איטום קירות, מרפסות וטיפול בעובש. צילום: ששון
איטום קירות, מרפסות וטיפול בעובש. צילום: ששון

איטום קירות, מרפסות וטיפול בעובש

מומחי חברת 'גג כל איטום' מסבירים את כל מה שחשוב לדעת על איטום מרפסות, איטום קירות כנגד רטיבות וטיפול בעובש בבית. לגזור ולשמור

פורסם בתאריך: 10.3.20 10:32

איטום נחשב לחלק חשוב ומהותי בבניה המודרנית. מים אשר חודרים למבנה מסכנים את עמידותו ועשויים לסכן את בריאות דייריו. כך, איטום המבנה מיועד להרחקה של מים ולחות תוך שמירה על תנאים יבשים בצורה ייעודית טכנית.

כחלק מאיטום המבנה – המרפסות והגג, יש צורך גם באיטום הקירות. מר ששון, קבלן איטום מוסמך, בעלים ומנהל חברת 'גג-כל איטום', אומר: "בכדי לבחור את הטכניקה והחומרים הספציפיים והטובים ביותר לאיטום הקיר, יש צורך להבדיל בין סוגי הקירות".

באילו סוגים מדובר?

"קיר שפריץ מיושן ויבש, מומלץ לאטום באמצעות חומרים שקופים מיוחדים לאיטום בהתזה, על בסיס סילוקסן – שכבת איטום דוחה מים לקירות חיצוניים סופגים. החומר נספג לתוך הקיר ובכך מייצר איטום נגד רטיבות. החומר שקוף ולכן אינו משפיע על צבע הקיר. חומר ננו-סטון ST-1 הוא חומר טבעי מצוין לאיטום קיר שפריץ חיצוני יבש. החומר דוחה מים והוא ידידותי לסביבה. החומרים הללו מותזים אל הקיר על ידי מכשיר מרסס חשמלי, נדבקים אל הקיר היבש ונספגים בתוכו עד לעומק של כ- 3 ס"מ.

איטום קירות חיצוניים על ידי מנוף. צילום: ששון

איטום קירות חיצוניים על ידי מנוף. צילום: ששון

לטיפול בסדיקה (סדקים) בקיר שפריץ חיצוני המאפשרים חדירת מים, יש צורך לבצע הרחבה של הסדק ומילויו בחומר 'סיקה פלקס' – חומר איטום והדבקה חזק מאוד שממלא וסותם את כל הסדקים בקיר.

"סוג קיר נוסף הוא קיר אבן, כשעיקר בעיות הרטיבות נוצרות בו בשל יציאת חומרי האיטום הנמצאים ברווחים בין אבן לאבן. החומר שמדביק בין אבני הקיר עשוי להישחק וכך נוצרים חללים בלתי אטומים. בכדי לטפל בבעיה, יש לפרק את חומר ההדבקה הקיים ולבצע מילוי בין האבנים בחומר אפוקסי דו רכיבי. לאחר שמבצעים מילוי בין האבנים בקיר, מתיזים חומר שקוף כגון ST1 על כל האבנים והמחיצות שאטמנו".

איטום קיר תת קרקעי. צילום: ששון

איטום קיר תת קרקעי. צילום: ששון

כיצד נוצר עובש בבית בשל הלחות ואיך מטפלים בבעיה?

"כתוצאה מרטיבות בקירות, נוצר לעתים עובש בתוך הבית בקיר הפנימי. עובש הוא סוג של פטריה המורכבת מאורגניזמים קטנים, והוא יכול להופיע בצורה של נקודות שחורות על הקיר, כתמים ירוקים, ועוד. כשעובש נוצר בנקודה לחה על הקיר או התקרה בבית, הוא יכול להתחיל לגדול ולצמוח ולגרום לבעיות בריאותיות, כגון: אלרגיות, אסטמה (למי שסובל מכך), פריחה בעור ואף קשיי נשימה ובעיות בריאות אחרות. לכן, מלבד העניין האסתטי, חשוב לטפל בעובש במהירות וביסודיות.

"לטיפול בעובש באופן מוחלט יש להתמקד במיוחד בשורש של העובש שנקרא 'פטריה', על ידי חומרים מיוחדים לכך, כגון משמיד עובש של MELLERUD תכשיר מגרמניה עם תקן מחמיר להסרה של העובש, חיטוי והלבנת השטח. כמובן שצריך לטפל בעניין הרטיבות שיצרה את העובש, כדי שהבעיה לא תחזור".

איטום קיר תת קרקעי. צילום: ששון

איטום קירות חיצוניים על ידי מנוף. צילום: ששון

מה חשוב לדעת על איטום מרפסות?

"בעיות של רטיבות מצטברת במרפסת נובעת פעמים רבות ממחשבה כי אם ישנם שיפועים טובים בריצוף, המים לא יצטברו. זו אשליה זמנית, כי לאחר מספר שנים, הרובע שנמצא בין המרצפות מתפורר כתוצאה מכניסת מים מתחת למרצפות וכך נוצרת רטיבות מרובה.

"יש ארבע אפשרויות לתיקון הנזילה במרפסת:

א. תיקון מקומי: פתיחת המרצפות במקום הרטיבות, איטום ביריעות ביטומניות והחזרת הריצוף למקום.

ב.  איטום כללי על ידי מריחת חומר שקוף על כל משטח המרפסת. החומר המתאים הוא מסוג ננו סטון ST-1 או חומרים אחרים שנמצאים בשוק על פי תו תקן ישראלי בלבד. איטום זה הוא זמני ולא לתקופה ארוכה.

צילום: ששון

איטום מרפסת לפני ואחרי. צילום: ששון

ג.  פירוק הרובע הנמצא בין המרצפות על ידי דיסק יהלום בעומק של 3 סנטימטר, ולאחר שאיבת האבק – החדרה בלחץ של חומר אפוקסי דו רכיבי מתאים למרצפות. איטום זה הוא לתקופה של מספר שנים.

ד. האפשרות הרביעית היא האפשרות היקרה מכולן, אך זהו הפתרון הטוב ביותר:

פירוק כל המרצפות וסילוקן מהמקום כולל חומר המילוי וכדומה, עיצוב שיפועים על ידי מדה בטון או בטקל, ולאחר ייבוש של 14 יום מבצעים רולקות בטון מסביב לקורה המקיפה את המרפסת, יוצקים קורת בטון במפגש בין הדירה והמרפסת ואז יוצרים איטום על ידי הלחמת יריעות ביטומניות בשתי שכבות בעובי משתנה ומרצפים מחדש. איטום זה מתאים לתקופה של שנים רבות במיוחד".

גג-כל איטום

כתובת: מפרץ חיפה, יוסף לוי 26

קישור לאתר

טלפון: 052-3239977


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר