יוצרות הסרט "תלפיות או לא להיות", יחד מרכזת מגמת קולנוע ותקשורת באליאנס, שרון שוחט (צילום: יח"צ)
יוצרות הסרט "תלפיות או לא להיות", יחד מרכזת מגמת קולנוע ותקשורת באליאנס, שרון שוחט (צילום: יח"צ)

גאווה חיפאית: סרט הגמר של תלמידות אליאנס יוקרן בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה

"תלפיות או לא להיות", סרט הביכורים של תלמידות המחזור הראשון במגמת הקולנוע והתקשורת בתיכון אליאנס, זכה ביוני האחרון במקום השלישי בפסטיבל "תמונה בזמן" בסינמטק תל אביב. לאחרונה הוא נבחר באופן רשמי להשתתף גם בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה שיתקיים בסוף החודש בסינמטק תל אביב

פורסם בתאריך: 19.10.22 17:53

הסרט "תלפיות או לא להיות", שהוא סרט הגמר של מגמת קולנוע ותקשורת בבית הספר אליאנס חיפה, נבחר באופן רשמי לפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, ויוקרן בתאריך 27 באוקטובר בסינמטק תל אביב. את הסרט הפיקו, ערכו וביימו שלוש תלמידות המגמה: מאיה ייני, יסמין וישניאצקי ואנסטסיה שפטר, כשהן זוכות לליווי צמוד של רכזת המגמה שרון שוחט.

הסרט מביא את סיפורם של אכרם עבד ועידן מאדב, זוג בחיים והבעלים של מסעדת "עראבסקה" בשוק תלפיות, אזור המשמר את ההזנחה הקיימת בו זה שנים רבות. השניים פתחו דווקא שם את המסעדה שלהם, ושמו לעצמם מספר מטרות, ביניהן לטפח את הרחוב המוזנח, להביא אליו את תושבי המדינה ולהצליח לנהל שיח שונה ומקבל יותר. המסעדה, על כל צוות העובדים, נתנו לתלמידות חופש פעולה להסתובב במקום כאוות נפשן ולשאול כל שאלה שעניינה אותן, והן לגמרי התאהבו בזוג המיוחד הזה.

כרזת הסרט כפי שתוצג בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה

כרזת הסרט כפי שתוצג בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה

 

 

בחודש יוני האחרון הסרט זכה במקום השלישי בפסטיבל "תמונה בזמן" שנערך בסינמטק תל אביב, ולאחרונה לאחד מבין עשרות סרטים שנשלחו לתחרות להציג בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה.

"הסרט הופק במחזור הראשון של המגמה החדשה לקולנוע ותקשורת, שהוקמה יחד עם סמדר הירש המורה האחראית על החלק העיוני", אומרת שוחט, "צוות ההנהלה תמך והשקיע כספים רבים בפתיחת המגמה וברכישת הציוד הנדרש. זה מרגש במיוחד, כי למרות שהתלמידות שיצרו את הסרט, העבירו את רוב כיתה י' ו-י"א בזום ולא יכלו כמעט בכלל לתרגל את החלק המעשי, הן עדיין הצליחו להפיק סרט ברמה גבוהה ולהתקבל לפסטיבל בינלאומי, וזאת כבר במחזור הראשון שסיים את הלימודים במגמה. מבחינתנו, להציג בפסטיבל גאווה בינלאומי סרט שצולם כולו בשוק תלפיות בחיפה, על שתי דמויות מוכרות בעיר ושהופק כולו על ידי נשים צעירות חיפאיות, זו גאווה חיפאית גדולה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר