורתי מלווה בהסבר של אביגיל על רקע המסורת במטרה לחבר את האורחים למהות הטקס: "כשמבינים את המהות הטקס הופך למרגש הרבה יותר. התהלוכה של האורחים למשל, מסמלת את ההובלה של הזוג לדרך החדשה שלהם, והנרות מסמלים את האור והשמחה". מסבירה אביגיל בהתרגשות. אם תהיתם לגבי התלבושות, הסירו דאגה מליבכם, אביגיל דואגת לכיפתנים מסורתיים שמשתלבים בשלמות באירוע המקורי: "אני באה להרים לזוג ולא רק להלביש אותם. המטרה היא להנגיש את הטקס המסורתי ממקום קליל וצעיר. באירועים בהם יש רוב מוחלט של בנות, אני משלבת בפעילות סדנת ריקודי בטן ונותנת טיפים משעשעים ויעילים לזוגיות מנצחת תוך כדי תנועה. השיא מגיע כשהכלה רוקדת בפני קהל חברותיה וכמובן שהן מצטרפות אליה לחגיגה המרגשת".

אביגיל מגיעה לכל רחבי הארץ ומציעה אירועי חינה עד 120 אורחים. קיימת אפשרות להוסיף פעילויות נוספות לאירוע כמו הפרשת חלה, צלמי מגנטים ועוד: "הזוג מציין בפניי מה הוא רוצה שיהיה באירוע ואני דואגת שזה יקרה, גם מבחינת לוחות זמנים וספקים. אני באר המשאלות של הזוג". מספרת אביגיל בעיניים נוצצות.

שמחת כלתי – אביגיל קליין

טלפון: 052-8558761

קישור לאתר

קישור לדף הפייסבוק

שמחת כלתי – אביגיל קליין

שמחת כלתי – אביגיל קליין


החינה של חני

המתוקים, המוזיקה, בדי הזהב, שולחן המתנות – כל דבר באירוע החינה נשמע מפתה ומזמין, ובמיוחד כאשר הוא מופק בצורה האיכותית ביותר. כבר 13 שנה שחני כהן, בעלת "החינה של חני" עושה שמח לזוגות ומשפחות בכל רחבי הארץ, וכשזה מגיע מתוך אהבה ומסירות אמיתית למקצוע, זה מורגש בכל פרט.

צילום: קסם צלמים 

צילום: קסם צלמים

אז מה בעצם כוללת החינה של חני?

"הכל! החינה כוללת תפאורה מרוקאית, שוק מרוקאי, עיצוב עוגיות, אפיריונים עליהם אנחנו מרימים את החתן והכלה בכניסה אל הטקס. אנחנו מלווים את כל ההפקה באופן צמוד, עובדים בשיתוף עם הדיג'יי ורב המלצרים. ואם אין רב מלצרים, אז אני נכנסת לנעליים שלו ומנהלת את האירוע. עושה הכל!".

מה סדר גודל האירועים שאת עורכת?

"בכל מקום אליו קוראים לי – אני אלך. בכל רחבי הארץ ולכל אירוע. אני יכולה לנהל גם אירוע של 1000 איש ויותר. יש לי אנשי צוות מיומנים, יש לי את כל הציוד הכי איכותי, תלבושות מדהימות. מה שצריך. ובאותה מידה אני גם אגיע לערוך בשמחה אירוע ל-20 איש. שמח זה שמח".

הזכרת את התלבושות. מאיפה את מביאה אותן?

"אני מייצרת את כל אחת מהתלבושות בעצמי. הבגדים שלי הם כמו ילדים שלי, אני שומרת עליהם באהבה ומתרגשת מכל יצירה חדשה שלי. אני הולכת ליום שלם מרוכז של קניית בדים ייחודיים, מעצבת את הבגד ויש לי תופרת שמכינה את הדגם, ואחר כך אני מעטרת אותו בכל התוספות, מדביקה אבנים, משלימה אקססוריז. הכל".

צילום: קסם צלמים 

צילום: קסם צלמים

איך התגלגלת לתחום החינות?

"האמת היא שבמקור אני זמרת. בעלי הוא אילן כהן, זמר של חינות והייתה תקופה שהוא היה חולה וצרוד, אז אני הלכתי איתו לכל האירועים כגיבוי, להנחות במקומו, לשיר איתו, להיכנס בגבוהים, במקומות שהיו לו קשים לשיר בגלל הצרידות. ראיתי את התלבושות, את התפאורה, ופשוט התאהבתי. באותה תקופה הייתה לי להקה משלי וראיתי איך לאט לאט עניין הלהקות דועך ויותר נכנס הקטע של דיג'יי אז החלטתי שאני הולכת על זה ונכנסת לעסק החינות. בעלי, אגב, עדיין מופיע איתי באירועים, ואנחנו משפחה מאד מוזיקלית; הבן שלנו זה אושר כהן, הזמר".

ספרי על איך נראה יום טיפוסי של אירוע עבורך

"קודם כל אני אגיד שלפעמים יש לנו שני אירועים בערב, אז יש שני צוותים שעובדים, כל אחד על האירוע שלו. אני לוקחת באופן אישי את האירוע המורכב יותר ואת הצוות שולחת לאירוע הנוסף. בדרך כלל ביום של הפקה, אני כבר בשעה 13:00 בצהריים מגיע לאולם עם הצוות שלי, 3 עובדים, לבנות תפאורה, לסדר את הכל. בהמשך הערב מגיעים עוד עובדים שעוזרים לי לסדר את העוגיות שאנחנו מניחים בעיצוב מיוחד אחת אחת על השולחן, וגם מלבישות שעוזרות להלביש את כל האורחים בתלבושות המיוחדות. האירוע עצמו מתחיל בדרך כלל בשבע ומסתיים לרוב רק באחת בלילה".

את זוכרת איזו חינה מיוחדת שעשית?

"יש כל מיני דברים שאני זוכרת. למשל, ברוב החינות הכלה בוחרת את הלבוש ומתאימים לחתן בגד לפי הכלה, אבל הייתה לי חינה אחת שהחתן היה זה שבחר את הכל ראשון ואז התאמנו לכלה לפי מה שהוא בחר. חוץ מזה, לא מזמן עשיתי את האירוע של משה והודיה טולדנו מ-"קסם צלמים" וזה היה אירוע ענק באולם ענק שהיינו ממש צריכים למלא בכמויות של תפאורה. עשינו שער כניסה באורך 6 מטר, בנינו גשרים של 6 מטר, עשינו שולחן עם עיצוב עוגיות באורך 6 מטר. משהו עצום".

ומה עם החתונה, החתן והכלה לא מזמינים אותך לאירוע?

"כולם מזמינים. מתחננים אליי "את חייבת לבוא לחגוג אתנו", אבל אני תמיד עובדת בערבים, אני לא יכולה. אני עם החינות עד הסוף…"

החינה של חני

טלפון להזמנות:  050-2302809

מעבר לדף הפייסבוק

מעבר לאינסטגרם

צילום: חני כהן

צילום: חני כהן


מלכת מרוקו

את "מלכת מרוקו", הפקת אירועי חינה, הקימה סיגל טמסוט כדי שהכלות שהיא מלווה ירגישו באמת כמו מלכות, בערב אותנטי, עם תלבושות חינה מפוארות שסיגל מעצבת ותופרת בעצמה, תפאורה מדהימה, עיצוב אוהל חינה ייחודי, כיבוד מסורתי שאי אפשר לעמוד בפניו, טלמון ענק כמו שמגיע למלכה אמתית ועוד הפתעות.  

"מלכת מרוקו", הפקת אירועי חינה שהופכת כל כלה למלכה. צילום: מורן קדוש

"מלכת מרוקו", הפקת אירועי חינה שהופכת כל כלה למלכה. צילום: מורן קדוש

צילום: מורן קדוש

צילום: מורן קדוש

אז מה בעצם כוללת החינה?

"היום חינות הפכו לאירועים  מאוד פופולאריים שמשקיעים בהם אפילו יותר מאשר בחתונה. החינה כוללת אוהל מפואר, מבואה מהודרת, כיבוד באיכות הכי גבוהה שיש, תלבושות שאני מעצבת במיוחד שכוללות  3-4 תלבושות שונות לכלה, לחתן ולמשפחות, ותלבושות אותנטיות לאורחים. כל הציוד שלי ממרוקו, והוא כולל תפאורה מושקעת ומפוארת שאני מביאה לאולם במשאית, במבואה אני מציבה שערים ענקיים כמו שיש במקומות מפוארים במרוקו, מצופים זהב או כסף ולבן, את אוהל אני מעצבת כך שמרגישים כאילו נכנסים ממש לשוק מרוקאי במרקש, עם שדרות של תבלינים, קטניות, פירות יבשים, פיצוחים, ירקות, פירות, הכל מאוד מאוד צבעוני . סידור העוגיות מאוד מיוחד, בכלים מרוקאים אמתיים.

את הצילום עושה מורן קדוש, שמפיק ומצלם  את התלבושות שלי".

מה סדר גודל האירועים שאת עורכת?

"בדרך כלל בחינה יהיו 150-180 איש.  יש חינות יותר גדולות 250-300 וגם 1000 איש".

הזכרת את התלבושות. מאיפה את מביאה אותן?

"את התלבושות של הכלה, החתן והמשפחות אנחנו תופרים פה בארץ על פי עיצובים שלי. הרעיונות לעיצוב הם שלי ושל הכלות, ואת הבדים אני קונה את בת"א. התלבושות של האורחים אלה ג'לביות מרוקאיות ממרוקו.

הכלות מגיעות למדוד את התלבושות בסטודיו שלי, מקום מרווח, משופץ ומבהיק מניקיון בגודל  100 מטר".

איך התגלגלת לתחום החינות?

"לפני שנתיים קרובה שלי ביקשה לעשות את התפאורה של החינה, כי עיצבתי אירועים למשפחה. השקעתי בזה חודשיים, עשיתי לה תפאורה מהממת, וכולם אמרו לי שאני חייבת להפוך את זה למקצוע.

אני אישה של נתינה, של אהבה, והכלה והחתן צריכים אימא ביום החשוב הזה. אני עושה את זה בתור מצווה של לשמח חתן וכלה. השם שלי מתגלגל מפה לאוזן. אין לי שום פרסום".

ספרי על איך נראה יום טיפוסי של אירוע עבורך

"אני מגיעה ב 10.00 בבוקר לאולם, עם משאית גדולה, ושלושה עובדים. אנחנו מסדרים את אולם, אבל רק אני מסדרת את התפאורות ואת השוק. בסביבות 16.00 אני מסיימת, לפעמים הולכת הביתה להתארגן,  וחוזרת ב- 18.30 לאולם. הכלה והחתן מגיעים, אני מלבישה אותם ואת המשפחה. במהלך הערב אני מלווה אותם כל הזמן, מחליפה לכלה את התלבושות. בסוף האירוע יש פריקה עד שתיים לפנות בוקר".

את זוכרת איזו חינה מיוחדת שעשית?

"כל חינה בשבילי היא חינה מרגשת, אצלי אין הבדל כל כלה גם אם לקחה אירוע קטן רק של תלבושות או אירוע גדול. אני ממש נהנית".

מלכת מרוקו

054-7651555

מעבר לדף הפייסבוק

מעבר לעמוד האינסטגרם

מלכת מרוקו: הפקות חינה בחיפה והצפון. צילום: מורן קדוש

מלכת מרוקו: הפקות חינה בחיפה והצפון. צילום: מורן קדוש


"פנטזיה ממרוקו": הגשימו את החלום המרוקאי שלכם

חלמתם פעם על טיול קסום במרוקו הצבעונית, מלא בבדים יפהפיים, תבלינים, עוגיות ותכשיטי זהב? התיאור הזה, שכמו יצא מתוך אחת מאגדות אלף לילה ולילה, יכול להתרחש גם כאן בארץ, בהפקת חינה שמביאה את כל מה שטוב במרוקו לארצנו הקטנטונת.

לא בכדי בחרה שולה טובול, מפיקת אירועי חינה, לקרוא לעסק שלה "פנטזיה ממרוקו". כל מי שנכח באחד האירועים אותם הפיקה, ראה שהשם אכן מצדיק את עצמו, וכל אירוע חינה הוא חגיגה של צבעים, טעמים וססגוניות מרוקאית במיטבה. בכל אחד מהאירועים, האותנטיות המרוקאית חוגגת, עם ציוד מקורי שייבאה שולה במיוחד ממרוקו. "נסעתי למרוקו בשלוש הזדמנויות שונות כדי לעשות ייבוא", מספרת שולה. "בנו לי את הציוד במיוחד, כמו שאני רציתי והבאתי את הכל במכולות ארצה. אני הייתי בין הראשונות בארץ שעשו הפקות כאלה, התחלתי בשנת 97'".

פנטזיה ממרוקו: הפקת חינה בחיפה והקריות. צילום: קלוז אפ

פנטזיה ממרוקו: הפקת חינה בחיפה והקריות. צילום: קלוז אפ

מהעירייה אל אולמות האירועים

את תשומת הלב הקפדנית ניתן להרגיש בכל פרט ואי אפשר שלא להבין כי מדובר בחלק מהותי באופייה של שולה, כאשר במשך שנים עבדה בתפקיד שונה לחלוטין, אך כזה שמצריך את אותה אחריות ותשומת לב – סמנכ"לית עיריית מגדל העמק. לאחר זריקת אומץ שקבלה מבן משפחה ,החליטה לשלב לצד התפקיד בעירייה גם את הפנטזיה המרוקאית שלה. "בשנת 97' חגגתי בר מצווה לבן שלי וגיסי, שחי במרוקו הגיע לאירוע להפתיע אותנו" מספרת שולה. "עשיתי מן אוהל מרוקאי קטן עם טקס חינה וגיסי שאל אותי למה אני לא הופכת את זה לעסק. עניתי לו שהנסיעה מורכבת ואני אמנם מבינה את השפה, אך לא בקיאה בדיבור, והוא החליט לגרום לזה לקרות. תוך 3 ימים הייתי במרוקו, תוך 4 ימים בניתי עסק והאירוע הראשון קרה תוך חודש".

"פנטזיה ממרוקו": הגשימו את החלום המרוקאי שלכם. צילום: קלוז אפ

"פנטזיה ממרוקו": הגשימו את החלום המרוקאי שלכם. צילום: קלוז אפ

עסק משפחתי

אחרי שהעסק החל לצבור תאוצה, ואחרי שנים בהם שילבה את העסק לצד עבודתה בעירייה, החליטה שולה לתת את כל כולה לפנטזיה המרוקאית שבנתה, ועזבה את העירייה כדי להתמסר לאירועים, ואין ספק שמדובר בהתמסרות. שולה מעצבת את כל הבגדים שלובשים האורחים, היא מייבאת בדים מיוחדים ומעסיקה תופרת צמודה שעובדת לצידה. עוד לצידה, בעלה שמנהל יחד איתה את העסק ובני המשפחה שלה שעובדים בעסק. "בעלי הוא הכוח המניע ואנחנו עובדים יחדיו, וגם הילדים שלי עובדים איתי. הכלה שלי מנהלת את הערב, הילדים מרכיבים את הציוד, ואני סוגרת את הכל, מקבלת את הכלות, מודדת, תופרת, מתקנת. אנחנו גם מתואמים על הכל עם מנהל האירועים, התקליטן, אנחנו פועלים בשיתוף פעולה בצורה עדינה, והכל מנוהל בדיוק על פי המסורת".

אחד החלקים ששולה הכי אוהבת בעבודה זה את יצירת התלבושות והלבשת הכלות והאימהות. "מאז שאני קטנה אני אוהבת סטייל ורודפת אחרי זה. אני עוברת עם הכלה על כל האפשרויות, הכל נבחר בדיוק לפי הטעם שלה ומה שהיא אוהבת, ואני כמובן עוזרת לבחור ולהתאים". את הבגדים ששולה כבר לא משתמשת בהם, היא מעבירה באהבה רבה לגמ"ח אירועים במגדל העמק. "פעם בכמה זמן אני מכינה חבילות ענקיות של בגדים ומעבירה לגמ"ח כדי לתת ולהלביש כלות נזקקות שלא יכולות לרשות לעצמן אירוע כזה. אני משתדלת לעזור איפה שאפשר. למשל, פעם היה לי מפעל של עוגיות. האנשים שעבדו אצלי במפעל פתחו עסקים משלהם, אז כל לקוח שמגיע אליי, אני ישר מפנה אליהם, ככה אני עוזרת גם ללקוחות וגם לספקים".

"פנטזיה ממרוקו" עורכים חינות, בר ובת מצוות, הפקות מימונה ענקיות ועוד, ומגיעים לכל רחבי הארץ. שולה והצוות ישמחו לעמוד לרשותכם באירוע הבא שלכם עם כל מה שצריך בשביל אירוע מרוקאי אותנטי ברמה הגבוהה ביותר.

פנטזיה ממרוקו

לפרטים והזמנות: 050-7501991

מעבר לדף הפייסבוק

מעבר לעמוד האינסטגרם

צילום: לוי אגרונוב

צילום: לוי אגרונוב


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר