תלמידים מתנסים בסביבות למידה חדשניות (צילום: ליאו באק)
תלמידים מתנסים בסביבות למידה חדשניות (צילום: ליאו באק)

שמונה מוסדות חינוך חיפאים ישתתפו ביריד חדשנות בחינוך של ה-OECD

ביריד, שייפתח ביום שלישי הקרוב בירושלים, יציגו מודלים חינוכיים חדשניים ופורצי דרך. המשתתפים החיפאים: בתי הספר הרצל, נאות פרס, טשרניחובסקי, ליאו באק, גניגר, נתיב אליעזר כרמל, מרכז פסג"ה וגן תירוש

פורסם בתאריך: 29.5.22 12:39

שמונה מוסדות חינוך חיפאים נבחרו להשתתף ביריד הבינלאומי למעצבי חדשנות בחינוך של ה-OECD, שייפתח מחרתיים (שלישי) בירושלים.

במשך שלושה ימים יציגו ביריד מוסדות חינוך, החברים בארגון, מודלים חינוכיים חדשניים ופורצי דרך. המודלים נבנו על ידי מוסדות חינוך יזמיים, מתוך רצון לתת מענה לאתגר מקצועי-חינוכי, ובאמצעותו להביא לידי ביטוי את הידע, הניסיון והרצון לתרום תרומה משמעותית למורים ולתלמידים.

פעילות בחטיבת הנעורים ליאו באק (צילום: ליאו באק)

פעילות בחטיבת הנעורים ליאו באק (צילום: ליאו באק)

מוסדות החינוך החיפאים המשתתפים ביריד הם: בית הספר הממלכתי הרצל, שיציג תהליך חינוכי, שבו תלמידי בית הספר נחשפים למספר נושאים, בוחרים באופן עצמאי את הנושא שמעניין אותם ומקיימים סביב הנושא חקר רב-תחומי; בית הספר לחינוך מיוחד גניגר, שבו לומדים תלמידים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, יציג מודל שמטרתו להתמודד עם הכשל ברכישת מיומנויות חברתיות; בית הספר הממלכתי נאות פרס שיציג באמצעות מפת העולם את האופן שבו באים לידי ביטוי התהליכים הפדגוגיים של בית הספר, תהליכים מובנים שבהם הילדים מתנסים בדרכים שונות לחקור את העולם, ואף לשרטט ולהדפיס את התוצרים במדפסת תלת ממד ובתוכנית דיגיטליות מתקדמות.

 

 

כמו ישתתפו ביריד: בית הספר היסודי טשרניחובסקי, שיציג ביריד את מודל "פה אתיקה", שפותח בבית הספר ומציע גישה חדשנית לתלמידי דור המסכים. מטרת התוכנית היא לפתח בקרב הלומדים רגש אמפתי, לשפר את השיח הדבור ואת הקשר הבינאישי פנים אל פנים וברשתות החברתיות; חטיבת הנעורים ליאו באק תציג מודל של פדגוגיה חברתית, מודל העוסק בהטמעת רוח החינוך החברתי בכל הרבדים בהם פועל בית הספר. תיכון ליאו באק יציג תוכנית התמודדות עם המשבר הסביבתי הפוקד את העולם. במסגרת התוכנית התלמידים כפעילים סביבתיים יוזמים שינוי תוך יצירת רשת למידה עצמאית ושימוש באוריינות מדעית דיגיטלית.

בית הספר הממלכתי דתי נתיב אליעזר כרמל יציג את התוכנית "אז איך מגדלים מנהיגים?". התוכנית כוללת לימוד בתחנות בחירה לקידום מיומנויות ואחריות של התלמידים כתוכנית פדגוגיה מקדמת מנהיגות, בליווי אישי של מנטור על פי בחירה לכל תלמיד ומרחבי בחירה והנהגה שבהם תלמידים יוזמים ומובילים שינוי; מרכז פסג"ה (פיתוח סגלי הוראה) יציג את תוכנית "נתיבה" שמאתרת מנחים חדשים, מזהה מורים-מנהיגים פדגוגיים בשטח, מצמיחה אותם תוך התמחות בפדגוגיה חדשנית, ומנתבת אותם להרחבת הקריירה שלהם בהובלת תהליכי פיתוח מקצועי, מדויקים ומתאימים לצרכי השטח.

בנוסף נבחר להשתתף ביריד גם גן תירוש, שיציג מודל של השתלבות הגן בקהילה תוך עשייה משותפת סביב אירועים קהילתיים, טיולים בהם משתתפים בני ובנות המשפחות המורחבות ואימוץ חיילים.

בכנס צפויים להשתתף נציגים מ- 48 מדינות השותפות בפרויקט לפיתוח עתיד החינוך.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר