כיתה (צילום: Syda Productions/depositphotos.com)
כיתה (צילום: Syda Productions/depositphotos.com)

תלמיד כיתה ג' שלח לחבריו סרטון עם קונוטציה פורנוגרפית

אם לילדה בת 9 באחד מבתי הספר בחיפה הזדעזעה לגלות בטלפון של בתה סרטון בעל קונוטציה פורנוגרפית שנשלח אליה בווטסאפ מחבר לכיתה. האם שיתפה במקרה את כל הורי הכיתה, ובהמשך את צוות בית הספר, והתלמיד הושעה מלימודים ליום אחד. משרד החינוך: "אנו רואים בחומרה את האירוע"

פורסם בתאריך: 15.1.23 11:38

תקרית מדאיגה התרחשה בשבת שעברה כשתלמידה בכיתה ג' באחד מבתי הספר בחיפה קיבלה מחבר לספסל הלימודים הודעה לווטסאפ. כשפתחה הילדה בת ה-9 את הסרטון שנשלח אליה, במקרה ליד אמה, השתיים נדהמו לצפות בסרטון בעל קונוטציה פורנוגרפית בוטה. האם דרשה מהילדה למסור לידיה את מכשיר הטלפון, וכשהיא עדיין מזועזעת מהגילוי כתבה על המקרה בקבוצת הווטסאפ הכיתתית, ללא אזכור שמו של התלמיד.

"לא רלוונטי מי שלח, לא רלוונטי אם בפרטי או בקבוצה", היא כתבה בקבוצה לאחר שהעבירה להורים את הסרטון, "זהו סרטון חמור, ואנחנו כהורים חייבים לפעול באופן מיידי ולשים לזה סוף. אני מציעה לבקש בצורה מאורגנת ממחנכת הכיתה לעשות שיחה עם הכיתה ולגבש חוקים ברורים בנושא. במקביל, אני מציעה שאנחנו כהורים נתאגד ונדאג שהחוקים יקוימו, ובנוסף נבדוק את הניידים של הילדים ונעדכן את ההורה של הילד ששלח סרטון חמור ביותר כמו זה".

מאוחר יותר נודע לה שתלמיד נוסף קיבל אף הוא את הסרטון המדובר. לפי חילופי ההודעות, נדמה כי האדישות של ההורים וחוסר התמיכה הפריעו לה מאוד, ולמחרת יידעה האם את מחנכת הכיתה ואת המנהלת, וזו השעתה את התלמיד ליום אחד מבית הספר.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה אמו של אחד מהתלמידים בכיתה: "נהיה פה ארצות הברית, נדמה שאף אחד מההורים לא ממש התרגש מחומרת העניין. אם הילד שלהם לא מעורב, אז לא ממש אכפת להם. אני לא יודעת איך אני הייתי נוהגת אם לילד שלי זה היה קורה. כנראה לא באותו איפוק שגילתה האמא של התלמידה שקיבלה את הסרטון".

 

 

ההורים מצאו את האשם – אפליקציית טיקטוק.

"נכון, היו מי שכתבו שכל עוד יש לילדים גישה לטיקטוק, אין לנו כהורים יכולת לשלוט בתכנים. ואז התנהל דיון שלם על למי יש או אין טיקטוק. היו אחד או שניים שהבינו שהבעיה היא מורכבת יותר מאפליקציה כזו או אחרת ואמרו שחשוב מאוד לדבר עם הילדים ולומר להם שאם הם נתקלים בסרטונים כאלה, יש לדווח למבוגר וכמובן שלא להעביר לילדים אחרים".

הילדים יודעים מיהו התלמיד ששלח את הסרטון?

"כן, גם בגלל ההשעיה וגם בגלל שילדים מדברים. אולי שמעו את ההורים שלהם".

לדעתך המנהלת טיפלה במקרה כמו שצריך?

"אני חושבת שהמנהלת טיפלה במקרה בחומרה, בדיוק כפי שמצופה ממנה. יחסית למה שהצוות יכול לעשות, בגלל שהידיים שלו די כבולות, הם פעלו מהר וטוב. השעו את התלמיד מבית הספר, והמחנכת והיועצת דיברו עם ילדי הכיתה. הן שמו דגש על כך שזו חובתם של הילדים המעורבים שלא באשמתם לדווח, אחרת הם שותפים לפשע".

ממשרד החינוך נמסר: "אנו רואים בחומרה את האירוע. לפיכך, מיד עם היוודע המקרה קיימו הנהלת בית הספר והצוות החינוכי תהליכים חינוכיים ומשמעתיים עם התלמיד. נוסף על כך התקיימה שיחה בכיתה עם התלמידים על אודות האירוע והחומרה שבו, והופץ מכתב להורי הכיתה בנושא על מנת שמקרים מעין אלו לא יישנו בעתיד".

 

אפליקציית טיקטוק

אפליקציית טיקטוק

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בושה וחרפה

    קונוטציות מיניות יש בכל שיר פופ שילדים שרים וקליפים להם נחשפים ילדים.
    ילדה בת 9 שהולכת להופעה של נועה קירל ורואה אותה אוחזת בקליפ גברים בplease dont suck, אז הם עושים חיקוי לזוהמה הזאת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר