זפת בחופים (צילום: רמי שלוש)
זפת בחופים (צילום: רמי שלוש)

צו איסור פרסום הוטל על חקירת אסון הזפת

בית משפט השלום בחיפה הוציא צו איסור פרסום על החקירה המתנהלת ביחידה הארצית לשמירה הסביבה הימית ובמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בנושא זיהום הים וחופי ישראל מזפת. תוקפו של הצו הוא עד 28 בפברואר

פורסם בתאריך: 22.2.21 12:30

השופט ד"ר זיאד פלאח מבית משפט השלום בחיפה הוציא צו איסור פרסום על החקירה המתנהלת ביחידה הארצית לשמירה הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה ובמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בנושא זיהום הים וחופי ישראל מזפת.

הצו, שניתן לבקשתו של המשרד להגנת הסביבה, אוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט שעשוי לזהות את החשודים, ובכלל זה שם כלי השיט, נמלי המוצא והיעד, המטען ונתיב השיט. תוקפו של הצו הוא עד 28 בפברואר.

לפי המשרד להגנת הסביבה, "פרסומים בשלב הרגיש הזה עלולים לפגוע בחקירה מורכבת עם היבטים בין לאומיים".

 

 

כזכור, בהערכת מצב שקיימו השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ומנכ"ל משרדה דוד יהלומי ביום שבת התייחסה גמליאל למידע שהתקבל מסוכנות הבטיחות הימית האירופית, שלפיו לפני כשבוע זוהה באמצעות לוויין כתם החשוד כשמן במרחק של כ-50 ק"מ מחופי ישראל, ואמרה שהמשרד להגנת הסביבה איתר כעשר אוניות שחלפו במקום, ואחת מהן או יותר עשויה להיות האחראית לאירוע החמור שפקד את חופי ישראל. הכתם החשוד נבדק על ידי המשרד כמקור אפשרי לזיהום באמצעות שימוש במודל לחיזוי תנועת ים, ותוצאות הבדיקה מצביעות על התאמה טובה למקור ועל חיבורו לגושי הזפת שנפלטים אל החופים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אחד שלא יודע

    עכשיו זה רק נהיה מעניין יותר. לא מטילים צו איסור פרסום על ספינה יוונית שזיהמה את הים….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר