רכב הסעות (צילום: טס שפלן)
רכב הסעות (צילום: טס שפלן)

"בעירייה מחכים שנתייאש ושנוותר על ההסעה"

בעיות חמורות במערך ההסעות העירוני לילדים בחינוך המיוחד: הורים מדווחים על הסעות שמאחרות באופן קבוע ולעתים לא מגיעות כלל בלי להודיע. ההורים טוענים שהתלונות שנשלחו לעיריית חיפה לא זוכות לטיפול

פורסם בתאריך: 16.9.19 11:19

הורים לילדים במערכת החינוך המיוחד מתלוננים על בעיות חמורות במערך ההסעות העירוני המשרת את ילדיהם. ההורים טוענים שרבות מההסעות מאחרות, ולעיתים יש גם כאלה שאינן מגיעות כלל. אחת מהטענות העיקריות של ההורים היא שהם חשים כי אין אוזן קשבת לתלונותיהם ושהמערכת העירונית משאירה אותם להתמודד לבד במערכה. "ההסעות בבוקר הן סיוט מתמשך", אומר אחד מהם, "ולאף אחד לא אכפת".

אם לילד בן 5 שלומד בגן ילדים של החינוך המיוחד אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "הילד שלנו נוסע בהסעה מבת גלים לקרית שפרינצק. בשבוע שעבר ההסעה לא הגיעה ולא טרחו להודיע לנו. המלווה חלתה וכנראה שלא נמצא לה מחליף. למחרת זה חזר על עצמו – ההסעה לא הגיעה ולא הודיעו כלום. התקשרתי כדי לברר מה קרה, ורק אז דיברו איתי. למה אני צריכה להפסיד יום עבודה בגלל כשלים במערך ההסעות?".

בעקבות המקרה שלחה האם מכתב לראש העיר עינת קליש רותם שבו נכתב: "לא יכול להיות שמלווה חולה ואין לה מחליפה. לא ייתכן שהורים שיוצאים בבוקר לעבודה יעמדו ויחכו להסעה, ואף אחד לא יטרח לעדכן אותם שהיא לא מגיעה. מה אמורים ההורים לעשות? פנינו לעירייה, למוקד החינוך, ומה שיש להם לומר זה שאנחנו צודקים. ומה, הצדק יביא לי את הילד לגן?".

אב לילד בן 5 שלומד גם הוא במערכת החינוך המיוחד סיפר: "הבן שלנו נוסע ממרכז הכרמל לגן בנוה שאנן. עברו יותר משבועיים מתחילת שנת הלימודים, ויש הרבה בעיות עם ההסעות. לצערי, אין לנו כתובת בעירייה שבפניה אנחנו יכולים להתלונן. עד לפני שנתיים הכל היה מצוין, היום זה סבל. ההסעה מגיעה מדי יום בשעה 8:10, והפעילות בגן מתחילה בשעה 7:30. לגן עצמו מגיעה ההסעה בין 8:30 ל-9:00".

 

 

האיחורים לעבודה גובים כמובן את מחירם. "אשתי, שנמצאת בבוקר עם הילד, מאחרת באופן קבוע לעבודה", אמר האב, "היא עובדת בצפון, וכבר העירו לה בעבודה על האיחורים. היא שלחה מכתב לעירייה אבל לאף אחד לא אכפת. גם אני כתבתי לעירייה ולגורמים נוספים שאחראים על ההסעות, ואמרו לי שאני צודק ושהנושא בטיפול. אנחנו מרגישים שבויים של המערכת. נראה שבעירייה מחכים שנתייאש ושנוותר על ההסעה. המסר שאנחנו מקבלים למעשה מהעירייה הוא שזה המצב ושנתמודד, כאילו לא מספיקה ההתמודדות עם ילד בעל צרכים מיוחדים. אני לא מבין למה העירייה מענישה אותנו".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הסעות החינוך המיוחד מבוצעות לפי נהלים קפדניים שנועדו להבטיח כי כל התלמידים, ללא הבדל בין גני ילדים לבתי ספר, יגיעו סמוך ככל הניתן למועד תחילת הלימודים, כשהם מלווים בסייעות הנדרשות וצוותי החינוך נמצאים במקום ויכולים לסייע בעת הצורך. מערכת החינוך העירונית מפעילה מדי יום יותר מ-800 רכבי הסעה, שבכל אחד מהם ילדים בעלי צרכים שונים. אחריות המלווה במצב של חולי היא לעדכן את ההורים ואת האחראית במחלקה לחינוך מיוחד. כמו כן, ברשות כל מלווה נמצא מספר הטלפון הנייד של המפקחים על ההסעות. עיריית חיפה עושה כל מאמץ על מנת להבטיח כי כל ההסעות יגיעו למוסדות החינוך במועד. עם זאת, די בילד אחד שמאחר, בתקלה טכנית ברכב, בעומס תנועה בשעות הבוקר או במלווה שמאחרת כדי שההסעה תתעכב. כל מקרה של איחור נבדק על ידי המפקח על ההסעות מול האחראים ומול הקבלן על מנת להבטיח כי הדבר לא יישנה. אם יש איחורים חוזרים, הרי שאלה מטופלים במלוא החומרה באמצעות קנסות ואף הפסקת העבודה עם החברה המאחרת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילנה

    טוביה החולב היה ודאי אומר ששני הצדדים צודקים, אבל במקרה זה ההורים צודקים יותר. אי הסדר בהסעות זה על חשבון ההורים, ודאי גם על חשבון הילדים. בכוחה 7של ראש העיר למנות אדם אכפתניק ואחראי על הנושא. עניין של אכפתיות וארגון

  2. רנטה

    לפי מכתב שקיבלנו השנה בכיתה ט' וגם שנה שעברה היו צריכים לעשות הסעות קווי אגד. אך גם השנה וגם שנה שעברה עושים אותם בפועל הסעות דליה. לא מובן למה? גם שנה שעברה כל הזמן היו בעיות עם הסעות, או שנהגים מאחרים בטירוף או שלא מגיעים כלל. מלוות בתחילת היום ממתינות עם הילד ראשון יותר מחצי שעה כל בוקר וזה מאחר את כל הילדים. בזמן הגשם ילדים עומדים בחוץ ולא יכולים לחזור הביתה,כי לא יטדעים מתי ההסעה תגיע. גם כן ישנה בעיה שנהגי הסעות (במידה וילד מסתתר מגשם מתחת לגגון כלשהו או בכניסה לבניין) לא רוצים לחכות שהוא יגיע עד לדלת של הסעה,כי הם עומדים באמצע כביש. הם מתיחילים להתעצבן ולהגיד הכל לילדים. שזה עובר כל הגבולות. בנוסף לפי החוק של הסעות, הם צריכים לקחת ילד מפתח הבית, ללא העברה בכביש, במיוחד אם אין מעבר חצייה. כמה הורים מבית הספר כבר התלוננו, שנהגים דורשים שילדים ימתינו להם ממול בתחנות אוטובוס או בתחנות של כמה דקות הליכה. הסיבה שהם לא רוצים.לעשות סיבוב מסכנים.
    זו בעיה גדולה של כל העיר. עירייה לא עושה כלום. יש לי כל הטלפונים וכל התפקידים. הם קודם כל לא רוצים לדבר וגם אומרים שהכל בסדר וזה מה יש

  3. רון

    העירייה מוציאה עשרות מליוני שקלים בשנה על הסעות.
    לפעמים יש איחורים ו/או עיכובים מסיבות שאינן תלויות בעירייה.
    אי אפשר לסדר הסעה במונית מיוחדת לכל תלמיד.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דומה לשיטה שהעיריה מטפלת ביתושים.
    כל פעם שפתחתי קריאה תוך חצי יום נסגרה עם סטטוט "טופל" אבל ללא שינוי.
    הטיפול הצליח!! באזרח, לא ביתושים, הפסקתי לפתוח קריאות, חבל על הזמן שלי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר