מבני באוהאוס בהדר (צילום: אורית סימן טוב)
מבני באוהאוס בהדר (צילום: אורית סימן טוב)

בעוד חודש: פסטיבל באוהאוס חיפאי

במסגרת האירוע "באוהאוס חברתי" שיימשך שלושה ימים יופנה זרקור אל עשרות המבנים בחיפה הבנויים בסגנון הבין לאומי. לרגל האירוע פונה מבנה שוק תלפיות מגרוטאות ותיערך בו תערוכה עם עשרות אמנים, וקולנוע אורה הישן שעמד נטוש שנים רבות ייפתח לקהל

פורסם בתאריך: 27.10.19 18:58

עיריית חיפה מפעל הפיס, אוניברסיטת חיפה, הטכניון ורשת בתים מבפנים יקיימו אירוע לציון 100 שנה לאסכולת הבאוהאוס. האירוע, שנקרא "באוהאוס חברתי", יפנה את הזרקור לעשרות המבנים הפזורים בחיפה הבנויים בסגנון הבאוהאוס, תוך התמקדות במשמעות החברתית והאורבנית שלהם.

האירוע יכלול תערוכות של אמנות עכשווית והיסטורית בחללים אייקוניים כמו שוק תלפיות, מבנה קולנוע אורה ברחוב הרצל, בית הקרנות ושרידי קולנוע אמפי, והוא יתקיים בימים חמישי-שבת, 30-28 בנובמבר.

תנועת המבקרים בשכונת הדר תתחיל בבית הספר בסמ"ת הישן ובמבנה הדריון המשופץ לעבר בית הקרנות. משם היא תמשיך דרך המעבר התת קרקעי ברחוב הרצל לעבר קולנוע אורה, שייפתח לקהל אחרי שנים רבות שבהן היה נטוש. ברחוב המקביל, החלוץ, ייפתח קולנוע אמפי הצמוד למבנה מועצת פועלי חיפה הישן, שיהפוך לזירת מופע סאונד של מקהלת מכוניות. לרגל האירוע פונה המבנה של שוק תלפיות מחדרי קירור ישנים ומערימות הגרוטאות שהצטברו בו במהלך השנים כדי לאפשר קיום תערוכה שבה ישתתפו עשרות אמנים ואירועי מחול ופרפורמנס. במקביל יתקיימו אירועים של רשת בתים מבפנים בעשרות מבנים בעיר, ובהם סיורים, סדנאות ומפגשים.

 

 

חיפה נחשבת לעיר שבה נמצא הריכוז הגבוה ביותר בישראל של בתים בסגנון הבאוהאוס. לדבריהם של יוזמי האירוע, "'באוהאוס חברתי' הוא סיפור על עירוניות ואנשים, אדריכלות וחברה, תכנון וכסף, מוקדי כוח ומוקדי חיים. התפישה היא כי טמון כוח מעורר ב'מקום'. המרחב מכיל עקבות של התנסות אנושית בצד השתנות – כוח חיים, הכלה של זיכרון, הצפה של קונפליקט ופורום להידברות".

את האירוע אוצרת ד"ר גליה בר אור, שהיתה אחראית עד לאחרונה על המרכז לאמנות עכשווית פירמידה, ולפני כן על המרכז לאמנות בעין חרוד. בתערוכה במבנה שוק תלפיות ישתתפו האמנים ציקי אייזנברגר, דוד בהר, חמוד גאנם, אמנון וולמן, דוריס חכים ואורית סימן טוב ואחרים.

בבית מועצת פועלי חיפה יתקיימו שחזורים של פעילות היסטורית שהתקיימה במבנה בהשתתפותם של האמנים נירה לב, מלי דה קאלו, דן לביא וגרשון קניספל.

בבית הקרנות יציינו 50 שנה לשבוע הציור שקיימה עיריית חיפה בשנת 1969 בהשתתפותם של 70 אמנים שהוציאו את יצירותיהם מהגלריות והמוזיאונים אל הרחוב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצוין! ואחרי האירוע, יסגרו שוב בתי הקולנוע, ויצברו לכלוך?

  2. מה יש לחגוג?

    לוקחים בניינים מוזנחים שלא עברו שימור, בניין קולנוע סגור והדריון ובסמת שבכלל לא בסגנון הבאוהאוס ועושים ארוע חלטוריסטי מזה. ושוב אותה מקומבנת מושחלת לכל ארוע… עיר עצובה

  3. תחי הקומבינה, תחי החלטורה

    מעניין שלחג של החגים אין כסף ולא יהיה בשבת כי אין כסף אבל האירוע הזה יהיה גם בשבת וגם יש כסף בשבילו וגם משלמים מאות אלפים לחברה חיצונית וגם משלמים מאות אלפים לאוצרת בשביל 3 ימים שיעלו יותר ממליון שקלים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר