ד"ר יוסי בן דב ומנדי רבינוביץ' (צילום: רמי שלוש)
ד"ר יוסי בן דב ומנדי רבינוביץ' (צילום: רמי שלוש)

השימוע למנהלי הריאלי הסתיים, מסקנותיו יפורסמו במועד אחר

מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי קיים שימוע למנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב ולמנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' לאחר שהשניים פעלו בניגוד להנחיות של שר החינוך יואב גלנט והזמינו את מנכ"ל בצלם להשתתף ביום עיון. מסקנות השימוע יתפרסמו רק לאחר דיון בין משרד החינוך למשנה ליועץ המשפטי לממשלה

פורסם בתאריך: 28.1.21 15:27

השימוע למנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב ולמנהל בית בירם מנדי רבינוביץ' התקיים היום (חמישי) בבניין משרד החינוך בתל אביב. כזכור, השניים זומנו לשימוע לאחר שהם בחרו להתעלם ולפעול בניגוד להנחיות המפורשות של שר החינוך יואב גלנט ומנהל מחוז חיפה ד"ר סער הראל, שאסרו עליהם להכניס לבית הספר ארגונים הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי או באופן המבזה את חיילי צה"ל.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", הריאלי ביקש לקיים יום עיון לתלמידי שכבת כיתות י"ב לציון יום זכויות האדם, ובין משתתפיו היה מנכ"ל בצלם חגי אלעד. בעקבות פניות של ארגון בצלמו ושל חברי כנסת לשר החינוך יואב גלנט שלח השר למנכ"ל משרדו עמית אדרי מכתב שבו הוא הורה לו "לאסור על כניסתם לבתי הספר של ארגונים שפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי, ובכלל זה כינויה של מדינת ישראל בכינויי גנאי שקריים או באמירות נגד היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, או פעולה נגד חינוך לשירות משמעותי בצה"ל או פעולות המיועדות לפגוע בחיילי צה"ל או לבזות אותם בעת או לאחר שירותם. ארגון המכנה את מדינת ישראל 'מדינת אפרטהייד' לא תתאפשר כניסתו למוסד חינוכי במדינת ישראל. אבקש את פעולתכם המיידית והנחרצת בנושא".

מנהלי הריאלי התעלמו מהאיסור וקיימו את יום העיון כסדרו, ובתגובה זימן אותם אדרי לשימוע שאמור היה להתקיים ביום ראשון אך נדחה להיום. עוד לפני קיומו של השימוע התקיימה בבית בירם הפגנת תמיכה בבן דב וברבינוביץ' שבה השתתפו כמה עשרות מורים, הורים ובוגרים של בית הספר. הפגנה מצומצמת התקיימה גם ברחבת הכניסה של בניין משרד החינוך בתל אביב, ובה השתתפו אנשי חינוך ופעילים מהפגנות בלפור.

 

 

 

השימוע אמנם הסתיים אך מסקנותיו יפורסמו במועד אחר, וזאת לפי דרישתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי) עו"ד רז נזרי. אתמול, במענה לפנייתה של האגודה לזכויות האזרח בשאלת סמכותו של מנכ"ל משרד החינוך להזמין את מנהלי הריאלי לשימוע, הודיע נזרי כי אין בסיס משפטי להורות למנכ"ל להימנע מקיום השימוע, אך ציין כי לא תתקבל כל החלטה בעניין לפני שהנושא ילובן עם משרד היועץ המשפטי.

במכתב צוין כי "לא נעלמו מעינינו החששות העולים באשר לפגיעה האפשרית בחופש הביטוי שהוא זכות בסיסית וחשובה ביותר במשטר דמוקרטי, ובאשר לאפקט המצנן שעלול להיגרם כתוצאה מהזמנתם של מנהלי בית הספר לשימוע, אך לאחר בחינה ראשונית של ההתייחסות שמסר משרד החינוך, הן בפן הנורמטיבי והן בפן העובדתי, סברנו כי הסוגיות המשפטיות המורכבות והרגישות מצריכות המשך ליבון משותף מול משרד החינוך. בהתאם לכך הועברה למשרד בקשתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי לא תתקבל לאחר השימוע החלטה בעניין עד להשלמת ליבון הנושא עמנו".

מהריאלי נמסר: "בית הספר פועל מיום הקמתו כבר יותר מ-100 שנים רק על פי חוק וימשיך לפעול כך. תמיד עבדנו בשיתוף פעולה ובהערכה הדדית מול משרד החינוך, ובכוונתנו להמשיך בכך. בפגישה ענינו על כל השאלות של נציגי המשרד. אנו משוכנעים כי התפישה החינוכית הפלורליסטית, שכוללת חשיפה למגוון הדעות בחברה הישראלית ולתרבות המחלוקת היא הראויה, ונמשיך לחנך את תלמידנו לאורה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. האמא של כל הילדים

    תשללו מהם תקציב ותראו איך הם יורדים על הברכיים.
    הטמאעים האלה רק כסף מעניין אותם.
    בית ספר של זבלים!!!

  2. כל הכבוד - מחזקים את ידיכם!

    הרוב המכריע של הורי הריאלי בעד פלורליזם וחופש הביטוי. סומכים עליכם וסומכים על שיקול הדעת של השמיניסטים.

  3. תגובה מיידית

    מי שלא מקיים הוראות משרד חינוך שלא יצפה לתקצוב של משרד חינוך. לשלוח את המנהלים הסוררים ללשכת העבודה.

  4. בצלם שילכו להרצות לתלמידים במדינות ערב ובאיראן

    המנהל הביא בנוסף להרצאת בצלם הרצאה על פורעי חוק שנקראים בפיו מבקשי מקלט ואינם אלא מסתננים אפריקאים שנכנסו לישראל שלא כחוק דרך מצריים. ובמצריים כידוע אין להם בעייה של מקלט. עכשיו הוא מתגונן בשם החוק…
    בצלם חופשיים לעשות כנסים באופן פרטי לאותם תלמידי בית ספר בזמנם החופשי. מדוע עושים מלחמת עולם להרצות דוקא בבית ספר? מי הם שיטיפו לישראל מוסר? יש 22 מדינות ערביות ומדינה יהודית אחת. הפלסטינים הגיעו מאותם 22 מדינות וחיים פה באותה צורה ואותן זכויות מצומצמות שיש לאדם במדינות ובתרבות הערבית.

  5. ד״ר בר מעיין

    את אולי האמא של הילדים הבורים והמטומטים כמוך,קודם תלמדי לכתוב בלי שגיאות
    בית ספר של זבלים עם פנימיה צבאית ארבעה רמטכלים, ו303 תלמידי הריאלי חללי צה״ל
    בושה לעיר חיפה שיש אנשים כמוך
    אבל מה שיותר חמור שיש שר חינוך סותם פיות ומנכ״ל שלו קצין מנהלה גם פדגוג גדול ובנוסף מנהל מחוז במשרד החינוך שצריך ללכת הביתה ג

  6. שרי

    ללבן טוב ולשלול תמיכה ממשלתית.
    בשום אופן אין לממן חינוך לשוליים הקיצוניים מכסנו.
    והטועים צריכים לשלם על כך ולפנות את מקומם ויפה שעה אחת קודם.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד יותר מטריד מחוסר שיקול הדעת על ההרצאות בארוע ההחלטה להתעלם מהחלטת שר החינוך
    האם זו דוגמה חינוכית של ההנהלה כלפי התלמידים?
    כמו כל עבירה על החוק יש לקבוע ענישה מרתיעה כולל העמדה לדין.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לתבוע דיבה את המפקח! אנשי הימין .
    להעיף את המנהל הפח שעורך שימוע במקום לעסוק הקורונה.
    שר מושחת שלא ניפגש עם וועד ההורים אבל עם גוף ימני קיצוני.
    יום שחור למערכת החינוך

  9. סתימת פיות של השמאל הקיצוני במסווה שקרי של פלורליזם

    השמאל הקיצוני השתלט על בית הספר
    יום שחור למערכת החינוך

  10. הורה בריאלי

    אין פה ויכוח על חופש הבעת הדעה כפי שמנסים להציג מנהלי הריאלי ותומכיהם ממחנה הדגלים השחורים.
    לפנינו מנהלי בית ספר ציבורי שמתעלמים במופגן מהחוק ומהוראות משרד החינוך.
    יש לפטר את המנהלים האנרכיסטים.

  11. הריאלי הטוב והישן

    המשך ישיר להשתנה בקשת של מנהלי הריאלי על חינוך.
    לשלול מהם את התקציבים הציבוריים שמתערבבים בגן המשחקים של עשירי הוועד המנהל.

  12. שוב נציג של תוכניות קרן מנדל

    מנדי רבינוביץ' הוא עוד פרי ביאושים של תוכנית שטיפת המוח של "מכון מנדל למנהיגות" – ארגון שלקח על עצמו להיות סוכן לשטיפת מוח במימון זר של אנשי אקדמיה וצבא בישראל.
    לכן לא צריך להתפלא… הם מתוכנתים שם לפעול להנחיל שטיפת מוח זו דרך הצבא החינוך והאקדמיה.

  13. מנפגעי העירייה

    מרתקת התגובה המרגשת של עיריית חיפה וההגנה המרשימה על מנהלי העיר חיפה (רמז: לא הייתה שום תגובה)

  14. שמשון

    תמוה שהטכניון סגר את בית הספר בסמ"ת המוצלח שהיה בניהולו ועבר לתמוך בבית ספר פרטי בעיר שהינו ככל בית ספר ציבורי בעיר ששם אין תמיכה שלו.
    בית ספר פרטי שעושה ככל העולה על רוחו , חושבים שאם הם פרטיים הם מעל לחוק במדינה . זה לא צריך לעבור לסדר היום.
    חייבים להשית עונש ראוי על המנהלים שחשבו שמותר להם הכל ו/או לא לתקצב.

  15. טיטוס

    צודק שר החינוך. במדינה יש שר ממונה והוראות. לפיהן פועלים. אי השמעות כדי להעביר אג'נדה פרטית בבית הספר במסווה של חופש ביטוי הנה שערוריתית וראויה לכל גינוי. להבנתי בית הספר אפילו והוא פרטי כפוף להוראות. צודק שר החינוך. יתירה מכך להבנתי הוא אף בחלקו מתוקצב מתקציבי מדינה ולכן גם יישות מבוקרת על ידי מבקר המדינה. לא ברורה התערבות יועמ"ש באירוע. יש לערוך שימוע והליך פיטורין כנדרש. הם לא קדושים מעונים. זו צביעות לשמה. כל שאר התלונות או הצידוקין כנגד לא רלוונטיים.

  16. אב לתלמידת יב ולתלמיד חטיבה בריאלי.

    כמה קנאה וצרות עין יש בכל פעם כשעולה כתבה על הריאלי. רוב התגובות לא ענייניות אלא רגשי נחיתות של אלו שכתבו אותן.
    ד״ר בר מעיין, הוצאת לי את המילים מהפה. ה״אמא של כל הילדים״ כנראה אשה חסרת השכלה וממורמרת על עצמה ולא שווה תגובה.
    ולגופו של עניין, רוב ההורים וגם התלמידים בריאלי לא ממש אהבו את הרעיון כולל אותי. תלמידי הריאלי אינם עדר וברובם המוחץ בעלי אינטליגנציה מעל לממוצע ולכן אני סומך עליהם שידעו לבחור את הדרך הנכונה ולהוביל כפי שעושים למעלה ממאה שנה.

  17. חיפאי גאה בבית הספר הריאלי

    מנהלי הריאלי נהגו כשורה והפוליטקאי הוא משרד החינוך. הערכים שהריאלי מעניק לתלמידיו הם ברמה הכי גבוהה בארץ ואני נותן למנהלים את הכבוד להחליט מה טוב וכיצד לנהוג. משרד החינוך והשר בראשו הם פוליטיקאים קטנים ואין להתייחס אליהם כלל וכלל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר