תמונה ממאגר Ingimage
תמונה ממאגר Ingimage

היבטים חשובים של ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

בעלי עסק קטן? היועץ העסקי ירון לוי עם כל הטיפים שאתם צריכים לדעת בנוגע לייעוץ עסקי משתלם לעסק שלכם

פורסם בתאריך: 9.9.19 12:48

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים מיועד לעסקים מכל תחומי הפעילות ובשלבים שונים של חייהם. מדובר בתהליך סדור הלוקח את העסק לכיוון של הגדלת הרווחיות ואף הגדלת המחזור, וזאת באמצעות טיפול במגוון סוגיות ונקודות שלגביהן היועץ העסקי מציע תובנות והמלצות, ומתווה דרכי פעולה בתוכנית עסקית ברורה

ממה מורכב ייעוץ עסקי לעסקים קטנים?

מטבע הדברים, ייעוץ עסקי לעסקים קטנים משתנה בהתאם לתחום הפעילות של העסק, השלב המסוים בו הוא נמצא והמטרות שעומדות לנגד עיני הבעלים. יחד עם זאת, באופן כללי ישנם מספר היבטים מרכזיים החוזרים בתהליך הייעוץ אצל כל העסקים.

התהליך מתחיל בשלב האבחון, כלומר מיפוי המצב הנוכחי של העסק מבחינה פיננסית ומבחינות נוספות. בין היתר, בשלב זה בוחנים את הדוחות הכלכליים של העסק, מצביעים על נקודות שבהן אובדת הרווחיות, משווים את הביצועים מול מתחרים, ומאתרים את המקורות לבעיות – למשל תמחור נמוך מדי, תקורות גבוהות מהאפשרי, משרות שאינן צדיקות את עצמן, ניצול לא מיטבי של אפשרויות שיווק ומכירה, וכדומה. בתוך כך, בשלב האבחון היועץ העסקי עוזר לבעל העסק להכיר ולהבין את הדוחות הכלכליים השונים ואת המטרות שלהם, את שולי הרווח המקובלים בענף, ובמידת הצורך גם מוציא תחת ידיו דוחות חדשים שהינם ברורים ומובנים, משקפים את מצב העסק באופן אמין ובזמן אמת, ומאפשרים להתנהל נכון מהבחינה הפיננסית ולקבל החלטות מושכלות.

בשלב הבא לוקחים את הבעיות ונקודות התורפה שהתגלו ונותנים להן פתרונות. לא מדובר בפתרונות המבוססים על אינטואיציות או תחושות בטן, ולא בעצות שנזרקות פה ושם לאוויר, אלא בתוכנית עסקית ברורה ומסודרת. התוכנית מגדירה את המטרות והיעדים של העסק ועוסקת בדרכי הפעולה השונות שיביאו אותו מהמצב הנוכחי אל המצב הרצוי באופן הדרגתי ובטוח. אלו צעדים העוזרים לעבור מהפסד לרווחיות (או להגדלת הרווחיות הקיימת), או לבצע את המעבר אל השלב הבא בחיים העסק כגון צמיחה והתרחבות. אנו יוצרים תוכנית עבודה מדוקדקת המתחלקת לשבועות ואפילו לימים, וכוללת הנחיות לפעולה. במידת הצורך, היועץ גם מספק אימון עסקי המעודד את בעל העסק לצאת מאזורי הנוחות שלו, להתגבר על חסמים ואתגרים, כדי שיוכל להגיע להישגים ולאופקים חדשים.

בשלב הבא יש כמובן ליישם את התוכנית העסקית על היבטיה השונים. היועץ העסקי מלווה את בעל העסק לאורך תקופה ובוחן את ההתאמה בין הצפי שבתוכנית לבין הביצועים בפועל. הוא עומד לרשות בעל העסק באופן זמין ורציף וממשיך לעזור בהתלבטויות ושאלות. במידה ואין התאמה בין הצפי ובין הביצועים בפועל, היועץ העסקי מסייע להבין מהו המקור לפער וכיצד אפשר לפתור אותו. כמו כן, לכל אורך התקופה היועץ העסקי עוזר לרכוש הרגלים נכונים של התנהלות עסקית ופיננסית, החל בתיעוד הוצאות ועד תכנון וקדימה ופעילות בהתאם לתוכנית פיננסית ברורה, על מנת שבעל העסק יוכל להמשיך ולנווט את דרכו באופן עצמאי בעתיד.

מתי ומי צריך ייעוץ עסקי לעסקים קטנים?

בשנים האחרונות יוצאות תוכניות טלוויזיה פופולאריות, מהן ניתן להבין לכאורה כי ייעוץ עסקי מתאים רק לעסקים קטנים המצויים במשבר עמוק. מובן מאיליו שאם עסק כבר מצוי במשבר עליו לקבל ייעוץ חיצוני מאיש מקצוע, אבל מדוע בכלל להגיע למצב הזה? פנייה אל ייעוץ עסקי לעסקים קטנים הינה נחוצה ויכולה להועיל רבות בשלבים שונים של חיי העסק. כך לדוגמא, אם מדובר ביזם שיש לו רעיון להקמת עסק קטן, החל בפיצריה ועד לגן ילדים פרטי, חשוב שיבצע תהליך ייעוץ עסקי הכולל בדיקת כדאיות כלכלית ובניית תוכנית שתאפשר לצלוח על הצד הטוב ביותר את תקופת ההקמה וההרצה – שאיננה פשוטה.

מאידך, אם מדובר בעסק קיים אשר בעליו מרגישים שאינו ממצה את הפוטנציאל הטמון בו, חשוב שיפנו אל יועץ עסקי שבהחלט יכול להצביע על נכסים לא מנוצלים, על הזדמנויות עסקיות, על דרכים לצמיחה והתרחבות, על בעיות שניתנות לפתרון – ועל דרכים ישימות, ברורות ומציאותיות להשגת היעדים. כמו כן, ייעוץ עסקי חשוב מאוד לעסקים המצויים בתקופה טובה יחסית ומעוניינים לנצל את המגמה ולעלות על הגל כדי לצמוח ולהתרחב. במקרים אלו ייעוץ עסקי מסייע לנצל באופן אופטימאלי את ההזמנות ולפעול נכון, החל בסוגיות כמו פתיחת סניף חד שאו החלפת מיקום, דרך הכנסת משקיע או נטילת הלוואה בערבות מדינה, ועד להגדלת מצבת כוח האדם, ובחינת תרחישים שונים שיאפשרו לבחור את זה המציע את התשואה הטובה ביותר.

מעבר לכך, ייעוץ עסקי לעסקים קטנים חשוב לכל עסק המעוניין להיות עם היד על הדופק, לקחת את עצמו ברצינות, ולעבוד על פי תוכנית עסקית ברורה ומסודרת שמגדירה את המטרות ואת דרכי הפעולה לעתיד. על כן, אנו ממליצים לבצע את התהליך לפחות פעם בשנה עד שנתיים, ובוודאי אם מבצעים שינויים מהותיים במוצרים, בשירותים, בתחום ובאופי הפעילות, בהנהלה וכדומה.

אל מי לפנות לקבלת ייעוץ עסקי לעסק קטן?

לבחירה ביועץ עסקי המתאים תהיה השפעה גדולה על התנהלות תהליך הייעוץ, על האפקטיביות שלו ועל תוצאותיו. לכן, חשוב לבחור את בעל המקצוע באופן מושכל ובתשומת לב. ראשית, מכיוון שהמטרה העקרונית היא הגדלת העסקית ואף המחזור, ומכיוון שכמעט כל היבט ושינוי בעסק כולל מרכיב פיננסי, חשוב שליועץ העסקי שבוחרים תהיה השכלה כלכלית אקדמית נרחבת. שנית, ישנה חשיבות לניסיונו של איש המקצוע כיועץ לעסקים בשלבים שונים של חייהם, ובפרט בשלב בו נמצא העסק שלכם ובתחום הפעילות שלכם – החל בעסקי המזון, דרך סטארטאפים ועד לבעלי מקצועות חופשיים. שלישית, יש יתרון גדול ליועץ עסקי בעל ניסיון אמיתי בניהול עסקים בשטח, שמכיר היטב ומקרוב את הסוגיות והאילוצים שעימם אתם מתמודדים, ויכול לתת תובנות והמלצות שמקום בבשלות ובגרות מקצועית, ולא רק מהספרים.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר