בית הספר אל-חיוואר (צילום: בועז כהן)
בית הספר אל-חיוואר (צילום: בועז כהן)

הרחבת בית הספר אל-חיוואר תעלה בפגישה של ועד ההורים והעירייה עם נציגי משרד החינוך

סאגת הרחבת בית הספר, הנמשכת זה מספר שנים, עדיין לא הגיעה לסיומה. לאחרונה, נמחקה העתירה שהגיש ועד ההורים ונקבע כי הנושא יידון בפגישה משותפת עם משרד החינוך. עתה מקווים בוועד, כי יתקבל ממשרד החינוך התקצוב לשיפוץ המבנה לשימור לצורך הרחבת בית הספר

פורסם בתאריך: 23.2.22 13:26

ועד הורי בית הספר אל-חיוואר ונציגי מינהל החינוך בעיריית חיפה ייפגשו בחודש הבא עם ראש אגף הפיתוח במשרד החינוך, אילנית שושני, במטרה לנסות לפתור את בעיית הרחבת בית הספר, ולאפשר את שיפוצו של המבנה לשימור הסמוך לצורך ההרחבה. כך נקבע בין ועד ההורים והעירייה, לאור העתירה שהגיש ועד ההורים נגד העירייה בנושא זה.

פרשת בית הספר אל-חיוואר החלה עוד ב-2017, כשהורי התלמידים איימו להשבית את הלימודים בשל טענות על מצבו הפיזי והתברואתי הירוד של בית הספר, ליקויים עליהם הצביעו עוד מ-2013. העירייה אמרה אז, שהיא נמצאת בשלב של תכנון השיפוץ, שלאחריו יחל שיפוץ המבנה ובינוין של כיתות נוספות. מתקציב הפיתוח של עיריית חיפה לשנת 2018 עלה, כי העירייה הקצתה סכום של 3.7 מיליון שקלים לבניית האגף שנמצא בבניין לשימור הסמוך לבית הספר, כאשר 1.5 מיליון שקלים מהסכום יגיעו מממשלה ומוסדות, ואילו רוב התקציב, בסך 2.2 מיליון שקלים, יגיע ממכירת נכסים. את העיכוב בשיפוץ, נימקו בעירייה בכך שבית הספר נמצא במבנה לשימור, ומשכך כל שינוי ושיפוץ כרוך באישור הוועדה המחוזית והארצית. עוד אמרו בעירייה, כי הם ממתינים לאישורים הנדרשים, ומיד כשיתקבלו, יוחל בשיפוץ. באפריל 2019 אישר גזבר העירייה דאז, ג'אקי ואקים, לראש מינהל החינוך אילנה טרוק לשפץ את המבנה, אלא שעד היום לא החלו בשיפוץ.

המבנה לשימור הסמוך לאל-חיוואר (צילום: בועז כהן)

המבנה לשימור הסמוך לאל-חיוואר (צילום: בועז כהן)

ביוני אשתקד הגישו ההורים עתירה נגד העירייה, באמצעות הקליניקה לזכויות אדם בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה, מתוקף חוק חופש המידע, שבה טענו, כי העירייה אינה משיבה לשאלות הנוגעות לעתידו של בית הספר והיכן עומד נושא הרחבתו. במסגרת העתירה התברר, ממכתב ששלחה טרוק למשרד החינוך, כי לאורך כל השנים, משרד החינוך הודיע לעיריית חיפה כי אינו מאשר תקצוב שיפוצים במבנה המיועד לשימור.

משרד החינוך אמר אז: "…המשרד לא משתתף בעלויות שיפוץ מבנים לשימור. יחד עם זאת, במסגרת בקשות 2022 ניתן להגיש בקשה לחריגים שתיבחן על ידי ועדת חריגים".

כעת החליטו ועד ההורים, באמצעות פרקליטתם עו"ד סמר קודחה, למחוק את העתירה מאחר שלטענתם הם קיבלו הכרה רשמית מהעירייה, במסגרת העתירה, בצורך להרחבתו של בית הספר. בפגישתה עם ההורים הסבירה טרוק מדוע נושא הרחבת בית הספר התעכב עד כה. "המבנה עצמו הוא מבנה לשימור. אי אפשר להגיד שלא עשינו הכל כדי שהמבנה יעבור לרשות בית הספר. העברנו לוועדת השימור העירונית וועדת השימור המחוזית, זה תהליך ארוך, זה נעשה וקיבלנו אישורים. הגשנו בקשה למשרד החינוך שלא הכיר במבנה, מאחר שהם לא מכירים בדרך כלל במבנים לשימור. משרד החינוך מעולם לא העביר לנו תקציב. מעולם עיריית חיפה לא קיבלה שקל עבור המבנה לשימור של בית הספר אל-חיוואר ממשרד החינוך. לא ניכנס למבנה בלי הכרה בצורך ובלי אישור משרד החינוך שהוא השותף הבלעדי שלנו בנושא חינוך. זו אחריות כבדה", אמרה טרוק.

 

 

עו"ד קודחה, פרקליטת ועד ההורים, אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "קיבלנו את המידע שרצינו והחלטנו למחוק את העתירה. זה המידע שאתה פירסמת, שהוא בעצם היה מידע סותר – אם יש תקציב לאל-חיוואר או אין תקציב. אם משרד החינוך כן יתקצב את המבנה לשימור, העירייה כן תהיה מוכנה לשפץ את המבנה. מצד שני, הם טענו שמשרד החינוך לא מתקצב מבנה לשימור, אז מה עושים? העירייה הכירה שיש צורך במבנה וכעת היא מעבירה את האחריות למשרד החינוך, והיא טוענת שמשרד החינוך אינו מממן מבנה לשימור גם בתור מבנה לחינוך, ושהם ספציפית ביקשו ממנו לממן והוא עדיין סירב; דבר נוסף, משרד החינוך אומר שאין צורך להרחיב את המבנה. סוף-סוף העירייה מסרה את המידע שרצינו, סוף-סוף היא הודתה בצורך להרחיב את בית הספר והודתה שמלכתחילה היא הבטיחה להרחיבו למבנה לשימור הסמוך, אבל לא היה לה תקציב, וכעת היא מעבירה את האחריות, הביצוע והתקצוב למשרד החינוך. ידענו שזה לא סוף הסיפור, אבל היינו חייבים את ההכרה מהעירייה בצורך להרחבת בית הספר. עכשיו נראה מה יעלה בדיונים מול משרד החינוך".

מעיריית חיפה נמסר: "בהמלצת בית המשפט הוסכם למחוק את העתירה בעניין בית הספר אל-חיוואר. בימים הקרובים תתקיים פגישה בהשתתפות נציגי ההורים, העירייה ומשרד החינוך. עיריית חיפה תמשיך לקדם את הטיפול בנושא בהתאם להחלטות אגף הבינוי במשרד החינוך, ותוך מחויבות להבטיח תנאי לימודים מיטביים לילדיהם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר