שלטים נגד האנטנות הסלולריות בבית יולס (צילום: אלה אהרונוב)
שלטים נגד האנטנות הסלולריות בבית יולס (צילום: אלה אהרונוב)

מחאה נגד הצבת אנטנות על גג בית אבות

עשרות תושבים מהכרמל המערבי ערכו מפגן מחאה נגד כוונתה של חברת סלקום להקים מתקן תקשורת הכולל 12 אנטנות סלולריות על גג בית האבות בית יולס ברחוב דרך הים

פורסם בתאריך: 19.8.18 19:03

עשרות מתושבי שכונת הכרמל המערבי בחיפה השתתפו היום (ראשון) במפגן מחאה בכיכר הרקפות נגד כוונתה של חברת סלקום להקים מתקן תקשורת הכולל 12 אנטנות סלולריות על גג בית האבות בית יולס ברחוב דרך הים 85. את מפגן המחאה, שהתקיים בגן המשחקים הציבורי שמול בית האבות, יזם ועד הפעולה שהקימו תושבי הכרמל המערבי לבלימת המהלך להקמת האנטנות.

כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון" לפני כחודש, הורה בית המשפט המחוזי בעיר לוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה לתת לחברת סלקום בתוך 45 ימים היתר בנייה להקמת האנטנות.

תושבי האזור חוששים מפגיעה מהקרינה של 12 האנטנות לנוכח קרבתו של המתקן המתוכנן לבתיהם, לשישה גני ילדים ולגן המשחקים הציבורי המחודש במפגש הרחובות הרקפות, דרך הים ואילנות. באירוע המחאה חילק ועד הפעולה דפי הסברה הקוראים לתושבים נוספים להצטרף למאבק נגד "חווה סלולרית המונה 12 אנטנות" והחתים כ-150 תושבים על עצומה הקוראת להימנע מהצבת האנטנות. במנשרים שחולקו צוין: "זהו מאבק ציבורי שכונתי אל מול חברת סלקום ואל מול הנהלת בית יולס. הצטרפו למאבק ונעמוד מולן. לנו כציבור יש כוח".

אסתי תורג'מן, שארגנה את המחאה ביחד עם רובי אברהם ועם שגית חייט מייזלר: "זו מחאה שכונתית שלא נתמכת על ידי שום גוף פוליטי והיא ממומנת מהכספים שלנו".

אברהם: "ראש העיר יונה יהב נתן הוראה חד משמעית להתנגד בתוקף להיתר של סלקום. המשמעות של 12 אנטנות היא רמת קרינה לא הגיונית והדבר ישפיע על כל הסביבה. אנחנו רוצים לומר למנכ"ל בית יולס חיים בירנבאום שאנחנו מבקשים לבטל את ההיתר מול סלקום, זאת זעקת מחאה על הבריאות שלנו ולא הכל כסף בחיים. האירוע הזה הוא מכונן כי אנחנו רוצים שהתושבים יהיו בחזית, אנחנו לא שקופים. אף אחד לא שאל אותנו, פשוט קבעו לנו עובדה. נמשיך במחאה עד שיבטלו את זה, אנחנו לא נעצור".

 

 

יצוין כי עמדתה של חברת סלקום היא שיש לאפשר את הקמת האנטנות שקיבלו את כל האישורים הנדרשים על פי דין, בין השאר מהממונה על הקרינה הסביבתית במשרד להגנת הסביבה אשר לו מוקנות הסמכויות בכל הנוגע לשמירה על הבטיחות מפני הקרינה האלקטרומגנטית.

בירנבאום מסר בתגובה כי "לאנטנות יש את כל האישורים", אך עם זאת הוא מנהל הידברות מול סלקום בניסיון לבטל את הצבת האנטנות מעל לגג בית האבות ולהתקין אותן במקום אחר.

 

תושבים חותמים על העצומה נגד האנטנות הסלולריות בבית יולס (צילום: אלה אהרונוב)

תושבים חותמים על העצומה נגד האנטנות הסלולריות בבית יולס (צילום: אלה אהרונוב)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר