המבנה לשימור הסמוך לבית הספר חיוואר (צילום: בועז כהן)
המבנה לשימור הסמוך לבית הספר חיוואר (צילום: בועז כהן)

ועדת הכספים אישרה תקציב למבנה נוסף לחיוואר, משרד החינוך לא מכיר במבנה

למרות שוועדת הכספים העירונית אישרה תקציב של 6.7 מיליון שקל להכשרת מבנה נוסף לבית הספר חיוואר, משרד החינוך מסרב לאפשר זאת בטענה שמדובר במבנה לשימור.

פורסם בתאריך: 5.12.22 09:58

משרד החינוך מסרב לאפשר הכשרה של מבנה נוסף לבית הספר היסודי חיוואר, שתלמידיו סובלים ממחסור בכיתות ומצפיפות קשה. המבנה המבוקש הוא מבנה לשימור סמוך לבית הספר, שעבור שיפוצו אישרה ועדת הכספים העירונית בשבוע שעבר תקציב של 6.7 מיליון שקל. יצוין כי הוועדה אישרה גם תקציב של 2.6 מיליון שקל לשיפוץ במבנה הקיים של בית הספר.

במשרד החינוך נמנעים מתקצוב של מבנים לשימור, ולמרות שעיריית חיפה אישרה מבחינתה את השימוש במבנה, במשרד מתנגדים. העבודות הנדרשות במבנה הקיים הם שיפוץ קומת הקרקע, טיפול בגג והסדרת הגישה אליו, וטיפול בחצר העליונה.

גורמים בבית הספר חיוואר אמרו ל"כלבו – חיפה והקריות" כי הם שמחים על כך שאחרי שנים ארוכות של מאבקים אושר תקציב לשיפוץ בית הספר, אך הביעו אכזבה קשה מכך שמשרד החינוך שם לדבריהם מקלות בגלגלי המעבר למבנה לשימור.

יו"ר ועד ההורים בחיוואר ריצ'ארד כראם: "המעבר למבנה לשימור תקוע בגלל משרד החינוך. בחודש מרץ נפגשנו עם נציגי המשרד בירושלים, ועד היום לא שמענו מהם דבר. המבנה הזה נחוץ מאוד לבית הספר כי התלמידים לומדים בכיתות צפופות ובחדרים שלא נועדו מלכתחילה להיות כיתות, והדבר פוגע בלימודים. אני לא מבין למה משרד החינוך מתעלם מבית ספר ממלכתי שבפיקוחו ולא מאפשר לתלמידים ללמוד בצורה מסודרת. עם זאת, אני שמח על כך שיו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה, אשר משמש חבר בוועדת הכספים,  דאג לתקציב לשיפוץ אחרי שנים רבות של סחבת בעירייה".

 

 

זעאתרה: "לפי האומדן, עלות הכשרת המבנה לשימור כתוספת לבית ספר הוא כ-20 מיליון שקל. העירייה תקצבה חלק מהעלות, והשאר צריך להגיע ממשרד החינוך שעדיין מסרב לאשר את המקום ולהשתתף במימון. העירייה אומרת 'מבחינת הכסף, אני את שלי עשיתי', אבל היא לא עושה מעבר לזה. עם זאת אחרי שנים של מאבק, יש התקדמות קטנה. עכשיו העירייה צריכה להתחיל מיד בשיפוץ המבנה הקיים וללחוץ על משרד החינוך לפתור את הסוגיה. אם העיריה יכולה להביא תקציבים לבתי הספר מהזרם החרדי, לא ייתכן שלבית ספר עירוני ממלכתי לא ישיגו תקציב מהמדינה. אני מחזק את ההורים שלא הרימו ידיים וממשיכים להיאבק על זכויות ילדיהם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך אינו מתקצב מבנים לשימור. הוועדה העליונה במשרדנו בוחנת את שדרוג המבנה שבו לומדים התלמידים כיום".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה פנתה למשרד החינוך בבקשה לאשר את הרחבת בית הספר, ואף קיימה פגישה בנושא בירושלים שבה השתתפו נציגי המחוז במשרד החינוך, נציגי העירייה ונציגי ועד ההורים של בית הספר. בפגישה הציעה העירייה לשאת בעלויות הכרוכות בשיקום המבנה שכן מדובר במבנה לשימור, ואנו ממתינים לתשובת משרד החינוך לבקשת העירייה לאשר את הרחבת בית הספר במבנה המיועד לשימור. בתוך כך מקדמת העירייה שיפוצים נרחבים בבית הספר אשר כוללים בין היתר שיפוץ נרחב לחדר המורים, קירוי מגרש הספורט והכשרת שטחים הצמודים למתחם בית הספר עבור פעילות התלמידים. העירייה תמשיך לקדם מול משרד החינוך את הבקשות להרחבת בית הספר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר