הצילייה שקרסה בגן הילדים פלג בכבאביר
הצילייה שקרסה בגן הילדים פלג בכבאביר

הצילייה קרסה, אסון כבד נמנע בגן הילדים

צילייה, המחוזקת בקורות ברזל כבדות, קרסה ביום ראשון לחצר גן הילדים פלג בשכונת כבאביר. רק במזל, הילדים שהו באותה העת בתוך הגן. מבדיקה שערכו ההורים עולה, כי המתקן שקרס נבדק בפעם האחרונה באפריל בשנה שעברה. עכשיו הם דורשים תשובות

פורסם בתאריך: 9.3.22 14:48

אסון כבד נמנע ביום ראשון בבוקר בגן פלג, גן ילדים לגילאי 3 ו-4 בשכונת כבאביר, בעת שצילייה (בד המותקן לצורכי צל) המחוזקת בקורות ברזל כבדות, קרסה בחלקה לתוך חצר הגן על מתקני המשחקים. מדובר בגן הנמצא בקצה המערבי בכיוון הים, שחשוף בחורף לרוחות חזקות. למזלם של הילדים, הם שהו באותה העת במבנה הגן, אולם לפי תוכנית הפעילות הם היו אמורים לצאת לשחק בחצר.

מבדיקה שערכו הורי הילדים עולה, כי הפעם האחרונה שהמתקן שקרס נבדק, היה לפני כשנה באפריל 2021. בעקבות האירוע פנו ההורים לעיריית חיפה במכתב, אליו צירפו תמונות של הצילייה שקרסה. במכתב שהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות", כתבו ההורים, בין השאר: "מתמונות הצילייה לאחר שנפלה. ניתן לראות כי אם המסגרת הייתה פוגעת באחד מילדי הגן או נשות הצוות, המקרה היה נגמר באסון".

בהמשך מכתבם מעלים ההורים מספר שאלות, עליהן לא קיבלו עדיין תשובות.

שואלים ההורים: "אילו פרטים נבדקים במהלך הביקורת? מה גרם לכשל ולנפילת הצילייה? מה הייתה תוצאת הביקורת לגבי גורם הכשל? אם הגורם היה כשל בברגים המחברים את קורות הצילייה אל העמודים, האם הם נבדקו בביקורת האחרונה? מה הייתה תוצאת הבדיקה? האם נבדקו יתר מקומות החיבור של הקורות אל עמודי המסגרת? האם יש להחליף חיבורים אחרים? האם גורם הכשל עלול להימצא בגנים נוספים בעיר?". את מכתבם מסיימים ההורים בבקשה לקבל מידע "מה נעשה על מנת למנוע אסון עתידי?".

הורה לילדה בגן פלג: "ההורים גילו במהלך היום מה קרה. כשהצילייה קרסה הילדים היו, למזלם, בגן, ובמקרה הם לא שהו באותו הרגע בחצר. הצילייה הזו יושבת על תושבות המותקנות על עמודים מברזל, שאחד מהם נעקר מהרוח או שאולי הוא לא היה מחובר כמו שצריך, את זה אנחנו לא יודעים. הצילייה עם הברזלים הוטחה לרצפת החצר ונחתה גם על מתקני המשחקים. יש פה סכנה גדולה, וכל יום שעובר אנחנו לא בטוחים שהיא הוסרה".

 

 

לדברי אותו הורה, גן פלג פועל זה כשמונה שנים. "זה גן שהעירייה חנכה במסגרת תוספת הגנים לגיל הרך בעיר, בעקבות הכללת גיל 3 בחוק חינוך חובה. בשנים הראשונות לקיומו של הגן, העירייה שמה ברזנט שהצל על החצר, אבל התנפנף בצורה מסוכנת ברוח, ולכן הוא הוסר בתקופות החורף. לאחר תקופה ארוכה שבה ההורים דרשו מענה גם לימי השמש בחורף, הותקנה הצילייה הנוכחית על תושבות שאמורות להיות מחוזקות עם ברגים לעמודים הקבועים בקרקע. על פניו זה נראה טוב ויציב, אבל המתקן צריך להיות מחוזק עם ברגים אחרת מה עשינו? הנה השבוע קיבלנו הוכחה".

יצוין, כי אזור רחוב לבונה שבו שוכן הגן סופג רוחות עזות מאוד בחורף כולל 'מכות רוח' שמגיעות למהירויות גבוהות מאוד. ההורה: "לא סתם העירייה פחדה לשים שם ברזנט פשוט, אבל אם כבר התקנתם מתקן רציני, תחזקו אותו כמו שצריך. אנחנו דורשים לדעת שיש מישהו בעיריית חיפה שאכן בודק שהמתקן מתוחזק כמו שצריך. במזל לא אירע כאן אסון. נכון שיש חברה חיצונית שמתחזקת אבל מי מפקח עליה?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "יציבות ותקינות הסככות נבדקת בהתאם להנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך, לאחר הקמת הסככה ואחת לחמש שנים, וכן לפי צורך (במקרים של שקיעות, קורוזיה, סדקים). בדיקות התקינות נעשות על ידי מהנדס / הנדסאי מבנים. עקב הרוחות העזות שנשבו בסוף השבוע, נשברה פינה מהסככה בגן. עם הדיווח ביום ראשון על התקלה, הוזמן על ידי עיריית חיפה באופן מיידי קבלן, אשר תיקן עוד באותו היום את הצילייה. נושא הבקרה עומד בראש סדר יומם של רכזי הבטיחות של מוסדות החינוך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה שמדאיג מאוד הוא יציבות החלקים האחרים של ההצללה (הפינות האחרות שבהם המסגרת מחוברת לעמודים). לא ברור האם הן נבדקו, והאם עלול להיות כשל נוסף.
    בנוסף, לצערי תגובת העירייה אינה מדויקת.
    ביום הראשון לא באמת תיקנו כפי שנכתב בתגובה.
    רק החזירו את החלק שנפל למקום, בלי להתקין את הברגים. כך שהמצב המסוכן נמשך עד למחרת, כאשר באו שוב ותיקנו באופן סופי.
    בין שני התיקונים, הילדים היו בגן וכמובן שלא יצאו לחצר.

  2. דן

    מערך של טפשון במקום שיש רוחות מתקינים ציפייה שניתנת לקפל בשעת סערה ולפתוח רק בזמן שימו7

  3. גמאל

    מדינת ישראל מדינה של פקה פקה פקה עולם שלישי הכל נעשה בכאילו אחי יהיה בסדר אל תדאג חחחח מחר יש כבר אסון אחר בדרך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר