השר עומר בר לב, קליש רותם והמפכ"ל קובי שבתאי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
השר עומר בר לב, קליש רותם והמפכ"ל קובי שבתאי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

המפקדה של מג"ב למאבק בפשיעה הועברה מחיפה לאום אל-פחם

הוצאת המפקדה מחיפה מתרחשת על רקע פגישתה של ראש העירייה עינת קליש רותם עם השר לביטחון פנים עומר בר לב והמפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי. המשטרה: "במסגרת הערכת מצב הוחלט להפעיל מפקדה משימתית בעיר אום אל-פחם". זעאתרה: "כל עוד הנרצחים ערבים, לממשלה ולמשטרה לא באמת אכפת"

פורסם בתאריך: 31.10.21 01:18

המפקדה המשימתית של משמר הגבול, שהוצבה בחיפה במטרה לסייע למשטרה להיאבק בפשיעה הגואה בעיר –  הועברה מהעיר לאום אל-פחם. תושבים, שדיווחו כי חשו בנוכחותם של שוטרי מג"ב, מספרים כעת, כי היעדרותם מורגשת גם היא.

בחודש שעבר חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הורה על העברתה לחיפה של מפקדה משימתית של משמר הגבול, במטרה לתגבר את כוחות המשטרה במאבק באירועי הפשיעה בעיר. כבר אז אמרו גורמים במשטרה, כי מדובר במפקדה משימתית המוצבת במקומות שונים על פי צרכים משתנים.

הוצאת המפקדה מחיפה מתרחשת כשברקע פגישתה של ראש העירייה עינת קליש רותם עם השר לביטחון פנים עומר בר לב ומפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי ביום רביעי האחרון. בפגישה העלתה קליש רותם את בקשתה להחזיר לעיר את השיטור הקהילתי ולהוסיף שוטרים וסיורים בעיר. לדברי גורמים המעורים בנושא, בהנהלת העירייה סקפטיים אם בקשותיה אלה של קליש רותם ייענו. לדברי גורם שנכח בפגישה, למעשה בקשות אלו נדחו עוד בפגישה, ובשורה התחתונה מדובר במפגש יחצני ולא יותר.

מהמשטרה נמסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "משטרת ישראל מקיימת הערכות מצב שוטפות על בסיס נתוני מודיעין, פשיעה ועוד. במסגרת הערכות אלו נבחן סדר הכוחות הפועלים בגזרות השונות בתחום המחוז. במסגרת הערכת המצב הוחלט להפעיל מפקדה משימתית בעיר אום אל-פחם נוכח אירועי האלימות האחרונים במטרה להבטיח את ביטחון התושבים במקביל לחקירת אירועים אלו. בגזרת העיר חיפה ומרחב כרמל שהוקם לאחרונה פועלים כוחות מיוחדים, בהם יחידת היס"מ והיחידה לחקירת פשיעה, זאת בנוסף להכפלת הנוכחות המשטרתית בלילות ובסופי השבוע. נמשיך לפעול להגברת ביטחונם של תושבי העיר תוך שימוש מושכל באמצעים והמשאבים אשר לרשותנו".

 

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר וחבר ועדת הביטחון, רג'א זעאתרה: "איך שלא נסתכל על זה, המשטרה כשלה בתפקידה הבסיסי לספק ביטחון אישי לתושבי חיפה, יהודים וערבים כאחד. מאבק אמיתי ובלתי מתפשר בארגוני הפשיעה דורש הרבה מעבר להצבת חיילי מג"ב. הוא דורש קודם כל החלטה להסיר את החסינות שמעניק השב"כ לאותם עבריינים, לייבש אותם כלכלית ולא להסתפק בדוחות תנועה כפי שנעשה בחודש האחרון.

רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

"בחודש מאי המשטרה ידעה לעצור ולרדוף מאות פעילים וצעירים שלא עברו על החוק. משום מה הם משתפנים מול גורמים עבריינים. זו לא תקלה ולא טעות – זו מדיניות: כל עוד הנרצחים ערבים, לממשלה ולמשטרה לא באמת אכפת. זה ניכר מאחוזי הפענוחים, כתבי האישום וסגירת התיקים.  בשבוע שעבר ביקר בעיר השר לביטחון פנים יחד עם המפכ"ל, ואני מתקשה למצוא בשורה שיצאה מאותו ביקור".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר