חוזרים לבית הספר (צילום: puhimec/depositphotos.com)
חוזרים לבית הספר (צילום: puhimec/depositphotos.com)

איום השביתה הוסר: הושגה הסכמה בין המורים לאוצר

משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים הודיעו כי איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מבית הדין לעבודה. עיקרי ההסכמות: העלאת שכר לעובד הוראה מתחיל ל-9,000 שקל, העלאת שכר המנהלים המתחילים ל-19,000 שקל ומוסדות החינוך יעבדו באסרו חג, בל"ג בעומר ובתענית אסתר

פורסם בתאריך: 31.8.22 09:37

משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים סיכמו את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה, כך ששנת הלימודים תיפתח מחר (חמישי) כסדרה, ללא שביתות.

עיקרי ההסכמות בין הצדדים הם:
– העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקל ותוספות של 1,100 שקל לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן יינתן מענק התמדה של 10,000 שקל לאחר שלוש שנים במערכת.
– העלאת שכר המנהלים המתחילים ל-19,000 שקל.
– התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האסרו חג יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות, ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.
– עידוד מצוינות: יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי של 1,000-400 שקל בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.
– שיפור שכר בגין תפקידים נוספים: גמול חינוך לא יפחת מ-1,000 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ-1,100 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ניהול גן לא יפחת מ-1,500 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; הגדלת גמול הייעוץ מ-12 אחוז ל-18 אחוז; והוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים.
– העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל-100 אחוז בהדרגה.
– ייעול בהליך הפיטורים.
– הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים.
– שקט ומיצוי עד 31 בדצמבר 2026.

עוד נמסר כי לנוכח ההסכמות, איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מבית הדין לעבודה. הסכם מפורט יסוכם בימים הקרובים. שר האוצר הודיע שנושא המקור התקציבי למימון ההסכם יובא לדיון ולהחלטה בממשלה, ולאחר מכן תחל עבודת ניסוח ההסכם. בנוסף, משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את פרויקט בית הספר של הקיץ עד 31 ביולי ועל הרחבתו לכיתות ד'.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר