כיכר היינריך היינה
כיכר היינריך היינה

ניפגש בסיבוב

והשבוע: כיכר היינריך היינה

פורסם בתאריך: 15.7.17 10:01

היסטוריה: כיכר היינריך היינה, סמוך למרכז הכרמל, בנויה כמעין מלבן שבתיו הזוגיים נמצאים על צלעו המערבית ובתיו האי זוגיים על צלעו המזרחית. בצדו הצפוני של המלבן ניצבים מגדל מים, תחנת כיבוי אש ובית קפה, במרכזו גן ציבורי, ובדרומו רחוב צפרירים. עד לרכישת “הכרמל הגרמני” בידי גורמים יהודיים כמו חברת הכשרת היישוב היה האזור לא מיושב. עם תחילת ההתיישבות היהודית במקום נדרשו התושבים למצוא פתרון לבעיית חוסר המים. יעקב מושלי, מראשוני המתיישבים, הכיר את הצינור שהביא מים ממעיין שיח לתחנה הראשית של הרכבת, ותכנן למשוך מים מצינור זה אל בריכת אגירה. בשנת 1937 הוא הקים מערכת שאיבת מים עצמאית למרומי הכרמל שכללה את מגדל המים המתנשא לגובה של 23 מטר. מגדל זה הפך למרכזה של השכונה החדשה, ובמשרדיו נערכו ישיבות תושבים. בשנות ה-70 תכננה עיריית חיפה להרוס את המגדל ולבנות במקומו מגדל חדש כדי לשפר את אספקת המים לשכונה, אך התוכנית לא יצאה אל הפועל.

ווייז: נחנה את הרכב ברחוב היינריך היינה או ברחובות הסמוכים.

האימון: היקף הכיכר הוא 580 מטר ואנו נקיף אותה שמונה פעמים, ובסך הכל 4.64 ק”מ. לצורך חימום נקיף את הכיכר פעמיים בריצה קלה, ולאחר מכן נערוך מתיחות אקטיביות. הדגש באימון יהיה על קצב ריצה גבוה.

סיבובים 2-1: נקיף את הכיכר כאשר דרגת הקושי הנשימתי בריצה תהיה 5.

סיבובים 5-3: נקיף את הכיכר כאשר דרגת הקושי הנשימתי תהיה 8.

סיבובים 8-6: נקיף את הכיכר כאשר דרגת הקושי הנשימתי תהיה 9.

זמן המנוחה בין סיבוב לסיבוב יהיה דקה וחצי. רצוי להצטייד בסטופר כדי לבדוק אם קצב הריצה משתנה בסיבובים 8-3, שכן עשויה להופיע תחושת בחילה כתוצאה מהתחמצנות.
בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: כמה פעמים, למרות העבודה הקשה והמאמץ הגדול, אתם נוחלים אכזבה מפני שההשקעה שלכם אינה מביאה לתוצאות? חומצת חלב היא מולקולה קטנה הנוצרת בתאי השריר. כאשר ריכוז חומצת החלב עולה בשריר ונוצר הפרש ריכוזים בין התא לדם, חומצת חלב מפעפעת אל הדם ומשם לשרירים פעילים ולאיברים אחרים, ומשמשת כספק אנרגיה. בדיקת פרופיל חומצת חלב היא הבדיקה היעילה ביותר לתכנון נכון של עוצמות האימון. יש שני מבחני מעבדה אשר מודדים ומעריכים את יכולתו האירובית של הספורטאי: פרופיל חומצת חלב וצריכת חמצן מרבית. בדיקת פרופיל חומצת חלב מיועדת בעיקר לספורטאי סיבולת כמו רצים, רוכבי אופניים, שחיינים ומתאמנים בחדר כושר המתמקדים ביכולות האירוביות. מאמנים ומדריכים יפיקו תועלת רבה מניתוח תוצאות המבדק לתכנון האימון לשם קבלת תוצאות מירביות. פרופיל חומצת חלב נקבע במעבדה במבדק מאמץ שמתבצע על ארגומטר אשר מותאם לאופי הספורט של הספורטאי. לדוגמה, רץ ייבדק על מסילה נעה, רוכב אופניים ייבדק על ארגומטר אופן או על אופניו, חותר ייבדק על סימולטור חתירה וכו’. תוצאות המבדק יכולות לשמש כהתוויה לתכנון האימון כדי להשיג את מטרות האימון השונות.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר