סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)
סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: אביב מלכי)

"לא נירתע מלהמשיך ולייצג את האינטרסים של ההורים"

בהודעה ששלחו יושבי הראש של ועדי ההורים בסניפי הריאלי להורים נכתב כי הם "לא רוצים לשרוף את הבית של כולנו" אך ידאגו לאינטרסים שלהם, ובכלל זה לדרישה לשקיפות מלאה מצד הנהלת בית הספר. וגם: מהשנה הבאה יוכל בית הספר לגבות שכר לימוד כראות עיניו בכיתות א'-ח'

פורסם בתאריך: 25.12.22 11:38

בית הספר הריאלי יוכל לגבות שכר לימוד לפי ראות עיניו החל משנת הלימודים הבאה (תשפ"ד) בכיתות א'-ח' – כך עולה מתגובת משרד החינוך לשאלת "כלבו – חיפה והקריות". מהמשרד נמסר: "הריאלי אינו מוסמך לגבות השנה תשלומי הורים מעבר למסגרת שאושרה להם בוועדת החריגים בשנת 2020. החל משנת הלימודים הבאה בית הספר בכיתות א'-ח' יישאר במעמד של מוכר שאינו רשמי, אך ללא תקצוב מטעם משרד החינוך".

במשרד אישרו כי משנת הלימודים הבאה יחליט בית הספר על גובה שכר הלימוד, והוסיפו כי עשרות הורים לילדים בריאלי פנו למחוז בדרישה לברר את הנושא.

ועדי ההורים בריאלי קיימו ביום חמישי ישיבה נוספת עם הנהלת בית הספר כדי לדון בסוגיית העלאת שכר הלימוד, ונקבע כי בשלב זה ההעלאה מוקפאת. לאחר הפגישה פרסמו יושבי ראש ועדי ההורים בסניפים הדר, מרכז הכרמל, אחוזה ובית בירם הודעה משותפת ובה נכתב: ״מטרת הכינוס היתה לקבל תשובות מההנהלה והבהרות להעלאת שכר הלימוד הצפויה ולשאלות ההורים, כפי שהועברו במסמך שאלות (להנהלה; ש"מ). לאירוע הגיעו הורים רבים, מה ששיקף להנהלה את רמת המחויבות שלנו לתהליך, לילדנו ולכיסנו. אנחנו מבינים שלא נצליח למצוא פתרון ביום אחד, ולכן דרשנו קבוצות מיקוד ועבודה מול ההנהלה. אנחנו גם לא רוצים לשרוף את הבית של כולנו ומברכים על ההזדמנות לשיח".

 

 

אל ההודעה צורף סיכום הנקודות העיקריות שעלו ודרכי ההמשך, ולפיו יוקמו צוות חשיבה או קבוצות עבודה של יושבי ראש מהסניפים ונציגות הורים מכל סניף בנושאים תקצוב העירייה ומשרד החינוך, מקורות מימון נוספים ופדגוגיה; תתקיים סדרת כינוסים פדגוגיים ושיח מול סמנכ"ל פדגוגיה של הריאלי, שיתחילו מיד לאחר החג בכל סניף; העלאת שכר הלימוד תוקפא; וכדי לשלם את התוספת למורים על שנת 2022 ייקח בית הספר הלוואה.

נושא נוסף שאליו התייחסו יושבי ראש הוועדים הוא הדרישה של ההורים לביטול הטבה למורים שילדיהם לומדים בבית הספר. "צריך לקחת בחשבון את העולם החוקי", נכתב בהודעה, "עובד שהיתה לו הטבה לאורך שנים, כמו המורים, לא ניתן לבטל אותה. מדובר בהרעת תנאים מוחשית, והדבר מזכה את המורה להתפטר ולקבל פיצוי. זה לא משהו שאנחנו רוצים שהמורים יעשו. גם נישאר בלי מורים וגם הקופה והקרנות יתרוקנו כי יצטרכו לפצות אותם. בין כל ההצעות צריך להתרכז באלו שאפשר ליישם. אנו פועלים מתחושת שליחות ודאגה לכל אחד מההורים והתלמידים בבית הספר, ונמשיך לקרוא למנכ"ל ולנציגי הוועד המנהל לשתף פעולה עם ועד ההורים ולהיפגש עמנו על מנת שנפעל יחדיו לטובת בית הספר ותלמידיו. עם זאת, לא נירתע מלהמשיך ולייצג את האינטרסים של ההורים ובכלל זה הבקשה/הדרישה לשקיפות מלאה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר