שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)
שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

"מועצת העיר תתנגד להעתקת פעילות התעופה מהרצליה לחיפה"

בהצעה לסדר של ארבעת חברי סיעת הירוקים, הם מבקשים ממועצת העיר להצביע בעד הצעת החלטה שניסחו, ובה דרישה מממשלת ישראל למנוע את העברת הפעילות האווירית של שדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה

פורסם בתאריך: 24.10.21 13:52

חברי סיעת הירוקים במועצת העיר – סגן ראש העיר אביהו האן, מוטי בליצבלאו, יעל שנער והילה לאופר – מגישים הצעה לסדר, לפיה מועצת העיר תתנגד להעתקת פעילות התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה לחיפה.

בהצעה לסדר כותבים הירוקים: "זה זמן רב מתלוננים תושבי חיפה והקריות ובמיוחד תושבי קרית חיים,  כי רעש מטוסי פייפר והססנה הטסים מעל לראשם והממריאים משדה התעופה חיפה הוא בלתי נסבל , בעיקר בסופי השבוע. פעילותם של המטוסים הקלים התגברה לאחר סגירת שדה דוב בתל אביב. כל מרחב האוויר של קרית חיים והסביבה משמש את פעילות המטוסים משדה התעופה חיפה… הוספת פעילות אווירית של עשרות ואף מאות מטוסים קלים, כולל מטוסים ללימוד תעופה, אשר יעברו מהרצליה לחיפה, תגרום למסה בלתי נסבלת של רעש ומטרד תוך פגיעה קשה באיכות החיים ובאפשרות לנהל חיים תקינים… ובנוסף תגבר הסכנה מתאונות, כאשר מתחת למרחב האווירי נמצאים רוב המפעלים המסוכנים במדינה – בזן, מכלי הדלק של תש"ן, דור כימיקלים ועוד. אסור לנו לאפשר את העברת שדה התעופה לשירותי תעופה כללית מהרצליה לחיפה".

נוסח הצעת ההחלטה, עליה מבקשים הירוקים מחברי המועצה להצביע הוא: "מועצת העיר חיפה דורשת ממשלת ישראל למנוע את העברת הפעילות האווירית של שדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה; מועצת העיר חיפה רואה בחומרה רבה את הסכנה הנשקפת מתאונה או תקלה ומחשש לפגיעה באחד המפעלים המזהמים ביותר הנמצאים במפרץ ודורשת מהממשלה וממשרד התחבורה לא לאפשר את העברת שדה התעופה מהרצליה לחיפה; מועצת העיר חיפה מחליטה לנקוט בצעדים ציבוריים בממשלה ובכנסת, כדי שרעיון העברת פעילות שדה התעופה הרצליה לשדה התעופה בחיפה יבוטל".

מסיעת הירוקים נמסר: "חברי סיעת הירוקים במועצת העיר חיפה וחברי מועצה נוספים יפעילו את כל האמצעים, כדי למנוע את קבלת ההחלטה להפוך את שדה התעופה בחיפה לשדה תעופה לתעופה כללית".

המאבק על המיקום אליו יועבר שדה התעופה מהרצליה ניצת בשבוע שעבר מחדש לאור פוסט שפורסם בדף הרשמי של עיריית חדרה, שבו נכתב כי שרת הפנים איילת שקד שוחחה עם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ו"עדכנה אותו שבכוונתה להעביר את הפעילות של שדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה ולא לחדרה", בשורה שהתקבלה בשמחה בחדרה אך במורת רוח רבה בחיפה.

תזכורת: לפני יותר משנתיים חשף "כלבו – חיפה והקריות", כי עיריית חיפה ומשרד התחבורה חתמו על הסכם, לפיו עיריית חיפה תפעל בשיתוף פעולה מלא עם רש"ת (רשות שדות התעופה) ותסייע בהוצאת היתרי הבניה הנדרשים להעברת פעילות שדה התעופה הרצליה לחיפה, ובכלל זה תפעל ככל הניתן אל מול המשרד להגנת הסביבה, כך שהוצאת ההיתרים תתאפשר בתוך שישה חודשים לכל היותר ממועד חתימת ההסכם.

 

בהמשך חתמה קליש רותם, יחד עם ראשי רשויות נוספים בעמק יזרעאל, על מכתב לשרת התחבורה דאז, מירי רגב, שבו נכתב: "אנו פונים אלייך לאחר עבודה מאומצת שבה בחנו את מכלול ההיבטים הקשורים להעתקת פעילות שדה התעופה בהרצליה. הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) מקדמת תוכנית להקמת שדה תעופה חדש במזרח חדרה שיכיל את פעילות שדה התעופה בהרצליה וחלקים מפעילות שדה דוב. אנו סבורים, כי מדובר בתוכנית אשר אין בה הגיון כלכלי, סביבתי ותכנוני. כולנו, החתומים על מכתב זה, סבורים כי הוות"ל לא עשתה את מכלול השיקולים ברמה הלאומית והתעלמה מהחלופה המיידית, הזמינה והנכונה ביותר, והיא העתקה של הפעילות אל שדה התעופה בחיפה, אשר בהתאמות לא משמעותיות ערוך ומוכן לקבל באופן קבע את פעילות התעופה הכללית של ישראל. אנו סבורים כי פעילות התעופה הכללית משתלבת היטב ברצון לבסס בחיפה שדה תעופה אזורי לטיסות בינלאומיות, אשר ישרת את תושבי הצפון לטיסות קצרות ובינוניות ויהווה מענה הולם לעוגן תעופתי משמעותי בצפון המדינה".

בתגובה, ארבעת חברי המועצה המתגוררים בקרית חיים – סגנית ראש העיר סופי נקש, מוטי בליצבלאו, אלי בן דיין והילה לאופר – שלחו מכתב מטעמם הן לרגב והן למי שהייתה אז יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת ח"כ לשעבר מיקי חיימוביץ' בדרישה לא לאשר את העברת התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה. חיימוביץ' אמרה אז, כי אין להעביר את פעילותה של התעופה הכללית לחיפה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דבי

    תודה לירוקים. מקווה שהשכל הישר יגבר והסכנה הנוספת הזו לתושבי חיפה והסביבה לא תתממש

  2. יעקב

    ב2021, הגיע הזמן שיציעו שדות תעופה על הים,
    על מודולים בנוים מפסולת פלסטיק(בקבוקים ריקים).
    אזי, לא בהרצליה ולא בחיפה, אלא בים, מול חיפה.

  3. גלית, כרמל

    להיפך. חיפה זקוקה לשדה תעופה משלה, זה רק יכול לשדרג את העיר מבחינה עסקית כלכלית וחברתית.,

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפוך !!!
    דווקא שדה תעופה על חשבון תעשיות מזהמות
    ופיתוח המפרץ לתיירות
    הוא הדבר הנכון מבחינה סביבתית כלכלית וחברתית !!!
    חבל ששיקולים פוליטטים צרים ומשיקי אגו דבילים מעכבים את התוכנית הרצויה של ראש העיר קליש להרחבת שדה התעופה החיפאי לשדה תעופה בינוני בילאומי שיישרת את אזור הצפון ויכניס אלפי מקומות עבודה !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר