אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

סטודנטים שלא עומדים בקריטריון הפסיכומטרי יוכלו ללמוד משפטים

מסלול חדש שמציעה אוניברסיטת חיפה יאפשר לסטודנטים שלא עומדים בסף הציונים להתקבל ללימודי משפטים. אם הם יצליחו להשיג ציון ממוצע של 83 בסמסטר הראשון, הם יתקבלו כתלמידים מן המניין בפקולטה

פורסם בתאריך: 24.7.19 11:07

רפורמה תקדימית של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה תאפשר לסטודנטים שלא עומדים בקריטריון הפסיכומטרי להתחיל את הלימודים בתחום בכל זאת.

במסגרת הרפורמה, שתיושם החל משנת הלימודים הקרובה, מציעה הפקולטה מסלול חדש בשם אופק, שבו סטודנטים שלא התקבלו על סמך הציונים יוכלו להתקבל בזכות ריאיון. סטודנטים אלה יתחילו את לימודיהם בסמסטר הראשון, ואם ישיגו ציון ממוצע של 83 ומעלה בארבעה קורסי מבוא מרכזיים הם יתקבלו כתלמידים מן המניין בפקולטה למשפטים. במקביל יוקטן מספר הסטודנטים שמתקבלים על סמך הציונים, וזאת על ידי העלאת הרף של ציון הקבלה הפסיכומטרי מ-660 ל-680. מועמדים אחרים, שציוניהם קרובים לסף הקבלה, יוזמנו למבחן התאמה שלפיו יוחלט אם לקבלם.

 

 

דיקן הפקולטה למשפטים פרופ' אורן גזל אייל מציין כי מדובר בגישה חדשנית שמבקשת לקחת בחשבון מדדים שמעבר למספרים היבשים של הפסיכומטרי והבגרות והם רלוונטיים לכישורים הנדרשים ממשפטנים, וזאת באמצעות פיתוח מגוון אפיקי קבלה שבוחנים ביצועים ויכולות בפועל. בשנה האחרונה קיימה הפקולטה פיילוט של מבחני התאמה לסטודנטים שציוניהם קרובים לסף הקבלה, תוצאותיהם הצביעו על כך שיש סטודנטים רבים שהציונים אינם משקפים את יכולותיהם והם מצליחים לעמוד במטלות השונות ובדרישות הפקולטה.

גזל אייל: "אחת מהביקורות המושמעות נגד הסתמכות בלעדית על ציוני בגרות ופסיכומטרי היא שהם מעניקים יתרון לסטודנטים ממעמד סוציואקונומי גבוה. פתיחת מסלול אופק תאפשר לסטודנטים רבים להתגבר על החסמים שעמדו בפניהם באופן מסורתי בשלב הקבלה ללימודי המשפטים במוסד מהשורה הראשונה ולהוכיח בסמסטר הראשון כי הם מתאימים ללימודים התובעניים בפקולטה למשפטים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אוניברסיטת חרפה

    האוניברסיטה המדרדרת של חיפה מטרתה לבטל כל קריטריון כדי להכניס לפקולטה עוד ערבים וחרדים בורים
    זאת הרי כל המטרה כאן.
    באים סטודנטים שלא דוברים עברית, לא יודעים אנגלית מינימלית ועכשיו גם בלי פסיכומטרי ועוד מעט לא יצטרכו גם תעודת בגרות. יפברקו להם ציונים בסמסטר הראשון וככה יכנסו בדלת האחורית
    לא סתם האונ' צונחת בכל המדדים הבינל"א

  2. אוי האבסורד

    כדאי שהאוניברסיטה תעשה צעד נוסף ותאפשר גם למרצים שעוד לא סיימו תארים להרצות
    כדי לגוון את סגל המרצים ולאפשר יותר פלורליזם ולהעניק יותר הזדמנויות צריך לתת למרצים ללא תואר
    להרצות במשך סמסטר. אם פחות מ-80 אחוז מהסטודנטים שלהם יכשלו בבחינות צריך לקבל אותם כחבר סגל קבוע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר