רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)
רכב הסעות (צילום: Apriori/depositphotos.com)

מדוע העירייה הפסיקה (והחזירה) את ההסעה לילדה בת 5 בחינוך המיוחד?

הוריה של ילדה בת 5 שלומדת בגן של החינוך המיוחד טוענים כי עיריית חיפה ביטלה את ההסעה והליווי לבתם לאחר שלושה ימי לימודים בלבד: "המלווה הודיעה מעכשיו לעכשיו שהיא עוברת לקו אחר. במוקד ההסעות אמרו לי 'חסרים לנו מלווים להסעות. אין לנו פתרון בשבילך'". בעקבות התערבות "כלבו - חיפה והקריות" הנושא נפתר

פורסם בתאריך: 8.9.22 09:06

עיריית חיפה ביטלה את ההסעה ואת הליווי לילדה בת 5 בחינוך המיוחד לאחר שלושה ימי לימודים בלבד, והותירה את משפחתה המומה, כועסת ואובדת עצות. ההורים ובתם מתגוררים בכרמל, והסיבה היחידה שבגללה הם רשמו את הילדה לגן בשכונה מרוחקת היא זכאותה להסעה. יצוין כי על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, ילדים מגיל 3 ועד כיתה ד' עם לקות כמו זו של הילדה זכאים להסעה אם מרחק ההליכה למוסד החינוכי ממקום מגוריהם הוא גדול משני ק"מ. בלית ברירה, וכדי לא לפגוע בילדה, נאלצים ההורים לוותר על שעות עבודה ולהסיע את בתם בבוקר לגן ולאסוף אותה בצהריים.

אמה של הילדה אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות" כי היא ניסתה ליצור קשר עם מוקד ההסעות בעירייה, אך המענה לטלפון שם הוא נדיר מאוד, "וכשכבר מתקיימת שיחה, אין לאחראים על ההסעות פתרונות לבעיה שהם יצרו במו ידיהם. הבת שלנו נמצאת זו השנה השנייה בגן שפתי בקרית אליעזר. רשמנו את הילדה לגן המרוחק מאוד מביתנו רק בגלל הזכאות להסעות, אחרת היא לא היתה מגיעה לגן הזה. בשלושת הימים הראשונים של שנת הלימודים הכל היה בסדר – היתה מלווה בבוקר ובצהריים. בתום היום השלישי ללימודים התקשרה אלי המלווה והודיעה מעכשיו לעכשיו שהיא עוברת לקו אחר ולא תשמש עוד מלווה של הבת שלנו. התקשרתי מיד למוקד ההסעות בעירייה, ושם אמרו לי ׳חסרים לנו מלווים להסעות. אין לנו פתרון בשבילך. אנחנו לא יודעים להגיד מתי יהיו מלוות'. היה לי מזל שתפסתי אותם כי נדיר מאוד שבמוקד עונים לטלפון".

מה קורה עכשיו כשאין לילדה מלווה?

"אנחנו בבעיה גדולה מאוד, במיוחד בצהריים כשאנחנו צריכים לצאת באמצע יום העבודה. גייסנו את כל בני המשפחה כדי שיסייעו לנו כי היציאות שלנו לגן פוגעות בשעות העבודה שלנו, ואנחנו רוצים לצמצם את הפגיעה למינימום. זה לא אומר שבבוקר כשאנחנו מביאים אותה לגן זה לא מאמץ, כי אנחנו צריכים להגיע אחר כך מקרית אלעזר למקומות העבודה שלנו, אבל הבעיה המרכזית היא הצהריים. אפילו בצהרון שאליו היא הולכת אחרי הגן הביעו פליאה על כך שאנחנו אלה שמביאים לשם את הילדה, למרות שהיא זכאית להסעה ולמלווה".

 

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה מתמודדת כמו כל שאר הרשויות המקומיות בארץ עם מחסור חמור בנהגים ובמלוות הנדרשים למערך ההיסעים של מערכת החינוך המיוחד. למרות המחסור הקשה והעובדה כי וועדות אפיון וזכאות (ההשמה) התקיימו השנה בהתאם להחלטת משרד החינוך עד 31 לאוגוסט ולא הותירו זמן היערכות ראוי, מערכת החינוך בחיפה הצליחה להפעיל תוך זמן קצר 1,002 קווי הסעה ולגייס יותר מ-500 סייעות. לצערנו, אין בכל אלה די, ועל כן ממשיכה העירייה לעשות כל מאמץ כדי לגייס את מכסת העובדים הנדרשת עבור כל הילדים מהר ככל הניתן, ופועלת בכל הכלים העומדים לרשותה להשגת מטרה זו".

יצוין כי העירייה בחרה שלא להתייחס לשאלה מדוע הופסקה עבודת המלווה לאחר שלושה ימי עבודה בלי לתת מענה הולם לילדה, אך שעות אחדות מאוחר יותר, ובעקבות פניית "כלבו – חיפה והקריות", הודיעה העירייה כי מיום ראשון תהיה לילדה הסעה ומלווה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמא לאוטיסט

    הם באמת לא עונים אף פעם. מנסיון. לא יודעת איך היא הצליחה אפילו פעם אחת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר