האזור שבו דלף הגז (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
האזור שבו דלף הגז (צילום: המשרד להגנת הסביבה)

"ממצאים חמורים ומדאיגים" בשימוע לדור כימיקלים

ראש העיר עינת קליש רותם קיימה שימוע לחברת דור כימיקלים שמהצנרת שלה דלף הגז המסוכן בסוף השבוע. מעיריית חיפה נמסר שהחברה לא מסרה לה את כל המידע העדכני, ולפיכך יש ספק לגבי תקפות רישיון העסק של צנרות השינוע שלה

פורסם בתאריך: 20.5.19 20:30

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם קיימה היום (שני) שימוע לחברת דור כימיקלים בעקבות הדליפה מהצינור שבאמצעותו היא מקבלת גז מבז"ן. הדליפה שהתגלתה לאחר דיווחים חוזרים ונשנים של אזרחים על ריח חריף באזור המפרץ גרמה להפסקת פעולת הצינור ואילצה את כוחות החירום לסגור שטח נרחב של המפרץ לתנועת מכוניות ובני אדם מחשש להתלקחות.

השימוע שערכה ראש העיר בהתאם לסמכותה לפי חוק רישוי עסקים התקיים בנוכחות מנהלי החברה המחזיקה ומתפעלת את קו הגז התת קרקעי וכל גורמי הממשל הרלוונטיים שלקחו חלק בטיפול באירוע. במהלך הישיבה הבהירו גורמי הרישוי כי מדובר באירוע חמור, שמבחינת שירותי הכבאות ממשיך להתנהל גם כעת.

 

 

מעיריית חיפה נמסר שהמשרד להגנת הסביבה פועל להוצאת צו איסור על העברת חומרים מסוכנים בצנרת. המשרד דרש מהחברה השלמה של מסמכים ובדיקות שעד להמצאתם לא תותר פעולת הצנרת, כולל השבתת מתקנים הקשורים לכך.

במהלך הדיון התברר שהחברה לא מסרה לעירייה את כל המידע הרלוונטי והעדכני, ולכן יש לטענת העירייה ספק רב לגבי תקפות רישיון העסק של צנרות השינוע של מפעל דור כימיקלים.

קליש רותם: "נדון בממצאים החמורים והמדאיגים שעלו במהלך השימוע ונעדכן לגבי המשך צעדינו בהקדם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר