חלק ממשלוחי הרול-אפס שנתפסו (צילום: דוברות רשות המסים)
חלק ממשלוחי הרול-אפס שנתפסו (צילום: דוברות רשות המסים)

שיגעון הרול-אפס: נחשפו נתיבים נוספים להברחת הממתק הנחשק

לפני שבוע פורסם כי בפעילות מיוחדת של בודקי אולם הנוסעים ויחידת הסמויים של מכס נתב"ג נתפסו נוסעים שבכבודתם ממתקי רול-אפס, ובהם זוג אמריקאים שנתפס עם 170 ק"ג של הממתק. אתמול חשפו בודקי מכס עשרה משלוחים מארצות הברית שהכילו 157 ק"ג של הממתק שמשגע את ילדי ישראל

פורסם בתאריך: 5.5.23 07:58

נמשכים הניסיונות לגרוף רווחים דרך ייבוא לא חוקי של הממתק הפופולרי רול-אפס (Roll-Ups). בודקי יחידת מכס מרכז במרכז למיון דואר חבילות במודיעין חשפו אתמול (חמישי) עשרה משלוחים שהגיעו מארצות הברית ויועדו לכתובות שונות בארץ, אשר הכילו כמויות מסחריות של הממתק. המשלוח הגדול ביותר הכיל 17 ק"ג (כ-1,200 פריטים), ובסך הכל נתפסה כמות של כ-157 ק"ג בכל המשלוחים.

לאחרונה מבחינים בודקי המכס בטרנד חדש של הברחות ממתקי רול-אפס, בעיקר מארצות הברית. הממתק הוא הלהיט החדש בעיקר בקרב ילדים שמכירים אותו מהטיקטוק. לפני כשבוע, בפעילות מיוחדת של בודקי אולם הנוסעים ויחידת הסמויים של מכס נתב"ג, נתפסו כמה נוסעים שבכבודתם נמצאו ממתקי רול-אפס.

 

 

ביום שישי שעבר נתפסו זוג נוסעים, אזרחי ארצות הברית, כשברשות כל אחד מהם שתי מזוודות ובהן 85 ק"ג של רול-אפס, ובסך הכל נתפסו 170 ק"ג אצל שניהם. זוג נוסף – בעל ואשה – נתפסו עם ממתקי רול-אפס בכבודתם, כאשר המזוודה של הבעל הכילה 20 ק"ג והמזוודה של האשה הכילה 12 ק"ג. נוסע אחר מארצות הברית נתפס עם שתי מזוודות שהכילו ביחד 33 ק"ג. נוסע נוסף ששב בטיסה מארצות הברית, נתפס ביום שני כשבשתי מזוודותיו היו רול-אפס במשקל של 65 ק"ג.

ייבוא של כמויות כאלה של מוצר מזון חורג מההגדרה החוקית של ייבוא אישי ונחשב לייבוא מסחרי, אשר מחויב בתשלום מסים ובקבלת אישור ממשרד הבריאות ואישורים נוספים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר