בית הספר מגינים, לפני שבועיים
בית הספר מגינים, לפני שבועיים

האם מגינים מוכן לקליטת תלמידים? תלוי את מי שואלים

בעוד שעיריית חיפה פרסמה פוסט חגיגי והכריזה כי "חוזרים לבית הספר. הושלמו עבודות השיקום בבית ספר מגינים בקרית חיים", מנהלת בית הספר שרון שחק הודיעה להורים כי הלימודים יתחדשו בשלושת המתחמים ששימשו את בית הספר בזמן השיפוצים ולא במבנה המקורי. למי אתם מאמינים?

פורסם בתאריך: 31.8.23 16:35

בלגן במערכת החינוך העירונית, כאשר יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. בפוסט בפייסבוק שהעלתה עיריית חיפה נכתב כי מבני בית ספר מגינים בקרית חיים, שנמצאים כבר שנה בתהליך שיפוץ, מוכנים לקליטת תלמידים וכי ניתן לחזור ללימודים במקום, אך במקביל הודיעה הנהלת בית הספר להורים שילדיהם ילמדו כמו בשנה שעברה בשלושה מתחמים שונים בקריה ולא במבני בית הספר.

בפוסט שהעלתה העירייה נכתב: "חוזרים לבית הספר. הושלמו עבודות השיקום בבית ספר מגינים בקרית חיים. חברת שקמונה השלימה את עבודות השיקום, החיזוק והשיפוץ של בית הספר. במסגרת זו נהרסו שני אגפים של בית הספר שהוגדרו כמסוכנים, והמבנה המרכזי שופץ מהיסוד. המבנה חוזק נגד רעידות אדמה, כל התשתיות של המים וחשמל שודרגו והותקנו חדשות. במסגרת שיפוץ החזית הורחבו והוחלפו החלונות לטובת תוספת אור טבעית. כמו כן נבנו שירותים חדשים מונגשים. לצד המבנה המרכזי הוספו לבית הספר שישה מבנים יבילים שישמשו כיתות לימוד, ובימים אלה מוקמים שני מרחבים מוגנים שישרתו את כל בית הספר, לרבות האגף החדש שייבנה במהלך השנתיים הקרובות".

בניגוד לדבריו של יו"ר הנהגת ההורים במגינים ברוך שמאילוב על כך שחצר בית הספר עדיין הרוסה, העירייה כתבה בפוסט כי "החצר הוחזרה לקדמותה, הוכשרו שבילים חדשים והוסרו כל מפגעי הבטיחות".

באשר לסיכון שבחזרה למבנה בית הספר נכתב: "העבודות הנוספות הנדרשות בבית הספר יתבצעו בשבועות הקרובים באתרים מגודרים ובליווי יועץ בטיחות, כך שלא תהיה כל הפרעה ללימודים השוטפים. התלמידים ייכנסו לבית הספר לאחר סיום האישורים הנדרשים בתום הכנת הכיתות על ידי הצוות החינוכי".

 

חצר בית הספר מגינים

חצר בית הספר מגינים

 

 

אלא שנראה כי בבית הספר לא מתרשמים מהודעתה של העירייה, שכן מנהלת בית הספר שרון שחק והצוות החינוכי שלחו הודעה להורים, ולפיה "ביום שישי, 1 בספטמבר, תתחיל לה שנת לימודים חדשה וכולנו נרגשים. התלמידים יגיעו לבית הספר בחולצה לבנה עד לשעה 8:00 (שערי בית הספר ייפתחו בשעה 7:30), למעט כיתות א' שיגיעו בשעה 8:30. תלמידי כיתות א' ו-ב' יגיעו לבית נגלר, תלמידי כיתות ג' ו-ד' יגיעו למבנה עמל, ותלמידי כיתות ה' ו-ו' יגיעו למבנה דגן".

שמאילוב, לפי הפוסט שפרסמה העירייה ניתן לחזור ללימודים במגינים, אז מה לא בסדר?

"לא בסדר שלא חוזרים ללמוד בבית הספר. חוזרים ללמוד בשלושת המבנים שבהם למדו הילדים בשנה שעברה. בשורה התחתונה, ל-700 ילדי מגינים אין עדיין בית ספר ראוי ללמידה. הנהגת ההורים, באופן שקול ואחראי ומתוך תחושת בטיחות לילדינו, תסכים לחזרה למבנה המקורי רק כאשר יוסרו כל המפגעים ובית הספר יהיה ראוי ללמידה. עד נכון לרגע זה עיריית חיפה לא התייחסה כלל לנושא הפיתוח. בנו דלת חירום ללא מדרגות חירום, המגרשים הרוסים ומלאים בסדקים, אין הצללה, סככות שנהרסו תוך כדי העבודות לא תוקנו, הניקוזים לא הוחלפו ויש צפי להצפות ענק כפי שקורה מדי חורף. כמו כן, החצרות לא מוכנות וכוסו בדשא סינטטי ישן מלפני שמונה שנים, המקלטים עדיין בבנייה ואין אישורי בטיחות למבנה ולשאר חלקיו".

שמאילוב התייחס גם לסרטון שהפיצה העירייה ובו מופיעה מנכ"לית החברה הממשלתית-עירונית שקמונה רותי גולדברג שמסבירה על העבודות שנעשו: "הסרטון הזה הוא יריקה בפרצוף של ההורים והילדים, ומשמעותו היא זריית מלח על הפצעים. במקום לטפל בליקויים מוציאים סרטונים מביכים שמנסים להרים לעצמם. רק בגלל התנהלות חובבנית, לכאורה כמובן, של העירייה במשך שנה וחודשיים אין לילדי מגינים בית ספר ראוי כפי שיש לכל הילדים במדינת ישראל".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר מגינים ייפתח כסדרו. עבור תלמידי בית הספר מגינים הוכשרו והוכנו שלושה מתחמים לקליטת התלמידים בצורה המיטבית והבטוחה ביותר. ככל ששיפוץ המבנה בבית הספר המקורי יסתיים, התלמידים יחזרו אליו. יצוין כי חזרת התלמידים למבנה המקור תתבצע רק לאחר השלמת כל הפעולות הנדרשות לבטיחות התלמידים".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

הסככות ההרוסות בבית הספר מגינים

הסככות ההרוסות בבית הספר מגינים

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר