סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)
סניף הדר של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

ואף על פי כן: עלייה ברישום לריאלי

למרות שכר הלימוד הגבוה ודמי התשתית שהושתו על הורים לתלמידים חדשים, גם השנה נרשמה עלייה במספר הנרשמים לבית הספר הריאלי. ביום חמישי נרשמו 1,091 תלמידים חדשים לכיתות א' ו-ז' בשנת הלימודים תשפ"ד לעומת 1,086 נרשמים בשנה שעברה ו-903 נרשמים בשנה שקדמה לה

פורסם בתאריך: 9.1.23 09:05

החיפאים הצביעו ברגליים: למרות שכר הלימוד הגבוה ודמי התשתית שנוספו לאחרונה, גם השנה נרשמה עלייה במספר הנרשמים לבית הספר הריאלי. בשל הביקוש הרב החליטו בריאלי להמשיך את ההרשמה המקוונת לכיתות א' ולכיתות ז' שהיתה אמורה להסגר כבר ביום חמישי בשעה 13:00. עם זאת, הרישום לגני הילדים נסגר. יצוין שלסניף בית בירם של הריאלי (כיתות ט'-י"ב) כלל לא התקיימה הרשמה.

מנתונים שהגיעו לידי "כלבו – חיפה והקריות", ביום חמישי נרשמו לכיתות א' ו-ז' לריאלי 1,091 תלמידים חדשים לשנת הלימודים תשפ"ד לעומת 1,086 נרשמים בשנה שעברה ו-903 נרשמים בשנה שקדמה לה. על פי התכנון הריאלי מבקש לפתוח 10 כיתות א', כפי שקורה השנה, ולפתוח כיתה ז' חמישית בסניף הדר.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", אחד מתנאי ההרשמה לריאלי הוא הצגת תדפיס חיסונים של המועמד הכולל אישור ביצוע של כל החיסונים המומלצים בהנחיות משרד הבריאות בהתאם לגילו של הילד. תנאים נוספים הכלולים בתקנון שעליו חייבים לחתום הורי המועמדים הם עמידה בהצלחה במבחני מיון שנערכים על ידי מכון חיצוני (מכון קרני או מכון אדם-מילא), הסכמה שבמקרה של עודף ביקוש על ההיצע במכסת ההרשמה תיערך הגרלה, וחתימה על ויתור של ההורים לקבלת תוצאות של המבדקים הפנימיים שעורך בית הספר כחלק מתהליך המיון והקבלה.

 

 

הורה לתלמיד שנרשם לכיתה ז' בריאלי: "נכון ששכר הלימוד הוא גבוה מאוד ובלי כל פרופורציה לתשלומים שנגבים בבתי הספר העירוניים, אבל אין ברירה – מי שרוצה להקנות לילד שלו חינוך טוב נרשם לריאלי. לפני ההרשמה ביררנו מה קורה בחטיבות הביניים בעיר הן מבחינת לימודים והן מבחינת הטיפול באירועי אלימות, וזה לא מצא חן בעינינו".

הורה לתלמיד שנרשם לכיתה א' בריאלי: "אני מקווה שהבן שלי יתקבל. כן, המחיר יקר מאוד וזה לא פשוט, אבל אנחנו רוצים שהילד יקבל חינוך מיטבי".

לא חשבת לרשום אותו לבית ספר עירוני?

"חשבנו, וזה היה עולה לנו הרבה פחות, אבל כמי שמכירים את החינוך הממלכתי עם הילדים האחרים שלנו החלטנו שהריאלי יהיה פתרון טוב יותר עבורו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה

    תבינו לבד מה זה אומר על מערכת החינוך הציבורית.
    אם יכולתי להרשות לעצמי גם ילדי היו הולכים לראלי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר