חטיבת הביניים בריאלי הדר (צילום: אריאל מזרחי)
חטיבת הביניים בריאלי הדר (צילום: אריאל מזרחי)

תלמידי הריאלי לומדים לשון בעזרת חוברות שיווק

תוכנית הלימודים החדשה בלשון של חטיבות הביניים בבית הספר כוללת עיסוק בנושא באמצעות תחומי דעת שונים. בכיתה ז' לומדים לשון דרך השירה ובכיתה ח' המדיום הוא חוברות השיווק של המוסד

פורסם בתאריך: 10.12.17 08:05

תלמידי חטיבות הביניים בבית הספר הריאלי מנתחים את חוברות השיווק של בית הספר כחלק מלימודי הלשון. מדובר בתוכנית לימודים חדשה שחיברו מורי הלשון של חטיבות הביניים, ובמסגרתה לומדים התלמידים את המקצוע ברמת מורכבות משתנה. בכיתות ז' עוסקים התלמידים בלשון השירה, בכיתות ח' – בלשון השיווק, ובימים אלה מפתח צוות בית הספר את התוכנית לכיתות ט' שתתמקד בלשון בעיתונות הכתובה ובתקשורת האלקטרונית.

סמנכ"ל הפדגוגיה בריאלי שוש עידן: "חשבנו מה ניתן לעשות כדי לשפר את לימוד הלשון בריאלי. כיום מועברים לימודי הלשון בבתי הספר לפי נושאים שנלמדים במהלך השנים – בשנה אחת מלמדים את התחביר, בשנה אחרת מלמדים את הפועל ובשנה אחרת את חלקי הדיבר. אנחנו החלטנו שניתן לעבוד על כל הנושאים הללו בשנה אחת, כאשר חלק גדול מזה נעשה דרך טקסטים שהילדים בכל מקרה אמורים להכיר מתחומי הדעת השונים. כך אנחנו משלבים את לימודי הלשון עם תחומי הדעת האחרים. תלמידי כיתות ח' קיבלו את חוברות השיווק ובדקו את הנושא הלשוני בהן. כך הם מתחברים לדברים האמתיים מחיי היום יום שלהם".

 

 

למה היה חשוב לכם להתמקד דווקא בלימודי הלשון?

"מכיוון שלא יכול להיות שהילדים לא ידברו את השפה שלנו בצורה תקנית, יפה ונכונה, ולצערי הסביבה לא כל כך עוזרת לנו. לא בכל כלי התקשורת מקפידים על עברית תקנית. במובן מסוים נתפש מקצוע הלשון כמשהו קל כי מה יותר טבעי מללמוד שפה שכולנו מדברים, אך מתברר שזה לא כך, ובמיוחד כשאנחנו מגיעים לתחום הכתיבה. לכן אנחנו מתמקדים בתחום הזה. התלמידים שולחים למוריהם קטעים שהם כתבו ומקבלים פידבק, מתקנים ושוב שולחים לבדיקה".

ויש כבר תוצאות?

"מבחינת ההתקדמות הלשונית של התלמידים זה עושה טוב. אנחנו רואים התפתחות, אבל אנחנו יודעים שלשון היא תחום שצריך לעבוד עליו הרבה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר