הושלם שדרוג אולם הכנסים בבית הספר התיכון עירוני ה' בחיפה. קרדיט: הקרן לחיפה
הושלם שדרוג אולם הכנסים בבית הספר התיכון עירוני ה' בחיפה. קרדיט: הקרן לחיפה

הושלם שדרוג אולם הכנסים בבית הספר התיכון עירוני ה' בחיפה

הקרן לחיפה תמכה בשיפוץ אולם הכנסים של תיכון עירוני ה'. בעז הירש, מהקרן לחיפה: "אולם הכנסים הוא לבו הפועם של בית הספר ואנו גאים לתמוך בפרויקט שכזה המיטיב עם תלמידי בית הספר וסגלי ההוראה"

פורסם בתאריך: 24.3.19 10:51

הקרן לחיפה, הפועלת מזה 35 שנה באמצעות תורמים פילנתרופיים במטרה לפתח את העיר ולפעול לרווחת תושביה, תמכה בחידוש אולם הכנסים של תיכון עירוני ה'.

שידרוג האולם שגודלו כ 500 מ"ר כלל החלפת הריצוף, התקנת תיקרה אוקסטית, רכישת כסאות חדשים, החלפת תשתית חשמל ותאורה והתקנת וילונות הצללה.

בעז הירש, מנהל התפעול של הקרן לחיפה, אומר: "בשיח שקיימנו עם הנהלת בית הספר והעירייה, הועלה הצורך לתת מענה למרחב החברתי של בית הספר. על כן נבחר הפרויקט של שידרוג האולם המיתולוגי של בית הספר שנבנה לפני 50 שנה. האולם המחודש מאפשר כינוסים בית ספריים וכן קיומם של אירועי שיא כגון האקתונים, מעגלי שיח והרצאות לתלמידים ולקהילה הרחבה. אולם הכנסים הוא לבו הפועם של בית הספר ואנו גאים לתמוך בפרויקט המיטיב עם תלמידי בית הספר וסגל ההוראה".

"אולם הכנסים נמצא בלב העשייה בבית הספר," אומרת מנהלת תיכון עירוני ה', הגב' חגית לוי, ומוסיפה: " בית ספר עירוני ה' ממתג את עצמו כבית ספר מוביל על רכס הכרמל, משופע בתכניות בתחום המדעים והאומנות ופועל מתוך תפישה של חשיפת התלמידים לחינוך רב תחומי אשר יוצא ממרחבי הכיתות ומאפשר הרחבת הדעת והתנסויות מגוונות ומרתקות".

בית ספר עירוני ה' הוקם בשנת 1962 והוא בית הספר התיכון הציבורי הגדול בחיפה. לומדים בו למעלה מ- 1500 תלמידים מכיתה ז' ועד י"ב בשני בניינים. בניין הטנא- לכיתות ז' וח' ובניין ביכורים לט'- י"ב. מבחינת אוכלוסיית התלמידים בית הספר הוא הטרוגני ביותר. לומדים בו תלמידים מרכס הכרמל ממשפחות מבוססות ומשכילות וגם תלמידים משכונות חלשות יותר בעיר. הדבר מחייב פעילות לימודית ייחודית, תכניות מצוינות ותכניות סיוע וגם פעילות ייעוצית וחברתית המחברת בין התלמידים. התלמידים עצמם מעידים שהם מרוצים ושמחים לקיום מעגלים חברתיים מגוונים ורחבים.

חגית לוי, אומרת: "בית הספר שלנו הוא מרחב לסקרנות ולידע במגוון רחב מאד של תחומים. התחומים הבולטים ביותר הם- תחומי המתמטיקה והמדעים ותחומי האמנויות. ספינת הדגל המתמטית שלנו היא התכנית הטכניונית בשיתוף הטכניון לתלמידים מחוננים במתמטיקה. תכנית מצוינות במדעים נוספת ומצליחה היא תכנית העתודה המדעית טכנולוגית בשילוב מדעי המחשב. בתיכון (מכיתה י') מוצעים לתלמידים תחומי מדעים רבים להרחבה- פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, ביוטכנולוגיה, רובוטיקה ומדעי המחשב.

הודות לתרומתה הנדיבה של הקרן לחיפה, נוכל להמשיך ולקיים את הפעילויות האמורות ולהוביל את תלמידי בית הספר למצוינות ולהישגים מרשימים.

האולם ישמש כאמור כמרחב פדגוגי לקשת הרחבה של הפעילויות החברתיות שבית הספר מוביל לטובת עידוד והכוונה למעורבות ומנהיגות חברתית. בבית הספר מועצות תלמידים בחטיבה ובחטיבה העליונה וקבוצת פרחי מש"צים (מדריכי של"ח צעירים) ומש"צים גדולה ופעילה ומתנדבת בקהילת בית הספר ובקהילה הרחבה. בנוסף תלמידים יוצאים למשימות התנדבות בבתי האבות, בבתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים ומשתלבים בפרויקטים יחודיים כמו מפגשים אישיים ותיעוד חייהם של יקירי העיר חיפה או תכניות למפגשים עם תלמידים בבתי ספר ערביים בחיפה ובצפון בסיוע בית הגפן, למשל".

לאחרונה, חגגה הקרן הפילנטרופית 35 שנה להיווסדה, ועשרות שנים של פעילות אינטנסיבית למען פיתוח העיר. הקרן לחיפה היא עמותה אשר נוסדה ב-1983 על ידי אנשי ציבור במטרה לגייס תרומות בארץ ובעולם לפיתוח העיר, ובמטרה לספק מענה לצרכים המשתנים של העיר בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, הפנאי והספורט. הקרן פועלת בשיתוף צמוד לעירייה ותומכת בצרכיה המשתנים של העיר. בין הפעילויות הבולטות של הקרן: סיוע למועדוניות של ילדים ונוער בסיכון, הקמת מרכזים לקידום למידה, הקמת מרכזי ספורט, שיפוץ תיאטרון חיפה והמרכז לתרבות ולאמנות, תמיכה במרכזי יום לקשישים, שיפוץ גן החיות הלימודי חיפה, הקמת גני משחקים וגנים ציבוריים בעיר, שיפוץ בית העם הטמפלרי במושבה הגרמנית, הקמת 'דרך נוף חיפה', התקנת מתקני כושר באוויר הפתוח בחוף הים, מעבדות טכנולוגיות בבתי ספר תיכוניים, סיוע לבית הגפן, הקמת ספרייה רב-לשונית ומרכז תרבותי, ספסלי הנצחה בגנים ציבוריים, הקמת כיכרות נוי ועוד. הקרן היא למעשה זרוע גיוס התרומות של העיר חיפה. גייסה כספי תרומות לשיקום נזקי השריפה בכרמל, להקמת מתנ"סים ולשלל פרויקטים נוספים בעיר חיפה.

בועז הירש, מציין: "לכבוד 35 שנים להקמת הקרן יצאנו בקמפיין חדש תחת הכותרת "לפעמים זכרונות מתגשמים". הקרן לחיפה מזמינה את תושבי חיפה והציבור הרחב בעל זיקה לעיר, לפנות אלינו ולמצוא את הפרוייקט המתאים להגשים את החלום ולממש את הזיכרון וזאת באמצעות מיזמים עפ"י בחירה במרחבי העיר חיפה.

המעוניינים – נא לפנות למשרדי הקרן – דרך העצמאות 1, טלפון 04-6305130 או בדוא"ל – [email protected]


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר