צעדת הסרטן (המודעה מתוך דף הפייסבוק של מגמה ירוקה)
צעדת הסרטן (המודעה מתוך דף הפייסבוק של מגמה ירוקה)

עולים לירושלים: אנשי מחאת המפרץ יקיימו את צעדת הסרטן

פעילי מחאת מפרץ חיפה יקיימו היום אחר הצהריים את צעדת הסרטן שתעבור בין משרדי הממשלה בירושלים. האירוע יכלול צעדה בקריית הממשלה, מיצג של דמויות חולות בסרטן ונאומים של תושבי המפרץ שהתמודדו עם מחלת הסרטן

פורסם בתאריך: 3.2.21 09:38

היום (רביעי) בשעה 15:30 תתקיים צעדת הסרטן, כאשר אנשי מחאת מפרץ חיפה יעלו למשרדי הממשלה בירושלים לרגל יום המודעות הבין לאומי למחלת הסרטן שיצוין מחר ולקראת פרסום המלצותיה של ועדת המנכ"לים הבין משרדית לפיתוח ולקידום מפרץ חיפה.

ממארגני הצעדה נמסר: "חיפה מובילה בתחלואת הסרטן בישראל, והגורם המרכזי לכך הוא זיהום סביבתי שנגרם מהתעשייה הפטרוכימית הממוקמת בלב האוכלוסייה במפרץ חיפה. לכן נקיים צעדת מחאה זועמת בהובלתו של ארגון מגמה ירוקה. הצעדה תתקיים במקביל להתכנסותה של ועדת המנכ"לים שבה ייקבעו המסקנות שיעברו לממשלה. צעדת הסרטן תעבור בין משרדי הממשלה שמעכבים את סגירתו של מתחם בז"ן, כאשר הבולטים שבהם הם משרד האוצר ומשרד האנרגיה. בחודש האחרון, עם כניסתו של ינקי קוינט לתפקיד מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) התווספה גם הרשות לרשימת המתנגדים".

עוד נמסר כי משתתפי הצעדה "ייצאו בקריאה נחרצת לשרים, למנכ"לים ולמשרדי הממשלה לנצל את הזמן שנותר בוועדת המנכ"לים ולהמליץ לממשלה לאמץ תוכנית ברוח 'מפרץ החדשנות' ולסגור את בתי הזיקוק עד לשנת 2025. דרישתנו מממשלת ישראל ומוועדת המנכ"לים היא לא להיכנע ללחצים שמפעילים הטייקונים ולהמליץ על קבלת תוכנית להבראתו של מפרץ חיפה ולהוצאתם של המפעלים
המזהמים מהמפרץ".

האירוע יכלול צעדה בקריית הממשלה, מיצג של דמויות חולות בסרטן ונאומים של תושבי מפרץ חיפה שהתמודדו עם מחלת הסרטן.

 

 

אלברט עזימי, פעיל סביבתי מוביל במחאת תש"ן ותושב קרית חיים: "יום הסרטן הוא יום זיכרון לכל קורבנותיה של התעשייה הפטרוכימית המזהמת במפרץ חיפה. עוד יקרה פה אסון גדול, ואני רוצה לדעת מי ייקח את האחריות. בחמש השנים האחרונות השתתפתי במאות הלוויות, כולל של הבן שלי. חייבים לעצור את האסון. כמו שאמר מנחם בגין – יהודים, תתעוררו".

מרים פראנק, מנהלת תחום מפרץ חיפה במגמה ירוקה: "מיליון תושבים נושמים 24 שעות ביממה חומרים מזהמים חריפים שנפלטים מהפעילות הפטרוכימית בבז"ן וגורמים לתחלואה ולתמותה בהיקפים גדולים ובשיעורים שאין כמותם בארץ. די לאטימות. בידיים שלכם לעצור את המוות ואת החולי. סגרו את המפעלים הפטרוכימיים המזהמים לאלתר".

דפנה ביגון, ממובילות מחאת הנוער למען האקלים: "נעלה לירושלים בקריאה ברורה לוועדת המנכ"לים – סוגרים את בז"ן עכשיו. ההחלטה הזו תכריע את העתיד של מפרץ חיפה ואת החיים של כולנו. התעשייה המזהמת שייכת לעבר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מאסנו בבתי זוהמה לסרטן

    תראו כמה לוביסטים ולחצים בתי הזיקוק מפעילים להמשיך לזהם לנו את החייים והסביבה
    מזכיר לי את האיומים לא לסגור את מכל האמוניה שזה יהרוס את כלכלת העיר. תסגרו ומיד לא יקרה כלום
    שיעבירו את בתי הזיקוק לדרום לא יתכן לתקוע את הסכנה והתחלואה. הזאת עם מליון תושבים מסביב.
    שיקימו בתי זיקוק לנפט בנמל המפרץ על אי מיובש

  2. חיפאי לשעבר

    מעניין איך הפעילים מתכננים להגיע לירושלים אם לא ע"י רכבים המונעים על תזקיקי נפט!
    באמת הם ירוקים- צבועים!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפעילים רצו לשבור את הסגר עם טיול לירושלים והחה צריך תירוץ אז מצאו הפגנה
    😉

  4. אבי

    הכל כסף כסף ועוד כסף….כל עוד קונים דלק בתי הזיקוק יעבדו…בתכלס הם שם הרבה לפניכם…עצוב אבל לא יעזרו לכם אלף הפגנות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר