כיתה (צילום: maroke/depositphotos.com)
כיתה (צילום: maroke/depositphotos.com)

כיתה ז' במסלול הדו הלשוני תיפתח בשנה הבאה בעירוני א'

ההורים הסירו את התנגדותם למהלך בתמורה להבטחה שעד ספטמבר 2023 יתקבל סמל מוסד לפתיחת בית ספר יסודי דו לשוני. בעירוני א' ילמד המסלול הדו לשוני במתחם נפרד

פורסם בתאריך: 4.7.22 19:26

כיתה ז' במסלול הדו לשוני תיפתח בשנת הלימודים הקרובה, תשפ״ג, בבית הספר עירוני א׳, וזאת לאחר שהוסרה התנגדות ההורים למהלך.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" בתחילת חודש יוני, משרד החינוך הודיע להורים, כי בכוונתו לפתוח כיתה ז׳ במסלול בעירוני א׳, אך ההורים התנגדו והודיעו שלא ישלחו את ילדיהם לכיתה החדשה. מדובר בתלמידים שסיימו כעת את לימודיהם בכיתה ו׳ במסלול הדו לשוני בבית הספר חופית.

לאחר שמשרד החינוך הבהיר, כי לא יינתן סמל מוסד לחטיבת ביניים דו לשונית בשל מיעוט תלמידים, סוכם שהם ילמדו במסלול דו לשוני עד כיתה ח׳ בעירוני א׳. הסיבה למסלול צומח רק עד כיתה ח׳ היא התאמת המסלול למבנה מערכת החינוך הערבית בעיר המחולקת לשתי שכבות גיל: יסודי א׳-ח׳  ותיכון ט׳-י״ב. במקביל, נפגשו ההורים עם הנהלת עירוני א׳, כדי לסכם את הפרטים לפתיחת המסלול.

הורה לתלמיד בבית הספר: "עיריית חיפה ומשרד החינוך הפעילו לחצים על ההורים שיסכימו לשלוח את הילדים לכיתה ז׳ במבנה עירוני א׳ בקרית אליהו. הסכמנו להתפשר על המיקום בתנאי שנקבל סמל מוסד לפתיחת בית ספר יסודי דו לשוני (בית הספר היסודי אמור להיפתח עד ספטמבר 2023 במבנה לשעבר של בית הספר מזור בקרית אליעזר – ש"מ)".

 

 

יצוין, כי בעקבות היענות משרד החינוך לדרישת ההורים, הגישה העירייה כנדרש בקשה למשרד החינוך לקבלת סמל מוסד עבור בית הספר הממלכתי הדו לשוני.

האם הכיתה תיפתח במבנה חטיבת הביניים או בתיכון?

הורה: "יש שם מתחם נפרד, ובו מקום לשתי כיתות ומגרש שמשרת רק את המתחם הזה. שם אנחנו נתחיל. יכול להיות שיצטרפו אלינו לכיתה ז׳ גם תלמידים מבתי ספר אלטרנטיביים אחרים בעיר, שלהוריהם חשוב להעניק להם גם שפה ותרבות נוספת. כל מי שסיים כיתה ו׳ יכול להצטרף אלינו".

מה יקרה בסוף כיתה ח'?

"אנחנו מאמינים שבסופו של דבר נצליח להביא מספיק תלמידים, כדי שנוכל לקבל סמל מוסד גם לפתיחת בית הספר דו לשוני על-יסודי".

מקהילת "יד ביד" נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים ומודים על שיתוף הפעולה בין העירייה ומשרד החינוך שהוביל למציאת פתרונות ראויים למערכת החינוך הדו לשונית בחיפה בטווח הקרוב. לאחר סדרת פגישות איתנו, כנציגי ההורים, גובש מתווה משותף להצמחת וביסוס בית הספר היסודי הדו לשוני, כולל הקצאת מבנה וסמל מוסד עבורו, וכן פיתוח המסלול העל יסודי מכתה ז' עד י"ב. הדרך עודנה ארוכה, אבל כיום, בזכות שיתוף הפעולה והמחויבות של כל הגורמים, נעשה צעד משמעותי להגשמת חזון זה, בדמות הקצאת מבנה 'מזור' לבקשה לקבלת סמל מוסד בהתאם, וכן בפתיחת המסלול העל יסודי הדו לשוני הראשון בעיר, שיפעל בבית הספר עירוני א'. ילדינו ימשיכו לגדול ולהתחנך יחד, והחינוך הדו לשוני בעיר ימשיך להוות מגדלור של שותפות יהודית-ערבית שוויונית ומעוררת השראה, כזו שהעיר חיפה כה ראויה לה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר