הילדה בביתה
הילדה בביתה

ילדה אסטמתית בת 6 לא הולכת ללימודים כי לא נקבע אם היא זכאית לסייעת

הילדה, תלמידת כיתה א' בבית הספר גורדון בקרית חיים אשר סובלת מאסטמה כרונית, לא הולכת לבית הספר כבר יותר מחודש מכיוון שמערכת החינוך העירונית ומשרד החינוך עדיין לא החליטו אם היא זכאית לסייעת. בשבוע שעבר הוזמנו הילדה ואמה לעיריית חיפה רק להתבשר כי העירייה אינה הכתובת לפניות

פורסם בתאריך: 7.11.22 09:29

ילדה בת 6, תלמידת כיתה א' בבית הספר גורדון בקרית חיים, אשר סובלת מאסטמה כרונית, שוהה בביתה ולא הולכת לבית הספר כבר יותר מחודש מכיוון שמערכת החינוך העירונית ומשרד החינוך עדיין לא החליטו אם היא זכאית לסייעת. את ההמלצה לסייעת כתב הרופא המטפל בילדה בקריה הרפואית רמב"ם, ובית הספר הצטרף גם הוא להמלצה, אך בשבוע שעבר הוזמנו הילדה ואמה לעיריית חיפה רק להתבשר כי לטענת העירייה, היא לא הכתובת לפניות.

"כשהילדה מקבלת התקף באמצע השיעור, המורה עוזבת 34 תלמידים בכיתה, רצה עם הבת שלי לחדר מורים כדי לטפל בה, ומזעיקה אותי", מספרת האם, "ניסינו למשוך את השהות בבית הספר כמה שיותר, אבל אחרי ראש השנה המצב הידרדר, והתחלנו לקבל מדי יום קריאות מבית הספר לבוא לקחת אותה. נוצר מצב שנקראנו לבוא לבית הספר שלוש פעמים ביום, כשהילדה בוכה בכי קורע לב שהיא לא רוצה ללכת הביתה. זה הפך לסיוט עבור כולנו ויצר מצב בלתי אפשרי. עכשיו היא כבר חודש בבית וצריכה להתמודד עם המצב".

לדבריה של האם, יש שבועות שבתה חווה התקף מדי יום, ולעתים "רק" פעמיים בשבוע: "יש לנו בבית ציוד מיוחד עם משאף, אמפולות לאינהלציה ותרופות נוספות. בכל פעם הרופא מחליט על הטיפול התרופתי המתאים שיעזור לילדה, ולאחרונה עברנו מטיפול בקהילה לטיפול בבית החולים".

למי פניתם בבקשה לקבל סייעת?

"פנינו לעירייה עוד לפני יום כיפור ומאז אנחנו מחכים לתשובה. הילדה התחילה ללמוד ב-1 בספטמבר, ומבחינתה כיתה א' זו חוויה. ביקשתי עזרה מבית הספר, ושם הסבירו לי איך מבקשים סייעת, למי פונים ומול מי להתנהל, כי כל זה חדש לי. בכל פעם שהיה לה התקף בבית הספר היא השתמשה במשאף, ובמקביל קיבלתי הודעת ווטסאפ קולית מהמורה שלה לבוא לקחת אותה. ברקע שמעתי את הילדה נחנקת משיעול חזק, והתפוצצתי. המצב הוא מורכב מאוד כי גם בבית הספר מבינים שיש בעיה אבל לא יכולים להתמודד עם זה".

 

 

האם מוסיפה כי היא שלחה לעירייה מסמך של בדיקת תפקודי ריאות מבית החולים, אשר מפרט את מצבה של הילדה, אך גם זה לא עזר: "בשבוע שעבר הזמינו אותי לוועדה בעירייה רק כדי להגיד לי שהם לא הכתובת ושאפנה למשרד החינוך. הם ביקשו לראות את הילדה, אז הכנסתי אותה לחדר והם מיד הוציאו אותה. בעירייה אמרו לי כמה פעמים 'אנחנו לא הכתובת', אז בשביל מה מעבירים אותנו את כל הויה דולורוזה הזו? למה העירייה טרטרה אותנו עד לאגף החינוך? כדי שמפקחת בית הספר וקצינת ביקור סדיר יסמנו וי על כך שהם ראו את הילדה? הרי מטרתה של הוועדה היא לקבל החלטה. הם מתחמקים מלתת תשובות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: ״הנושא נמצא בבדיקה אל מול הוועדה במשרד החינוך, ובתום בחינת הנושא נעדכן ההורים. אנו מאחלים בריאות לילדה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לודמילה

    בושה, בושה, בושה!
    יש מספיק פנסיונרים ומתנדבים אחרים אם בעיריה היו קצת מתאמצים, עד שיגיע המימון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר