מורה בבית הספר (צילום: MicrostockAsia/depositphotos.com)
מורה בבית הספר (צילום: MicrostockAsia/depositphotos.com)

בית הספר אלון: חמישה מורים בחופשת מחלה – אין מחליפים

חמישה מורים בבית הספר אלון, אשר שלוש מהם הן מחנכות, עזבו בבת אחת את בית הספר מבלי שנמצא להם מחליף, והמנהלת פרסמה מודעת דרושים. בוועד ההורים טוענים כי בית הספר לא נערך מראש למציאת מחליפים, כאשר לפחות בשני מקרים היציאה לחופשת המחלה היתה ידועה מראש

פורסם בתאריך: 22.12.22 12:21

מכה קשה לצוות המורים ולתלמידים בבית הספר אלון בשכונת רמת אלון: חמישה מורים, אשר שלוש מהם הן מחנכות, עזבו בבת אחת את בית הספר בגלל מחלה, ואין מי שיחליף אותם. כתוצאה מכך, חלק מהמקצועות לא נלמד בצורה שוטפת וחלק אחר מועבר על ידי מורים מדיסציפלינות אחרות.

לנוכח המצב הקשה פרסמה מנהלת בית הספר ענת כח מודעת דרושים שבה נכתב: "לבית הספר היסודי אלון בחיפה דרושים מחנכת להחלפת מחנכת בחופשת מחלה לכיתה ו' – לתקופה ארוכה; מחנכת להחלפת מחנכת בחופשת מחלה לכיתה ב' – לתקופה של חודש; מחנכת להחלפת מחנכת בחופשת מחלה לכיתה ה'; מורה לאנגלית להחלפת מורה בחופשת מחלה לכיתה ה'; ומורה למתמטיקה להחלפת מורה בחופשת מחלה לכיתה ו' – לתקופה ארוכה". בצעד לא שיגרתי פרסמה המנהלת את מספר הטלפון הפרטי שלה כדי שמועמדים יוכלו לפנות אליה אישית.

 

 

יו"ר ועד ההורים בבית הספר קורין הראל: "אפשר היה להיערך בתחילת השנה לגיוס מורים מכוון שיציאתן של שתיים מהמורות לחופשת מחלה היתה ידועה מראש. זה לא קרה, וחבל שלא נערכו מראש במקרים שניתן היה לעשות את זה. מדובר במצב חירום, ובית הספר יהיה מוכן לקלוט גם סטודנטים להוראה, סטודנטים לאנגלית ולמתמטיקה ומורים בגמלאות".

לדבריה, הנושא של מורים ממלאי מקום בבית הספר אלון לוקה בחסר. "אין מחליפים למורים חולים. הבעיה היא חריפה במיוחד בחינוך המשלב (ילדי חינוך מיוחד שלומדים בבית ספר רגיל; ש"מ), שם הילדים נמצאו זכאים לשעות שילוב ותגבור בגלל הלקויות שלהם. יש מורת שילוב בבית הספר אבל היא מתפקדת כמורה מחליפה על חשבון שעות השילוב. יש ילדים בבית הספר שלא קיבלו שעות שילוב מתחילת השנה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מנהלת בית הספר אכן פרסמה מודעה לאיתור מורים איכותיים להמשך העשייה החינוכית בית הספר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אבי כהן

    מי יבוא לזמן כה קצר? שיקחו מורה מחליפה קבועה או שיאפשרו לתלמידים להתחיל ב10:00

  2. נשוי למורה

    זו רק ההתחלה!
    הסמינריונים להוראה ריקים. דחפו למורים 1000 שח בחודש וחושבים שכעת קנו את ריבונו של עולם. אשתי עם שלושה תארים , 8 שנות וותק ומשכורת של 8000 שח. כל ילד מרגיש כי מותר לו להגיד לה כל מה שליבו חפץ. והוריו? הוריו חושבים כי קנו שפחה. אוטוטו לא יישארו מורים – כל איש חינוך יודע זאת, חכו עד סוף השנה ותיווכחו.

  3. אחד שיודע

    מההכרות שלי עם בית הספר, אז היה נכון לבצע שינוי בהנהלת בית הספר! המנהלת שם מנותקת מהמציאות ולא יודעת לנהל אותו במיוחד את החינוך המיוחד!
    הועד חלש אין לו שום כוח ו או השפעה על המתרחש שם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר