הריפוי הטבעי לגוף שלכם. תמונה ממאגר Ingimage
הריפוי הטבעי לגוף שלכם. תמונה ממאגר Ingimage

דיקור סיני בחיפה: הכירו את המומחים בתחום

הרפואה הסינית ידועה ביכולתה לרפא מכאוביים פיזיים ונפשיים כאחד. בכתבה הבאה רירכזנו עבורכם את המטפלים המומחים בתחום הרפואה הסינית באזור הצפון, ואתם כבר יכולים לנשום לרווחה

פורסם בתאריך: 5.9.19 17:35

עדכון אחרון: 25.11.20 00:00

דני ביהרי – קליניקת "מרפא" רפואת כאב סינית

מספרים ש"הכל מדויק" ונראה שדני ביהרי מוכיח שהקלישאה נכונה. בן 44, ביהרי מוביל קליניקה לרפואת כאב סינית מזה 20 שנים. הוא היה אמור ללמוד הנדסת מכונות בטכניון, אבל תאונת דרכים ריתקה אותו למיטה ודחפה אותו לעשות חישוב מסלול מחדש. מספר שבועות במיטת בית החולים, וערב מבוא בשיאצו במכללת מדיסין בחיפה, גרמו לו להבין שזה מה הוא רוצה לעשות כל חייו.

ביהרי המשיך ל-7 שנות לימודי שיאצו ורפואה סינית במכללת מדיסין, וצבר עשרות שנות טיפול וניסיון ואלפי מטופלים מרוצים. כיום הוא בעל 20 שנות ניסיון בטיפול, מרצה בכנסים בינלאומיים, מלמד דיקור במכללת רידמן לרפואה משלימה ובקליניקה הפרטית שלו, הוא עוסק בטיפול בכאב כרוני ואורטופדי לילדים.

בשורה טובה לשונאי המחטים: טיפול באמצעות לייזר רך
כאמור, ביהרי מטפל בדיקור סיני ושיאצו וב-6 השנים האחרונות החל להשתמש בטכנולוגיה חדשה שנקראת "לייזר רך". בעקבות החשיבות שרואה ביהרי בטיפול ברפואה הסינית לבעיות שונות, ומכיוון שילדים רבים חרדים מדקירות, הוא חיפש וגילה את טכנולוגית ה"לייזר הרך" שמעניקה את אותה ההשפעה של הדיקור הסיני ומתאימה מאוד לטיפול בילדים. כמקצוען אמיתי, מיד רכש ציוד בשווי של יותר מ-80 אלף שקלים, והחל לשלב את הלייזר הרך בטיפול בילדים והתוצאות מדברות בעד עצמן.

גם המבוגרים שמגיעים לקליניקה של ביהרי מרוויחים מהטיפול בלייזר הרך, בין אם מדובר בבעיות אורתופדיות, כאב או דלקות שונות. אחד היתרונות הבולטים בשימוש בלייזר רך לעומת הדיקור הוא זירוז הטיפול. מחטים עלולות לעתים לגרות את הדלקת, דבר שלא קורה בעת השימוש בלייזר על פי דבריו של ביהרי: "הלייזר הרך עוזר במקרים של פגיעות עצביות שבדיקור לא בהכרח היו נפתרות.

"הוא מגרה נקודות דיקור ושטחים שלמים של אזורים כואבים. יתרון נוסף של הלייזר הוא היכולת להיכנס לתוך עמוד השדרה (אורך הגל והעוצמה מאפשרים לאור להיכנס פנימה) וכך ניתן לפתור את הבעיה מהשורש. בדרך זו נעשית עבודה פשוטה ללא כאב, ביעלות גבוהה ובטיחות מרבית".

לקלניקה של ביהרי מגיעים ילדים מגיל ינקות ועד נערות. בתחילת הדרך, ביהרי התמקד בעיקר בטיפול בפעוטות ובילדים הסובלים מבעיות של אסטמה, נזלות, מחלות כרוניות, דלקות אוזניים וכו', כאשר בשנים האחרונות הוא פתח את שעריו גם לטיפול בילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז ובעיות נוירולוגיות באמצעות לייזר רך דרך האוזן. מדובר בטיפול שמאפשר לילדים להיות ממוקדים ורגועים יותר ועל כך הוא מספר: "יש באוזן מפה שלמה של תפקודי גוף ונפש, כך שבאמצעות טיפול בהם ניתן להשפיע על התפקודים השונים. השילוב של רפואה סינית עם דיקור באוזן מסייע להתמודד עם הרעת קשב וריכוז וקשיים רגשיים".

דני ביהרי מטפל בלייזר רך. צילום עצמי

דני ביהרי מטפל בלייזר רך. צילום עצמי

רפואה סינית פרקטית ויעילה
אם כאשר אתם חושבים על מרפא סיני אתם מדמיינים דמות "רוחניקית" שלא מחוברת לקרקע, אז אצל ביהרי אתם יכולים להיות בטוחים שזה לא המצב. הטיפול של ביהרי ממוקד מטרה, ומבוסס על פרקטיות ופתרון בעיות, תוך רגישות והבנה עמוקה לגוף ולנפש של המטופל.

במהלך הפגישה, ביהרי יזהה את הבעיות איתן מתמודד המטופל ובהתאם ימליץ על פתרונות באופן אישי. הוא מספר: "זה יכול להיות למשל המלצות על תזונה נכונה, תרגילי חיזוק ומתיחות או צמחי מרפא. אני מאמין שבסופו של דבר המטופל הוא זה שישנה את המצב שלו. תפקידי לעזור לו להבין היכן נמצאת האחריות שלו על עצמו ומה הוא יכול לעשות בכדי לשפר את המצב. במהלך הפגישות אני נותן תרגילים שיש לבצע בבית כדי שהתהליך יהיה אפקטיבי".

דני ביהרי – לייזר, אורתופדיה וילדים

כתובת: פרץ ברנשטיין 3 (רמת אשכול), חיפה

טלפון: 052-3873340

קישור לאתר

קישור לעמוד הפייסבוק

[email protected]

דני ביהרי. צילום עצמי

דני ביהרי. צילום עצמי


­­­מסין באהבה: טלי בר – רפואה סינית גוף ונפש

איך מעיסוק בהנדסה הופכים להיות מדקרים סיניים? עבור טלי בר הדרך לא הייתה ארוכה. "למדתי הנדסה בגיל צעיר", היא משתפת. "במהלך הלימודים טסתי להודו ובמקרה הגעתי לקורס בודהיזם והתאהבתי. לימודי הבודהיזם היו עבורי כמו נווה מדבר. דרכם נוכחתי לגלות שיש דרך קונקרטית לעבוד עם התודעה האנושית ולהפחית את הסבל האנושי. למדתי לעשות מדיטציה והתנסתי בכלים רבים לעבודה עם רגשות ומחשבות. שנתיים לאחר מכן גם פגשתי את הרפואה הסינית.

"ברגע אחד הכל התחבר. הדיקור הפחית לי מאוד את תדירות המיגרנות, והבנתי שקיים חיבור נדיר בין בודהיזם לרפואה סינית. שתיהן תופסת את הגוף והנפש כבילתי נפרדים, שתיהן מאפיינות את השפעתו של הגוף על הנפש ולהפך. אבל, בגדול אפשר להגיד שהדיקור הסיני, עובד יותר דרך הגוף, והבודהיזם, יותר דרך התודעה. החלטתי ללכת ללמוד ולהתמקצע והשאר היסטוריה".

אז מהי רפואה סינית?
"רפואה סינית רואה סימפטום כביטוי של דיסהרמוניה במערכת המורכבת הזו שנקראת גוף, אבל גם נקראת נפש, או רגש, או אדם. היא רואה את האדם כחלק ממערכת רחבה יותר: משפחה, מקצוע, אזרח. כשאני כמטפלת ברפואה סינית, אני רוצה לעזור לאדם המגיע אלי בכדי להתגבר על תלונה כלשהי ולכן אנסה להבין במדויק מה במורכבות הזו הלך לאיבוד, מה לא מקבל מספיק הזנה, איזה חלק איבד את התקשורת עם איזה חלק, את מי צריך לחזק ואת מי צריך לרסן. כאשר הגוף יגיע לאיזון והנפש תמצא את מקומה, יש סיכוי גבוה שהסימפטומים ייעלמו או לפחות יפחתו בעוצמתם ובתדירותם. אבל היופי הוא, שתוך כדי התהליך, בנוסף לשיפור במצב הרווחה הפנימית, אנחנו גם לומדים על עצמינו. כשאנחנו לומדים על הפעולות שהובילו ליציאה מאיזון, אנחנו גם יכולים למנוע אותן"

טלי בר בשיאו של טיפול. צילום: אדם קוזנר

טלי בר בשיאו של טיפול. צילום: אדם קוזנר

מי מגיע אליך לקליניקה?
"הרבה אנשים מגיעים עם חרדות, דיכאון וקשיים יומיומיים. מגיעים גם כאלה שמתעניינים בחיבור עם הרגש, או כאלה עם תלונות פיזיות יותר כמו כאבי ראש, בעיות עיכול וכאבי גב. מגיעות גם נשים עם בעיות גניקולוגיות שונות כמו מחזור לא סדיר או קושי בכניסה להריון".

מה הסיבה שאנשים מגיעים לקשיים ולבעיות הגופניות האלו לדעתך?
"אצל כל אחד מדובר בסיבה אחרת. יכול להיות משהו באורח החיים כמו תזונה, הרגלי שינה, איזון של פעילות מול מנוחה. יכולה להיות תגובה רגשית למשהו, אמונות מגבילות שמנהלות את האדם ועוד רבים. האופן בו אנו מבטאים את חוסר האיזון שלנו, מושפע גם מ'המבנה' הפיזיולוגי והרגשי שלנו. נולדנו עם פוטנציאל מסוים, והוא הולך ומתממש ומתעצב לאורך החיים.

"באופן כללי הרפואה הסינית פחות מתעניינת בגורמים, אלא באיזון. היכן יש דיס-הרמוניה? איפה האנרגיה תקועה? איפה חסרה? איפה יש עודף? דרך התאוריה של הרפואה הסינית ניתן לתת שמות לתחושות וכך לחבר אותם לאיברים וסימפטומים – מה שמאפשר שיח בין החוויה לבין הפתולוגיה שממנה אנחנו סובלים. כאשר מבינים זאת, אפשר לשלב תזונה, פעילות גופנית ומדיטציה בהתאם למה שמתאים ולשפר את המצב פלאים".

מה קורה במהלך הטיפול וכיצד הטיפול מסייע?
"בחצי השעה הראשונה אנחנו מקיימים שיחה שסוקרת את הבעיות וההתקדמות. לאחר מכן, באמצעות כלי האבחון של הרפואה הסינית בודקים את הדופק בשתי הידיים ומתבוננים בלשון, דבר שמעניק ממד נוסף לסיפור שסיפרנו. לאחר מכן מתחילים בדיקור עצמו כאשר פעמים רבות כבר בשלב הזה, מרגישים שינוי בתחושה. נוצר מרחב אחר ומעניין המאפשר להתבונן ב'סיפור' שסופר קודם דרך תחושות הגוף.

"לאחר הדיקור, דברים נפתחים ומתחילים להביט על הסיפור שלנו מנקודת מבט שונה. למשל, יכולה להיות מישהי שאביה לא נכח בבית בילדותה כאשר אמה דווקא, דאגה לה רבות. על פי הרפואה הסינית, אלמנט האדמה מייצג את הדאגה והביטחון שהעניקה האם ואי הנוכחות של האב, מיוצגת על פי אלמנט המתכת שמסמל גבולות והיפרדות. המתכת לרוב קשורה לריאות והאדמה למערכת העיכול. באמצעות הכלים מהרפואה הסינית, אנחנו יכולים לצבוע את הסיפור שלנו בצבעים אחרים וכך להפוך את התמונה לרחבה יותר. מנקודת מבט בודהיסטית – נפתח ממד יותר חופשי, סולח וחומל, עם הבנה טובה יותר של ה'מציאות היחסית', חיבור לצרכים וכו'.

על כמה טיפולים את ממליצה?
"זה מאוד משתנה מאדם לאדם. זה יכול להיות סדרה של בין 5-10 מפגשים ויכול להיות גם לווי שנתי. זה תלוי בקצב, ברצונות ובצורך של האדם אבל באופן כללי, המטרה שלי היא להעביר את האחריות למטופל כך שלא יישאר תלוי בטיפולים".

מה האני מאמין שלך?
"אני מאמינה שלכל בן אדם יש את הפוטנציאל להיות מאושר ולחוש נעים ונוח בתוך הגוף שלו. שינויים קטנים יכולים להעניק תרומה ענקית להוויה של בן אדם. זה מרגש אותי כל פעם מחדש לראות איך הרפואה הסינית בשילוב עם פסיכולוגית הבודהיזם עובדת. אני מרגישה שזו שליחות להעביר את הידע החשוב הזה הלאה ולהכיר לאנשים כלים לעבודה עם תודעה, רגשות וגוף".

טלי בר היא מדקרת סינית וותיקה בעלת קליניקה מצליחה במרכז הכרמל בחיפה. לבר ניסיון של יותר מ-12 שנה בתחום, כאשר את המקצוע היא למדה במכללת "ברושים" לרפואה משלימה, ואת ההתמחות ביצעה במרכז לבריאות הנפש בבית חולים העמק, שם היא עבדה בצוות המורכב מפסיכולוגים, פסיכיאטרים ומדקרים סינים. הייחודיות של בר הוא השילוב בין פסיכולוגיה בודהיסטית לבין רפואה סינית והתוצאות של מטופליה לאורך השנים מדברות בעד עצמן.

טלי בר – רפואה סינית, גוף ונפש

לקביעת פגישה

כתובת: מרכז הכרמל, חיפה

טלפון: 052-4895569

קישור לאתר

קישור לעמוד הפייסבוק

ריפוי לגוף ולנפש. צילום: אדם קוזנר

ריפוי לגוף ולנפש. צילום: אדם קוזנר

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר