כוחות ההצלה מחוץ לבית הספר הריאלי באחד ממקרי ההרעלה (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה)
כוחות ההצלה מחוץ לבית הספר הריאלי באחד ממקרי ההרעלה (צילום: דוברות שירותי הכבאות וההצלה)

ההרעלה בריאלי: חשד למעשה בזדון

חוקרים פרטיים חקרו אנשי צוות בסניף יסוד אחוזה של בית הספר הריאלי באשר לסדרת ההרעלות שאירעה בו בחודשיים האחרונים. כמו כן הוגשה תלונה במשטרה בנושא. ביום ראשון יחודשו הלימודים בסניף. הריאלי: "מתוך מחויבות לצנעת הפרט לא נפרט ביחס לבדיקות פרטניות שנעשו"

פורסם בתאריך: 14.4.23 10:35

אנשי צוות בסניף יסוד אחוזה של בית הספר הריאלי נחקרו על ידי חוקרים פרטיים באשר לסדרת ההרעלות שפקדה את הסניף מאז מקרה ההרעלה הראשון שאירע לפני כחודשיים ואשר בעטיו פונו חמישה מורים ואנשי צוות ותלמיד אחד לטיפול רפואי. כמו כן הוגשה תלונה במשטרה בנושא, וכעת גם היא מעורבת בבדיקת המקרה.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמר גורם בריאלי שנמצא בסוד העניין: "אנחנו כבר הרבה זמן אחרי המקרה הראשון, אבל הסיפור הזה לא נגמר. בדקו את כל מה שאפשר לבדוק ולא מצאו כלום. כל גורמי המקצוע, כולל הרופאה המחוזית ד"ר סוניה חביב, אמרו שהכל בסדר ואישרו לחזור ללימודים בסניף. בדקו את הבניין, את הביוב, את המים, את האוויר ואת המזגנים, ולא מצאו כלום. הכיוון עכשיו הוא אחר ולא קשור לתשתיות בית ספר. אם הבעיה היא לא בתשתיות, אז יש פה מישהו שעושה את זה בכוונה ואולי כמעשה קונדס. המשטרה מעורבת, וכך גם חברת חקירות פרטית. יש מורים שלא רוצים לחזור לבית הספר ויש הורים שכועסים שלא חוזרים ללמוד, כי כל ההסעות והצורך להביא את הילדים פעם לפה ופעם לשם זה משגע אותם. עד היום הסניף לא פעיל, וגם היום (שישי) לומדים בבית בירם".

האם חושדים במישהו?

"לא יודע, חסרים אנשים שמסתובבים בבית הספר? אם התשתיות נבדקו מאל"ף ועד ת"ו, ימינה שמאלה, והכל תקין, אז כעת מחפשים את הגורם האחראי. צריך להבין מה קרה אחת ולתמיד".

 

 

בתגובה נמסר מהריאלי: "בריאותם של השוהים בבית הספר היא בראש מעייננו, ובהתאם לכך ניהלנו מערך בדיקות מעמיק וחסר תקדים בהיקפו, בליווי הגורמים המוסמכים, לאיתור הגורם לתופעה שדווחה במספר מקרים בחדר המורים במרחב הזריעה באחוזה. הבדיקות כללו בין השאר ניטור של האוויר על ידי מומחי שירותי הכבאות וההצלה ואיגוד ערים אזור המפרץ להגנת הסביבה, ולצדם מומחים מחברה פרטית מוסמכת – המבדקה הכימית. בכל הבדיקות לא נמצאו חריגות. בדיקה של תאגיד המים מי כרמל הצביעה על כך שאיכות המים היא תקינה ובטוחה לשימוש. נבדקו גם שוחות הביוב, אך גם כאן לא נמצאו ממצאים חריגים. במסגרת הרחבת הבירור והעמקתו שולבו בו רופא מומחה מתחום הרפואה התעסוקתית, בדיקות של המכון לבטיחות וגהות ותשאול ובדיקות מעמיקות של אנשי הצוות בידי גורמי המקצוע. במקרים מסוימים, כשעלה הצורך, קיימו המומחים גם בדיקות מעמיקות ומגוונות נוסף על התחקור. מטבע הדברים ומתוך מחויבות לצנעת הפרט לא נפרט ביחס לבדיקות פרטניות שנעשו. עם זאת, בעקבות הפעולות שננקטו בימים האחרונים וניקיון יסודי שבוצע בבית הספר קיבלנו החלטה ביחד עם הגורמים המוסמכים על חזרה לשגרת לימודים מלאה ובטוחה במרחב הזריעה באחוזה החל מיום ראשון הקרוב".

מהמשטרה נמסר: "תלונה בחשד להרעלה הוגשה אתמול בצהריים, והיא כמובן נבדקת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יניב ברוך

    זה לא נכון אם מסתרים דבריים זה משהו באוויר תפסתם שעיר לאזעזל

  2. יניב ברוך

    זה החברת ניקיון יוכל ליאות אם מפילים אלי תיק סתם. ככה זה השחורים אכלים אותה זה קרה בחדרים לאייל לא קשור אלי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר