העבודות להסרת האזבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)
העבודות להסרת האזבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)

איגוד ערים יבצע דיגומים למציאת סיבי אזבסט בליאו באק ובסביבת בית הספר

בשל הבעת אי אמון מצד הורים לתלמידים ותושבים המתגוררים בסמוך לבית הספר, שבו מתבצעות בימים אלה עבודות להסרת האזבסט. הבדיקות יתבצעו בשלושה מועדים בהקדם האפשרי ובתיאום עם הקבלן. יו"ר איגוד ערים מפרץ חיפה, שרית גולן-שטיינברג: "אנחנו לא קשורים לביצוע הפרויקט והבדיקות יהיו אובייקטיביות"

פורסם בתאריך: 22.6.22 11:44

איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה יבצע דיגומים למציאת סיבי אזבסט בבית הספר ליאו באק. זאת לאחר שהורים לתלמידים בבית הספר ותושבים הגרים בסמוך, הביעו אין אמון בבדיקות שמתבצעות על ידי האחראים על הפרויקט.

בהודעה שהוציא האיגוד לאחרונה להורים נכתב: "בחודש האחרון החלה עבודת הסרה ופינוי גגות אזבסט פריך בבית הספר ליאו באק. אזבסט הוא חומר מסוכן המוגדר כמסרטן ודאי בבני אדם. בשל עלותו הנמוכה ואפקטיביות החומר לבידוד תרמי ואקוסטי השתמשו בו בבנייה לפני שנים רבות. על פי הוראות החוק בישראל, חל איסור על ייצור, יבוא, מסחר או כל שימוש חדש באזבסט או בפסולת אזבסט. על רקע האמור, נדרש היה להסיר את האזבסט הקיים בגג מבנה בית הספר. הפרויקט מבוצע על ידי חברת שקמונה ובאחריות עיריית חיפה. הגורם המפקח על ביצוע התוכנית הוא המשרד להגנת הסביבה. יחד עם זאת, וכדי להבטיח כי אין זליגת סיבי אזבסט למרחב הפתוח, לקח על עצמו האיגוד לבצע דיגומים בבית הספר ובמגורים הסמוכים מתוך דאגה לבריאותם של התלמידים והתושבים הגרים מסביב. דיגומים אלו צפויים להיעשות במנותק מהדיגומים הנעשים על ידי מבצעי תוכנית פינוי האזבסט וללא תלות בהם".

עוד נכתב בהודעת האיגוד: "האיגוד פנה לשלוש חברות, מתוכן נבחרה חברת הדיגום 'מעבדות אקולוגיה' ומעבדת זיהוי אזבסט באוניברסיטת בן גוריון בנגב. כל החברות בעלות רישיון, ומחזיקות במכשירים המוסמכים לשיטת הדיגום. סף הגילוי של המכשירים הוא 99 סיבים למ"ק (כל ערך מתחת ל- 99 יימדד כ-0). על אף שהערך המנחה הוא 1000 סיבים למ"ק, ההתחייבות של הקבלן המבצע היא 0, משמע ערכים נמוכים מ- 99 מ"ק בשל סף הרגישות של המכשיר.

"נדגיש, כי בהתאם לתוכנית לפינוי האזבסט, כפי שאושרה על ידי המשרד להגנת הסביבה ,יש להגיע לריכוז נמוך מסף הגילוי של המכשיר. המיקומים בהם יבוצעו הבדיקות: שתי נקודות דיגום בקרבת בתי המגורים בסמטת בקי (הכניסה המערבית לבית הספר מרחוב דרך צרפת – ש"מ) וברח' אדמונד פלג 2 (הכניסה המזרחית – ש"מ), בנקודת כניסת העובדים לאתר הטיפול, בנקודת יציאת האוויר המסונן ובשתי נקודות בחצר החטיבה העליונה. הבדיקות יתבצעו בשלושה מועדים בהקדם האפשרי ובתיאום עם הקבלן.

 

 

"הבדיקה תהיה אגרסיבית לאחר סיום עבודות ההסרה ושלב האינקפסולציה (שיטת איטום –ש"מ). מועד משוער (לבדיקות – ש"מ): המחצית השנייה של יולי או לפני כן, ולאחר סיום שלב הסרת האזבסט ולקראת אכלוס החטיבה (העליונה – ש"מ). מועד משוער: המחצית השנייה עד סוף חודש יולי. ככל שיהיה צורך, נשקול קיום סבב נוסף של דיגומים. תוצאות הדיגומים יפורסמו באתר האיגוד".

יו"ר איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה שרית גולן-שטיינברג אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": ״גם אנחנו נבצע מדידות, לאחר שהורים ותושבים לא מביעים אמון בבדיקות שמבצעים האחראים על הפרויקט. אנחנו לא קשורים לביצוע הפרויקט והבדיקות יהיו אובייקטיביות".

אם התוצאות שאתם תבצעו יהיו שונות מאלו שנעשות על ידי האחראים לפרויקט?

"במצב עניינים כזה, נשלח את התוצאות למשרד להגנת הסביבה, לעיריית חיפה ולחברת שקמונה שהיא החברה המבצעת, שיבצעו את מה שצריך לבצע מבחינת תיקונים ולעשות את ההתאמות הנדרשות".

לדברי גולן-שטיינברג, הבדיקות יבוצעו בשלושה סבבים, "ואם יהיה צורך נבצע בדיקות נוספות. מהבחינה הזו אנחנו לא נגביל את עצמנו במספר הבדיקות. אנחנו נרצה להבטיח את השקט של ההורים והתושבים עד כמה שניתן. בסך הכל מדובר בפרויקט מורכב, גם מבחינת ההשלכות שלו וגם מהבחינה זו שההורים והתושבים נשארים תלוי באוויר. אין יכולת לדעת ב-100 אחוז אם נשאר סיב אזבסט לאחר הפירוק ומהי המשמעות של סיב אחד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר