ביטוח פנסיה: כל מה שרציתם לשאול ולא ידעתם את מי. תמונה ממאגר Ingimage
ביטוח פנסיה: כל מה שרציתם לשאול ולא ידעתם את מי. תמונה ממאגר Ingimage

ביטוח פנסיה: כל מה שרציתם לשאול ולא ידעתם את מי

זאב רשף, סוכן ביטוח ומשווק פנסיוני, מסביר על החשיבות בביטוח פנסיה, על החוקים החדשים והתקנות שנכנסו לתוקף בשנים האחרונות, ההבדלים בין ביטוח פנסיה לעובד שכיר ועצמאי ומה חשוב שתדעו לגבי הפנסיה שלכם כבר עכשיו

פורסם בתאריך: 30.12.19 16:47

כשמדובר בקרן פנסיה, המשמעות היא צבירת כסף שישמש אתכם מהיום בו תפרשו לגמלאות ותפסיקו לעבוד, ואין ספק שמדובר בנושא חשוב וקריטי להמשך חייכם. אנשים רבים אינם מבינים את מרכיבי ביטוח הפנסיה לעומקם, הפוליסות עשויות להיות מורכבות מאוד, הניסוחים לעתים מעורפלים וחשוב להיוועץ בסוכן ביטוח פנסיוני מומחה בעל ידע וניסיון בתחום שיבהיר את הדברים ויעשה לכם סדר.

זאב רשף, סוכן ביטוח ומשווק פנסיוני בצפון, עוסק מזה שני עשורים בתחום הביטוח והפנסיה ופועל להתאמת סוגי הביטוחים והפוליסות לצרכיו ולרצונותיו של הלקוח. הייעוץ וההתאמה נעשים תוך בדיקות מקיפות, בחינת מצבם הפיננסי העכשווי והעתידי של הלקוחות והתאמה אישית ומדויקת של הפוליסה לכל לקוח.

צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק שנכנס לתוקף בשנת 2008, מחייב לבטח כל עובד שכיר בביטוח פנסיוני באמצעות הפרשות המעסיק לקרן הפנסיה.

שיעור ההפרשות עומד על 18.5% מהשכר: 6.0% הפרשות העובד והיתר – 12.5% על חשבון המעסיק. הפרשות המעסיק נחלקות באופן הבא: 6.5% לתגמולים ו-6.0% לפיצויים. עובדים בשירות המדינה זכאים לשיעורי הפרשות גבוהים יותר.

זאב רשף אומר: "העובד מורשה לבחור את קרן הפנסיה אליה יופרשו הכספים ובה ינוהל הביטוח הפנסיוני שלו. הוא לא מורשה לוותר על ביטוח פנסיוני ולא על החלק שלו בהפרשות לפנסיה".

מהם המרכיבים החשובים ביותר בביטוח הפנסיה?
"אדם מפסיק לעבוד בגיל מסוים וצריך שתהיה לו פנסיה כמקור פרנסה עד סוף חייו. תכניות הפנסיה כוללות שני מרכיבי ביטוח חשובים ביותר: פנסיית שארים שהיא ביטוח חיים ובמקרה פטירת המבוטח היא משולמת למשפחתו לכל תקופת חייו של בן/בת זוגו, וכן פנסיית נכות שהיא כמו ביטוח אובדן כושר עבודה – במקרה כזה המבוטח מקבל מקרן הפנסיה שלו פיצוי חודשי בסך 75% מהכנסתו. בנוסף לכך מתקיים סעיף "שחרור" ומשמעותו היא כי קרן הפנסיה לוקחת על עצמה את תשלומי הפנסיה החודשיים במקום המעסיק והעובד".

מהם הדברים שחשוב שיידעו עובדים שכירים באשר לפנסיה?
"במקרה של עובד שכיר, חוק פנסיית חובה מחייב את המעסיק להפריש לפיצויים רק 6.0% מהשכר. אולם, אם העובד מפוטר, הפיצויים צריכים להיות בגובה משכורת לכל שנת עבודה. חשוב שהעובד יידע שאם המעסיק הפריש לו רק 6.0% לפיצויים (ולא 8.3%) הרי במקרה שהוא פוטר, המעסיק יצטרך להשלים תשלום שווה ערך ל 2.3% לכל חודש, לטובת הפיצויים.

"דבר נוסף וחשוב לידיעת העובד השכיר הוא ברירת המחדל בקרנות הפנסיה: לעובד אמנם מנוכה 6% משכרו לטובת הפנסיה, אך זכותו לבקש להגדיל הפקדה זו עד 7% אחוז. אני ממליץ לעשות זאת כדי שהוא יגיע לפנסיה גבוהה יותר".

ובמקרה של עובד עצמאי?
"עצמאי מפריש לעצמו לקרן הפנסיה. חוק פנסיית חובה שנכנס לתוקף בשנת 2017, דורש הפרשה מינימלית לעצמאיים. אני מציע לעצמאי להפריש יותר מכך וזאת גם כדי ליהנות מהטבות מס מרביות וגם כדי לצבור פנסיה שתספיק למחייתו לאחר שיפסיק לעבוד. ההמלצה האישית שלי היא להגיע להפרשה שהיא המקסימלית לצרכי הטבות מס: 16% מהכנסתו החודשית עד תקרת הכנסה שנתית של 212,000 ₪.

"במהלך התאמת סכום ההפקדה החודשית, אני מנתח בעזרת הלקוח את מצבו הפיננסי ועובר יחד איתו על התכניות העכשוויות והעתידיות שלו, על החיסכון הפנסיוני ועל התחייבויותיו הכספיות הנוספות בהשוואה להכנסותיו. בהתאם לכך אני ממליץ לו על גובה ההפרשות לפנסיה, זאת במטרה ליצור עבורו פנסיה עתידית גבוהה ככל האפשר מבלי לפגוע יתר על המידה בהתנהלותו הפיננסית השוטפת".

זאב רשף, סוכן ביטוח, מציג גישת ייעוץ ביטוח חכמה ותשומת לב אישית יוצאת דופן. כך, הוא מייצר עבור לקוחותיו פתרונות חכמים ויצירתיים בהתאמה אישית. הגישה ההוליסטית שלו לראייה כוללת של מצב הלקוח וצרכיו, גובשה תוך עשרים שנות עבודה וניסיון נצבר ומוכח בעולם הביטוח ועדכון מתמיד בשינויים במדיניות ובחוק. זאב רשף, טייס בחיל האוויר בעברו, בוגר תואר ראשון בכלכלה וניהול, בעל 20 שנות ניסיון כסוכן ביטוח.

 

זאב רשף סוכן ביטוח ומשווק פנסיוני בצפון

כתובת המשרד: סוכנות שחם, צ'ק פוסט חיפה. מגיע לבית הלקוח.

קישור לאתר  

טלפון: 052-3455523

זאב רשף. צילום: אלון לויטה

זאב רשף. צילום: אלון לויטה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר