תלמידי טשרניחובסקי לומדים אנגלית עם תלמידים מברזיל (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)
תלמידי טשרניחובסקי לומדים אנגלית עם תלמידים מברזיל (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

תלמידי כיתות ו' בטשרניחובסקי לומדים אנגלית עם תלמידים מברזיל

בבית הספר הניסויי פותח מודל ללימוד מיומנויות של שיח פנים מול פנים ושל שיח באינטרנט. השבוע התקיים השיעור הראשון באנגלית עם תלמידים מברזיל. מנהל בית הספר דורון וינברג: "קראנו למקצוע הזה, שהוא חדש במערכת השעות, בשם 'אנגלית גלובלית'. השעה השבועית נבנתה במקביל במערכת, כשאצלנו לומדים ב-13:30 ואילו בברזיל מתחיל השיעור ב-07:30"

פורסם בתאריך: 21.10.21 12:57

שיעור אנגלית משותף לשתי כיתות משכבה ו' בבית הספר טשרניחובסקי ושלוש כיתות מבית ספר יהודי בדרום ברזיל התקיים השבוע. זוהי השנה השנייה ברציפות, שבה תלמידי טשרניחובסקי פועלים מול בתי ספר ברחבי העולם, ועל כך דווח לראשונה ב"כלבוחיפה והקריות", בחודש אוקטובר 2020.

בבית הספר הניסויי פותח מודל פה-אתיקה העוסק בלימוד מיומנויות של שיח פנים מול פנים ושל שיח באינטרנט, תוך שימת דגש על אמפתיה, על שפת גוף ועל הקשבה. המודל מועבר בשיטות לימוד שונות, ובהן תיאטרון, רטוריקה ומעגלי שיח. המודל הועבר לאנשי חינוך בסין אשר הטמיעו אותו בבתי ספר מקומיים.

את המפגש הראשון בין תלמידי טשרניחובסקי לילדי ברזיל אירחו הברזילאים. הם בחרו להכין משחק קהוט שעמד במרכז המפגש. קהוט הוא פלטפורמה מקוונת ליצירת משחקי למידה, המאפשרת להכין חידוני טריוויה אינטראקטיביים אונליין באמצעות הדפדפן או האפליקציה. החידונים מורכבים משאלות רב-ברירתיות, והמשתתפים בוחרים תשובה דרך המחשב, הטאבלט או כל מכשיר אחר שמחובר לאינטרנט. קהוט משמש כלי לימודי במוסדות חינוך ובסביבות למידה נוספות. כל כיתה ישבה בחדר שלה, כשהיא מלווה בשתי המורות לאנגלית, סנדרה קלבנר-מזרחי ואור בן דור וכן בשתי המחנכות, מלי קירזון ואביה ברוך. התלמידים קיבלו קוד והתחברו למשחק באמצעות הטלפונים הניידים הפרטיים שלהם.

קהוט. פלטפורמה מקוונת ליצירת משחקי למידה (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

קהוט. פלטפורמה מקוונת ליצירת משחקי למידה (צילום: בית הספר טשרניחובסקי)

"את התוכנית הזו יצר האגף למחקר ופיתוח (מו"פ) של משרד החינוך, והיא הנקראת EGI", מסביר מנהל בית הספר דורון וינברג, "בתוכנית הזו בעצם נפגשים מנהלים ומורים מבתי ספר יהודיים בדרום אמריקה עם בתי ספר בישראל, שפועלים במסגרת אגף החדשנות. כחלק מהמנדט שאנחנו קיבלנו בשעתו מאגף מו"פ להיות בית ספר שמקדם קשר חינוכי בינינו לבין בתי ספר בחו"ל, הצענו לעמיתים שלנו מבית ספר בדרום ברזיל, להכניס אל תוכנית הלימודים מפגשים קבועים בין תלמידי שכבת ו', בשלל נושאים שהמורים והתלמידים יחליטו עליהם במשותף. אנחנו קראנו למקצוע הזה, שהוא חדש במערכת השעות, בשם 'אנגלית גלובלית'. השעה השבועית נבנתה במקביל במערכת שני בתי הספר, כשאצלנו לומדים ב-13:30 ואילו בברזיל מתחיל השיעור ב-07:30".

 

 

ואיך הילדים מסתדרים עם לדבר אנגלית?

"עד עכשיו הילדים שלנו בשיעור הגלובלי, קיבלו תגבור של אנגלית מדוברת, כדי שיהיו להם היכולת והביטחון לדבר באנגלית. לאט לאט הם ישפרו את היכולת לדבר. לקראת השיעור הבא הילדים שלנו נחלקו לקבוצות, כאשר כל קבוצה הכינה מצגת שבה הם מציגים את עצמם באנגלית. השיעור השבוע היה מאוד מעניין והילדים משני הצדדים הביעו הרבה מאוד עניין. בעתיד צפויים לפחות עוד שישה מפגשים נוספים, שבעצם הם נקודות השיא של המקצוע הזה, אנגלית גלובלית. שיעור אנגלית גלובלית מבטא את מודל פה-דגוגיה שפותח בבית הספר ומדגיש בין היתר את חשיבות התקשורת בשפות שונות במסכים ומחוצה להם. זהו שיעור שמעודד לדבר אנגלית והוא נולד מהצורך לגרום לתלמידים להבין שאנגלית לא מתחילה ונגמרת במשחק מחשב או בטלוויזיה, אלא היא בעצם כלי לגיטימי להביע את עצמך, ללמוד ולתקשר בצורה נכונה. מאוד חשוב לנו להעביר את המסר הזה לילדים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר