אולי גם אתם זכאים לדרכון אירופאי? כל מה שרציתם לדעת. תמונה ממאגר Ingimage
אולי גם אתם זכאים לדרכון אירופאי? כל מה שרציתם לדעת. תמונה ממאגר Ingimage

אולי גם אתם זכאים לדרכון אירופאי? כל מה שרציתם לדעת בנושא

אנחנו חיים בעולם דינמי משתנה, ואין לדעת כיצד הוא ייראה בעוד 30 או 50 שנה. "קבלת אזרחות פורטוגלית השייכת לאיחוד האירופי, פותחת אין ספור דלתות ואפשרויות לכם ולדורות הבאים", אומר עו"ד דרור חייק, המתמחה בדרכונים פורטוגלים. בכתבה תגלו את יתרונות הדרכון הפורטוגלי, ומי יכול לקבל אותו

פורסם בתאריך: 22.3.20 13:25

בשנת 2015 בעקבות חוק חדש של ממשלת פורטוגל, התאפשר לחלק מאזרחי ישראל לקבל אזרחות פורטוגלית. מאז צברו עו"ד דרור חייק וצוות משרדו ניסיון רב בתחום ובתהליך קבלת האזרחות, שירות אותו הם מעניקים לאלפי ישראלים המסתערים על ההזדמנות אשר נפתחה בפניהם.

דרכון אירופי הינו חלום של ישראלים רבים, כל אחד וסיבותיו שלו – מגורים, עבודה או לימודים בכל אירופה, דאגה לילדים, הבטחת העתיד, השקעות בחו"ל וכו'. בעוד שעד לפני מספר שנים רק צאצאי הגרמנים, הפולנים או הצרפתים יכלו ליהנות מהזדמנות זו – כעת גם ישראלים רבים, ממוצא ספרדי, יכולים לממש את זכאותם.

לבדיקת זכאות ללא התחייבות

שימו לב – הכוונה היא לכל מי שיש לו שורשים באחת מהמדינות הבאות:

מרוקו, אלג'יר, טוניסיה, לוב, מצרים, סוריה, לבנון, בולגריה, יוון, טורקיה, יוגוסלביה לשעבר, איטליה, צרפת, ספרד, ישראל (מספר דורות אחורה – ס"ט), עיראק, וכן במקרים מסוימים ארצות דרום אמריקה.

אין זה הכרחי שהאדם ייוולד באחת מהמדינות הנ"ל ומספיק שסבתו בולגריה, אמו מרוקאית או סבו טריפוליטאי – כדי שאותו אדם יהיה זכאי לקבל את האזרחות;

בנוסף לשורשים מאחת המדינות הנ"ל, צריך שגם שם המשפחה יתאים למאגר השמות של מגורשי ספרד (המאגר המלא נמצא במשרדו של עו"ד חייק ונציגיו ישמחו לבדוק עבורכם האם אתם מופיעים בו ללא כל התחייבות).

נשמע פשוט מדי? איפה הקאץ'? היכן מסתתרת הכוכבית?

עו"ד חייק מסביר: "אין כאן אותיות קטנות. התהליך אמיתי לגמרי וכל יום, ממש מדי יום ביומו, לקוחות של משרדנו מקבלים אזרחות פורטוגלית והופכים לאזרחי האיחוד האירופי לכל דבר ועניין. הסיבה פשוטה – מדובר באנשים אשר לפני קצת יותר מ-500 שנים היו אזרחי ספרד ופורטוגל, האזרחות נשללה מהם בגירוש וכעת היא מוענקת בחזרה לצאצאיהם. פורטוגל משיבה כעת את האזרחות לאנשים אלו ומעוניינת מאוד שיקבלו אותה בחזרה ולכן לא מערימה קשיים בדרך לכך אלא להיפך – מקבלת אותנו בזרועות פתוחות ובנפש חפצה".

מאיפה הלקוח יכול להביא הוכחות לכך שהוא צאצא של מגורשי ספרד? זה לא מסובך מדי?

"אנחנו עושים את זה פשוט, הלקוח לא צריך ללכת לבית התפוצות או לחפור בארכיונים, אנחנו עושים בשבילו את כל העבודה, כל מה שהוא צריך להביא זה דרכון ותעודת זהות", אומר עו"ד חייק, ומוסיף "המשרד שלנו נראה כמו ספרייה להיסטוריה, אחרי יותר מ-1,500 לקוחות צברנו ואספנו כבר את כל ההוכחות והמסמכים שמקשרים בין כל לקוח עם כל שם משפחה למגורשי ספרד. כך התהליך אצלנו במשרד פשוט הרבה יותר עבור הלקוח, ובנוסף, יש לקוחות רבים שמתחילים תהליך בשלט רחוק ואפילו לא מגיעים לפגישה".

למשרד עו"ד ונוטריון דרור חייק וותק של 17 שנים ויש לו שני סניפים, אחד בעפולה ומספק שירות לתושבי הצפון (בלעדי בישראל) ומנוהל על ידי עו"ד דרור חייק, ומשרד נוסף ממוקם בתל אביב ומספק שירות לשאר חלקי הארץ ומנוהל על ידי אחיו, עו"ד משה חייק. "אחד היתרונות במשרד שלנו הוא שמדובר בעסק משפחתי, וכל אחד מבני המשפחה מגויס כדי שהלקוח יקבל את השירות הטוב ביותר שיש, בניגוד למשרדים גדולים אחרים שעוסקים בנושא ומתנהלים כמו מפעל ובהתאם לכך גם רמת השירות ללקוח. אנו מעניקים יחס אישי צמוד, תשומת לב וזמינות גבוהה וכל זאת לצד מקצוענות חסרת פשרות ונסיון רב".

עורכי הדין דרור ומשה חייק. צילום: יובל חן

עורכי הדין דרור ומשה חייק. צילום: יובל חן

מהם היתרונות בדרכון פורטוגלי? למה צריך אותו?

"זוהי למעשה אזרחות של מדינה נוספת – פורטוגל – אחת המדינות היפות והבטוחות באירופה. פורטוגל היא חברה באיחוד האירופי ולכן כל מי שאזרח פורטוגל יכול ללא הגבלה לגור, לעבוד או ללמוד באיטליה, ספרד, גרמניה או שוודיה ובכל מדינה אחרת באיחוד, פעמים רבות הלימודים הם בחינם או בסבסוד. כאזרח פורטוגל אפשר ליהנות מההטבות שיש לאיחוד האירופאי להציע לאזרחיו, וזה מעניק יתרונות רבים למי שמבקש להשקיע באירופה, לרכוש נדל"ן ולפתוח עסקים.

"בנוסף, הדרכון הפורטוגלי נחשק ביותר, מדורג חמישי בעולם ומאפשר כניסה כמעט לכל מדינה בעולם ללא צורך בוויזה, גם למדינות אקזוטיות במזרח או באסיה וגם לארצות הברית. פורטוגל היא מדינה ידידותית ושלווה במערב אירופה. יתרון משמעותי נוסף הוא שברגע שיש אזרחות פורטוגלית, כל ילד שייוולד לכם אחרי קבלת האזרחות מקבל אותה אוטומטית. אם כבר קיימת משפחה, בני הזוג הקיימים והילדים הקטינים שכבר נולדו יעברו הליך מהיר, זול ופחות מורכב כדי לקבל את האזרחות.

"גם אם לא רואים עדיין באופק את השימוש בדרכון פורטוגלי, אין לדעת מתי תצטרכו אותו. הוצאה של דרכון לא מטילה חובות או מסים, אלא רק משדרגת אתכם ופותחת בפניכם ובפני הדורות הבאים אין ספור אפשרויות ודלתות. חשוב גם לזכור שאין לדעת מתי חלון ההזדמנויות שיש כרגע עלול להיסגר, לכן חשוב לנצל את האפשרות כשהיא עדיין קיימת. ספרד, למשל, שכנתה של פורטוגל, העבירה חוק דומה אך סגרה את האפשרות לאחר 4 שנים".

"למעלה מחצי מיליון ישראלים מחזיקים כיום באזרחות זרה. בקשות רבות שהוגשו על מנת לקבל אזרחות פולנית, אוסטרית או גרמנית נדחו, כי צריך להוכיח שאחד ההורים נולד במדינות אלו. בפורטוגל מתבססים על קשר בין מאות שנים. בניגוד למדינות אחרות כמו ספרד, גרמניה ופולין שלא רוצות אזרחים זרים, פורטוגל מקבלת אותנו הישראלים בזרועות פתוחות, היא פותחת את הדלתות בפני ה"ראש היהודי", היוזמה והקדמה שהבאנו איתנו לכל קהילה שבה חיינו במהלך ההיסטוריה".

אז מי זכאי לדרכון פורטוגלי?

"כל אדם מעל גיל 18 ללא רישום פלילי ושהקהילה היהודית בפורטוגל תכיר בו כצאצא של מגורשי ספרד. זהו למעשה התנאי הכי חשוב כי כל צאצא של מגורשי ספרד זכאי לקבל את האזרחות".

בפועל, אם אחד מבני המשפחה הגיע מאחת המדינות הבאות הוא נחשב כצאצא למגורשי ספרד: מרוקו, אלג'יריה, לוב, טוניסיה, מצרים, סוריה ולבנון, כל מדינות הבלקן – טורקיה, יוון, בולגריה, יוגוסלביה לשעבר, מדינות כמו איטליה הולנד, מדינות דרום אמריקה, יוצאי עירק וספרדים שנמצאים כמה דורות בארץ.

"חשוב לציין, שבפורטוגל לא מאשרים כל אדם שמגיש בקשה כברירת מחדל, ויש צורך בעו"ד מנוסה ומקצועי שיידע לבנות את התיק כהלכה".

אז כל מה שנשאר לכם הוא ליצור קשר עם המשרד ולבדוק, ללא כל התחייבות או תשלום, האם גם אתם או ילדיכם זכאים לאזרחות פורטוגלית, אשר נמצאת במרחק קליק אחד

לבדיקת זכאות ללא התחייבות

פרטי התקשרות

טל: 04-6526479

נייד: 050-2923361

כתובת: רחוב החשמל 10, ת"ד 26 עפולה 1810001

דוא"ל: [email protected]

קישור לאתר המשרד


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הדרכון הפורטוגלי עלה בהתחלה 13000-14000 שקל

    אחר כך ירד למחיר 9500-10000 בגלל שצצו הרבה חברות.
    עכשיו בגלל הקורונה יתכן שהמחיר ייחתך בחצי.
    בסוף הוא יחולק בחינם:)

  2. מה קשור ...

    זה בכלל לא רלוונטי הקורונה מאחר וגם בישראל יש קורונה… להפך יש מדינות באירופה שאין בהן קורונה, כאחד שמחזיק בדרכון הפורטוגלי זה מקנה כניסה ותזוזה חופשית בכל המדינות

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי יעשה דרכון פורטוגלי ובכלל מי יצא מהארץ במצב הזה.
    חבל על הכסף והזמן

  4. מושיקו

    צוות מדהים, עשיתי דרכם את הדרכון שלי. טיפול אישי ומסור לאורך כל הדרך, אני מודה לעו"ד דרור והצוות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר