בית הספר מזור (צילום: בועז כהן)
בית הספר מזור (צילום: בועז כהן)

לראשונה: בית ספר דו לשוני עצמאי בחיפה

בית הספר הדו לשוני יעבור מחר למבנה בית ספר מזור לשעבר בקרית אליעזר ויהפוך לבית ספר עצמאי עם סמל מוסד משלו. גני הילדים של הדו לשוני עברו למבנה המשופץ כבר לפני שבועיים, אך בקשתם של ההורים להעביר אליו גם את תלמידי חטיבת הביניים של המסלול לא נענתה

פורסם בתאריך: 27.1.24 20:28

שמונה שנים לאחר שהחל כמסלול דו לשוני יהודי-ערבי בכבביר, בית הספר הדו לשוני יעבור מחר (ראשון) למבנה בית ספר מזור לשעבר בקרית אליעזר וישמש לראשונה בית ספר עצמאי עם סמל מוסד משלו.

המסלול הדו לשוני נפתח ב-1 בספטמבר 2016 במבנה יביל בבית הספר אחמדיה בכבביר, ועד מהרה התרחב לשני מבנים. עיריית חיפה הבטיחה להורים לבנות תוספת לבית הספר במתחם בית הספר אחמדיה, אך הדבר לא יצא אל הפועל. לנוכח הביקוש הרב ומאבק שניהלו ההורים ועמותת יד ביד (עמותה שהוקמה במטרה לקדם ולפתח בישראל חברה משותפת לערבים ויהודים; ש"מ), האחראית בין השאר על המסלול הדו לשוני בחיפה, נגד העירייה ומשרד החינוך שהתנגדו להקמה של בית ספר דו לשוני עצמאי, הוסכם להעביר את התלמידים למבנה בית הספר חופית בשער עלייה.

ההורים המשיכו להיאבק להפיכתו של הדו לשוני לבית ספר עצמאי ולקבלת מבנה, ולפני כשנה וחצי סוכם על הכשרת מבנה בית הספר מזור עבור התלמידים. המבנה שימש עד כה "בית ספר חם" עבור מוסדות חינוך בעיר שעוברים שיפוץ. לאחר קבלת סמל המוסד ממשרד החינוך שיפצה העירייה את המבנה, וזה עבר לאחרונה לרשותה של עמותת יד ביד.

 

 

יצוין כי גני הילדים של הדו לשוני עברו למבנה המשופץ כבר לפני שבועיים, אך עם זאת, בקשתם של ההורים לאכלס במבנה בקרית אליעזר גם את תלמידי חטיבת הביניים של המסלול לא נענתה על ידי משרד החינוך. בשנת הלימודים שעברה (תשפ"ג) נפתחה כיתה ז' של הדו לשוני בבית הספר עירוני א', והשנה ממשיכים תלמידיה ללמוד שם בכיתה ח'. כיתה ז' חדשה של הדו לשוני נפתחה גם השנה בעירוני א'.

בדו לשוני לומדים 362 תלמידים – 145 בגנים, 167 תלמידים ביסודי ו-50 בחטיבת הביניים.

מנכ"ל עמותת יד ביד דני אלעזר: "זהו יום היסטורי לחינוך הדו לשוני בחיפה ובארץ. העובדה שבעיר יש משפחות רבות, יהודיות וערביות, שמעוניינות לשלוח את ילדיהן למוסד חינוך משותף היא מעוררת השראה בעיני, בטח כשזה ממשיך לקרות גם בתקופה הנוכחית. הם מבינים שמפגש יומיומי והיכרות עמוקה בין ערבים ליהודים היא מרכיב מרכזי ונדרש בשביל חיים משותפים, בטוחים ומוצלחים לכולנו בארץ הזו. אני מודה לראש העיר עינת קליש רותם, לאילנה טרוק, לפאחר ביאדסי, לכל צוות העירייה ולסער הראל ממשרד החינוך, שהאמינו בבית הספר ובקהילה הדו לשונית, על הליווי והתמיכה שלהם ועל ההחלטה שבית הספר יקבל סמל מוסד ומבנה עצמאי לקראת המשך והצמיחה והשגשוג של החינוך הדו לשוני בחיפה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אבנר

    לא ברור למה מקשים על המשך החטיבה? אולי כי רוצים להחיות את עירוני א הבית ספר האומלל?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר