עבודות שמוצגות על לוחות מודעות (הדמיה: הגר מסר ועופרי פורטיס)
עבודות שמוצגות על לוחות מודעות (הדמיה: הגר מסר ועופרי פורטיס)

"100 זריחות ביממה" – תערוכת חוצות של אמנות עכשווית

12 אמנים צעירים יוצאי אתיופיה יציגו עבודות אמנות עכשווית בתערוכה "100 זריחות ביממה" על 100 לוחות מודעות ברחבי חיפה. את התערוכה יזמו עיריית חיפה ושותפות חיפה-בוסטון במסגרת הפרויקט "נגיעות תרבות", אשר מנגיש לקהל הרחב תרבות ואמנות של יוצאי אתיופיה

פורסם בתאריך: 3.3.21 10:27

במסגרת הפרויקט "נגיעות תרבות", אשר מנגיש לקהל הרחב תרבות ואמנות של יוצאי אתיופיה, יזמו עיריית חיפה ושותפות חיפה-בוסטון את התערוכה "100 זריחות ביממה" שתוצג על גבי 100 לוחות מודעות ברחבי העיר, ובהם עבודות של אמנות עכשווית של 12 אמנים צעירים אתיופים-ישראלים – רינה אנגדאו, רחל אניו, ג'נט בלאי, שמעון וונדה, אפרים ווסה, אלעזר טמנו, אור יוגב, מורן יוגב, עדן ילמה, טל מגוס, אלדד תרקה וקבוצת KURATE.

בין היצירות בתערוכה ניתן למצוא פורטרט של פרדה אקלום שאותו צייר האמן טל מגוס, אשר מבקש להעלות לתודעת הציבור את תרומתו של אקלום – איש חינוך, סוכן המוסד ופורץ הדרך של העלייה מאתיופיה לישראל דרך סודן, שפעילותו הכינה את התשתית למבצע משה בשנת 1984. כמו כן מוצגות יצירות של רקמה מסורתית מהמיזם של קבוצת KURATE שמשלב רקמה אתיופית עם תכשיטים ועם חפצי יודאיקה.

 

 

התערוכה הופקה בשיתוף פעולה של שותפות חיפה-בוסטון, אגף התרבות של עיריית חיפה, אגף הדוברות והאגף להעצמה חינוכית וטיפול בפרט – תוכנית "שילובים" של העירייה, והאוצרת שלה היא ולריה גסלב. על עיצובה של התערוכה אחראים הגר מסר ועופרי פורטיס.

ראש העיר עינת קליש רותם: "העירייה רואה חשיבות בהנגשת תרבות ואמנות לתושבים, במיוחד בשנת הקורונה. תערוכה זו מהווה דרך חדשה להצגת אמנות מחוץ לגבולות המוזיאון ומסך המחשב. טבעי שחיפה תארח תערוכה ייחודית זו, שכן העיר מחזיקה במעמד בירת הרב תרבותיות של ישראל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רחל אניו

    האמנים הם לא יוצאי אתיופיה
    אלא אמנים אתיופים ישראלים
    והתערוכה לא באה לייצג שום תרבות
    אלא לייצג אמנות שחורה עכשווית!

  2. הניטרלי

    האם המיצגים האומנותיים טובים וראויים ללא קשר לזהות של האמנים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר