המעון בקרית אליעזר
המעון בקרית אליעזר

העירייה: "דין העתירה – להידחות על הסף"

בתשובתה לעתירה המינהלית של תושבים מקרית אליעזר בדרישה להמשיך ולהפעיל את מעון לפעוטות בגילאים 3-0 בשכונה, עיריית חיפה טוענת כי "הצרכים העירוניים שאותם מחויבת העירייה לספק לתושבי העיר על פי חוק קודמים במקרה זה לכל רצון פרטי" וכי "אין כל מקום להיכנס בנעליה ולשנות את החלטתה"

פורסם בתאריך: 21.8.19 18:55

עיריית חיפה הגישה את תשובתה לעתירה המינהלית שהגישו 15 עותרים שמבקשים להפעיל את מעון לפעוטות בגילאים 3-0 ברחוב צה"ל 14 בקרית אליעזר. "הן הבקשה למתן צו ביניים והן העתירה גופה הוגשו ללא כל יסוד בדין, תוך שהן לוקות באי גילוי פרטים מהותיים, בהיעדר ניקיון כפיים, בשיהוי ובהיעדר זכות עמידה, והכל תוך ניסיון להכשיל את בית המשפט", נכתב בתשובה לעתירה, "עמדת המשיבים (עיריית חיפה וראש העיר עינת קליש רותם; ב"כ) היא כי אין מקום למתן הסעד המבוקש, ודין הבקשה והעתירה הוא להידחות על הסף בשל עילות הסף ולחלופין להידחות לגופו של עניין".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד אביעד ויסולי התבקש בית המשפט לתת צו ביניים, צו על תנאי וצו מוחלט המורה לעירייה ולראש העיר להימנע משינוי הייעוד, התפקיד והמבנה של המעון שפעל בצה"ל 14. כמו כן ביקשו העותרים צו ביניים, צו על תנאי וצו מוחלט המורה לעירייה ולראש העיר להמשיך להפעיל את המעון כמעון מסובסד באמצעות חברת אדם חינוך בע"מ או כל מפעיל מאושר אחר, וצו על תנאי וצו מוחלט המורה להן להימנע מ"להפלות לרעה את תושבי שכונת קרית אליעזר בכל הנוגע לפתיחת גני חינוך מיוחד בה, מעל ומעבר לצורכי השכונה וסביבתה, בעוד שהעירייה נמנעת לחלוטין מפתיחת גני חינוך מיוחד בשכונות הכרמל".

מתשובת העירייה עולה כי ההחלטה על סגירת המעון התקבלה בשל מיעוט נרשמים, ולכן היא נערכה לפתוח במבנה גני ילדים "על מנת ליתן מענה לילדים בגילאים 3 ומעלה הזכאים לגנים במסגרת חוק לימוד חובה. ניסיונותיהם ורצונם העז והכנה של המשיבים לסייע בהעמדת היצע רחב של מסגרות לפעוטות בגילאי 3-0, שאינם כלולים במסגרות חוק לימוד חובה, לא יכולים לבוא על חשבון חובתה בדין של הרשות המקומית להעמיד מסגרות חינוך הולמות לילדים מגיל 3".

העירייה גם שללה את טענת העותרים על כך שבכוונתה להרוס את המעון: "בראייה מקצועית כוללת של גורמי החינוך והתכנון אצל עיריית חיפה ובהתאם למיפוי צרכים עכשוויים ועתידיים בשכונות העיר, השימוש המתואר לעיל של גני ילדים יבטיח את ניצולו המיטבי של הנכס, ועמדת מערכת החינוך היא הקובעת במקרה זה".

 

המעון ברחוב צה"ל 14 בקרית אליעזר

המעון ברחוב צה"ל 14 בקרית אליעזר

 

 

העירייה צירפה לתשובתה מסמך של מינהל הפיתוח במשרד החינוך בדבר הכרה בצורך לפתיחת גן ילדים בקרית אליעזר, והוסיפה: "נחיצות הנכס, שהוא נכס עירוני, למערכת החינוך העירונית אינה מוטלת בספק, וברי כי הצרכים העירוניים שאותם מחויבת העירייה לספק לתושבי העיר על פי חוק קודמים במקרה זה לכל רצון פרטי סובייקטיבי של קבוצה זו או אחרת".

בהמשך הציגה העירייה עילות סף לדחיית העתירה, כאשר אחת מהן היא אי ניקיון כפיים מצד העותרים: "בניגוד גמור ומוחלט לטענת העותרים, לא הובטח על ידי המשיבים כי בנכס ימשיך לפעול מעון יום לאחר סגירת המעון הקיים, קל וחומר שבשום שלב לא ניתנה התחייבות לעותרים כי הזכות להפעלת המעון תימסר להם. העותרים בחרו להציג את הרקע העובדתי לכאורה בדרך שיש בה כדי להטעות את בית המשפט וליצור מצג שווא של מעין התחייבות כלפי העותרים, שלא ניתנה ולא יכולה להינתן, בוודאי ללא הליך חוקי כמתחייב מהוראות נוהל הקצאת קרקעות ומבנים בפטור מכרז".

בסיכום תשובתה כתבה העירייה כי "מדובר במקרה מובהק שבו אין כל מקום להיכנס בנעליה של הרשות ולשנות את החלטתה. המשיבים שקלו את כלל השיקולים הנחוצים לצורך קבלת החלטה. מכלול השיקולים והמסקנה המוצגת הם סבירים ואינם מקנים לבית המשפט עילת התערבות, שכן זו תיתכן רק אימת שמדובר בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני".

בעתירה, שתידון מחר (חמישי) מבקשת העירייה לדחות את בקשתם של העותרים ולחייב אותם בהוצאות משפט ובשכר טרחת עורך דין.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רונן

    מה זה התשובה הזו???????? איזו אטימות ורוע לב אל מול הורים קשי יום?!?!?!?!?!?!?!

  2. סילביה

    סיגל ציוני, תתביישי !!!
    רק היום העברת יוזמה עם לזימי על "תכנון רוחב לגיל הרך"…
    איפה נמצאת קרית אליעזר/אליהו/ בת גלים ????
    רק בשכונות שלנו הילדים כנראה נולדים בגיל 3 ?!?!?!?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר