קמפוס בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)
קמפוס בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: בית הספר הריאלי)

הריאלי לא יאפשר הרשמה לתיכון בבית בירם

הנהלת בית הספר הריאלי החליטה כי מעתה לא תתאפשר עוד הרשמה לתיכון בקמפוס בית בירם בשל חוסר במקומות פנויים. לפיכך ילמדו בקמפוס רק תלמידים משלוש חטיבות הביניים של הריאלי - הדר, מרכז הכרמל ואחוזה

פורסם בתאריך: 18.2.19 10:21

סוף עידן בבית הספר הריאלי: מעתה לא ניתן עוד להירשם לתיכון של המוסד בקמפוס בית בירם למעט חניכי הפנימייה הצבאית – כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" הסמנכ"ל לפדגוגיה הנכנס זוהר גנוסר. לפיכך, אל קמפוס בית בירם יגיעו תלמידים רק משלוש חטיבות הביניים של הריאלי – הדר, מרכז הכרמל ואחוזה. יצוין כי כבר בשנת הלימודים הנוכחית הופסקה ההרשמה לתיכון בשם מחסור במקומות פנויים, וכעת החליטה הנהלת בית הספר כי לא תתאפשר עוד הרשמה לתיכון.

בתוך כך פתח הריאלי לאחרונה מסלול לימודים חדש לבגרות שנקרא Y7 לחדשנות יוצרת. תוכנית הלימודים במסלול גובשה בשיתוף פעולה בין המינהל הטכנולוגי במשרד החינוך לקבוצת החשיבה פנזא מעבדה תפישתית ולמעצב והמרצה פרופ' עזרי טרזי מהטכניון. במסגרת מסלול זה יכינו התלמידים דגם של חברת סטרט אפ שיקנה להם 5 יחידות לימוד לבגרות. את המסלול ניתן ללמוד בשילוב עם לימודים במגמת עיצוב באמנות ולקבל ביחד 10 יחידות לימוד לבגרות או ללמוד אותו כחלק מהתוכנית "ראשי שלישי" אשר פתוחה לתלמידי כל המגמות האחרות בריאלי.

 

 

גנוסר: "מקור השם Y7 הוא על שם המתודולוגיה 'חדשנות בחשיבה עיצובית' של טרזי, שכוללת התנסות בשבעה מימדים של תהליכי פיתוח בסטרט אפים בעלי ערך חברתי. מבחן הבגרות בנוי לפי אותם המימדים. התלמידים עובדים בשלושה רבדים שונים. הרובד הראשון הוא המטרות שהם רוצים לקדם בפן היזמי. רובד זה עוסק בחשיבה שאנחנו רוצים לקדם אצל בני הנוער ביחס לערכים החברתיים שאותם הם יקדמו באמצעות היזמות בתחומי הבריאות, החינוך, הכלכלה השיתופית וכיו"ב. הרובד השני עוסק בפיתוח הקוד הגנטי של היזם לפי מודל חמש האינטליגנציות שעובד על חמישה מימדים המהווים את הגנטיקה של היזמות. המימד הראשון עוסק בתפישה רחבה, כלומר היכולת לאסוף נתונים, לעבד ולגבות אותם במסגרת מחקר יזמי; המימד השני עוסק בגישה יישומית – היכולת להבין מודלים עסקיים ולגבש רעיונות לעשייה; המימד השלישי עוסק בשאלות כמו איך אני בונה מוצרים או שירותים בטוחים ואקולוגיים שעומדים בכללים של האתיקה; המימד הרביעי הוא האינטליגנציה הרגשית שעוסקת בשאלה איך אני יוצר מוצרים ושירותים שהם ידידותיים למשתמש; והמימד החמישי והאחרון עוסק ביצירתיות דרך עבודה עם התלמידים על היכולת לפתח תהליכי יצירה. הרובד השלישי עוסק בתהליכי פיתוח, והוא למעשה החזית של תהליכי מחקר ופיתוח שנלמדו עד היום רק בטכניון ובאקדמיה לעיצוב בבצלאל, ובמילים אחרות – איך בונים סטרט אפ".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר