בית הספר בסמ"ת (צילום: רמי שלוש)
בית הספר בסמ"ת (צילום: רמי שלוש)

מבנה בית הספר בסמ"ת יוסב למרכז למחוננים

המרכז ישרת את המחוננים בכיתות ג'-ט' שלא מעוניינים לעזוב את בית ספרם. עד כה הם נאלצו לנסוע למכללת אורנים, וכעת תוענק להם תוכנית העשרה במבנה שהתפנה

פורסם בתאריך: 31.12.17 10:59

תלמידים מחוננים מחיפה לא ייאלצו עוד לנסוע למכללת אורנים כדי לזכות בהעשרה. מבנה בית הספר בסמ"ת שהתפנה יוסב למרכז מחוננים ומצטיינים לתלמידי כיתות ג'-ט' החל משנת הלימודים הבאה (תשע"ט). מדובר בתלמידים שעברו את מבחני האבחון של משרד החינוך, אותרו כמחוננים או כמצטיינים ובחרו לא לעבור ללמוד בכיתות המחוננים בבית ספר דוד ילין. התלמידים ילמדו במרכז בנוסף ללימודיהם בבית ספרם.

תוכניות הלימודים שיילמדו במרכז, הממוקם ברחוב מסדה בהדר, נבנו על ידי האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך והן מעניקות מענה הן בהיבט האינטלקטואלי והן בהיבט הרגשי. התוכניות יתמקדו בפיתוח חשיבה ובמיומנויות, בטיפוח כישורים אישיים ובמחויבות ערכית חברתית. בין תוכניות הלימוד נכללות הקניית מיומנויות, ניהול ופיתוח מנהיגות על ידי פעילות מאתגרת של משחקי חשיבה, ותוכנית שבמסגרתה יכירו התלמידים מדענים ותגליות מכל העולם תוך חשיפה לתהליך החקר המדעי, ובכלל זה ביצוע מחקר, איסוף נתונים והסקת מסקנות. בנוסף ייפגשו תלמידי המרכז עם תלמידי בתי ספר למחוננים מבתי ספר שונים בארץ.

 

 

ראש העיר יונה יהב: "עיריית חיפה רואה בהשקעה ובטיפוח כישרונותיהם של תלמידים מחוננים נדבך חשוב בהכשרת דור העתיד של מדענים, יוצרים ופורצי דרך. בחיפה יש שני מוסדות חינוך שבהם ניתן ללמוד במסגרת מחוננים – בית הספר דוד ילין ובית הספר ליאו באק – וכעת יעמוד לרשותם בית ספר נוסף".

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "אנחנו במשרד החינוך עוסקים גם בטיפוח החמישון הראשון של תלמידי ישראל מתוך תפישה של מצוינות אישית ערכית וחברתית לצד מעורבות ואחריות לסביבה ולזולת".

ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק: "המרכז החיפאי יקיים תוכניות ייחודיות תוך התייחסות לסביבה הלימודית הייחודית ולמסלולי הלמידה הייחודיים המתאימים לתלמידים מחוננים ומצטיינים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר