עבודתה של למיס שחות "פורטרטים של דורות" (צילום: יח"צ)
עבודתה של למיס שחות "פורטרטים של דורות" (צילום: יח"צ)

תערוכה של אמניות מרקע מסורתי תיפתח בבית הגפן

בתערוכה "ירח משתקף באספלט" משתתפות 22 אמניות והיא עוסקת בנושאים כמו קריאה לשוויון דתי ועדתי, מחאה נגד אלימות כלפי נשים וייצוגים נשיים במדיה. התערוכה היא חלק מהפרויקט "מנהיגות נשים בתרבות"

פורסם בתאריך: 25.3.19 15:24

תערוכה קבוצתית של 22 אמניות שרובן מגיעות מרקע מסורתי תיפתח ביום חמישי בבית הגפן. התערוכה, שכותרתה היא "ירח משתקף באספלט", היא חלק מפרויקט בשם "מנהיגות נשים בתרבות".

התערוכה, שאותה אוצרות הדס גלזר ויעל מסר, נוגעת במתחים ובקונפליקטים בתוך מרקם החיים של האמניות – עיסוק בנראות, קריאה לשוויון דתי ועדתי, מחאה נגד אלימות כלפי נשים ושאלות של ייצוגים נשיים במדיה. לדבריהם של יוזמי התערוכה, היצירות מעלות שאלות על הכוחות השונים של החברה המופעלים כלפי נשים, במיוחד בחברות מסורתיות.

 

 

האמניות יצרו את העבודות בשנה האחרונה במסגרת קבוצות בחיפה, בירושלים ובלוד. התערוכה מסכמת את הפעילות שהתקיימה בסדרת מפגשים חודשית שבה, בצד העיסוק באמנות, השתתפו גם נשים מתחומי הכלכלה והמנהיגות האזרחית.

התערוכה תינעל ב-28 ביוני, ולפני סיומה יתקיים ערב השקה לקטלוג המלווה את הפרויקט שבו ישתתפו רות קסטנבאום בן-דב, תמר צדוק, שני אברמוביץ', אמירה פודי, נסרין פחמאוי, שלומית אתגר, לינדה טהה, נסרין אבו בכר, האלה אבו קישק, טל מיכאליס ועוד.

פרויקט "מנהיגות נשים בתרבות" הציב לעצמו למטרה את ההתמקצעות של אמניות מרקע דתי בתחום האמנות החזותית ואת הצמחתן כמנהיגות משפיעות ומובילות בתחום התרבות בקהילות השונות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. "אמנות נשית" זה מופרך

    מישהו שמע אי פעם על תערוכת אמנים גברים בלבד?
    המגדריזציה הכוחנית שמייצרת גידור מלאכותי בין נשים לגברים שדחף המכבש הפמיניסטי פועלת לרעת נשים וזרה למטרת החופש האומנותי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר