המסגד של העדה האחמדית בכבביר
המסגד של העדה האחמדית בכבביר

עומס חום

והשבוע: מסגד האחמדים

פורסם בתאריך: 5.8.17 21:52

היסטוריה: בשכונת כבאביר במערב חיפה, על מדרון הר הכרמל, הוקם במאה ה-19 כפר קטן על ידי משפחות מוסלמיות שהגיעו מהרי השומרון. למחייתם השתמשו אנשי הכפר במעיינות נחל שיח הסמוך ובמערות הטבעיות של ההר ועיבדו את האדמות החקלאיות למרגלות הכרמל. בשנת 1929 הגיע לכבאביר שליח של כת האחמדייה, ובהשפעתו הצטרפו בני הכפר לכת והקימו את הקהילה היחידה בישראל עד היום. השכונה מונה כ-1,200 מאמינים שדוגלים בעקרונות של שלום ואי אלימות שהתגבשו בהודו לפני כ-120 שנה. המסגד הישן הוקם ב-1934 ושופץ בשנות ה-90. למסגד שני צריחים גבוהים והוא נבנה כמבנה מתומן לפי הדוגמה של כיפת הסלע בירושלים. על הקיר בפתח המסגד מתנוסס המשפט: “כל מי שישהה כאן בטוח יהיה”. במקום שוכנים מרכז קהילתי שמשמש גם אתר הסברה של עקרונות האחמדייה וספרייה שמקבצת ספרים שמגיעים מהוצאה לאור לונדונית. בתוך החדר הקדוש מוצגים 120 תרגומים של הקוראן לשפות שונות, דברי מייסד הכת ב-120 שפות ותמונות של מנהיגיה.

ווייז: נחנה את הרכב ליד המסגד.

האימון: אורכם של הרחובות רענן וכבירים הוא 1.8 ק”מ. אנו נרוץ נגד כיוון התנועה (נעלה את כבירים ונרד את רענן) ארבע פעמים, ובסך הכל 7.2 קילומטר.

פעם ראשונה: נעלה בריצה בדרגת קושי 4 ונרד בריצה בקצב קל.

פעם שנייה: נעלה בריצה בדרגת קושי 6 ונרד בריצה בקצב קל.

פעמים שלישית ורביעית: נעלה בריצה בדרגת קושי 7 ונרד בריצה בקצב קל.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: גוף האדם מתפקד באופן נורמלי בטווח טמפרטורת גוף צר מאוד של שתי מעלות בין 36 ל-38 מעלות צלזיוס. סטייה של שתי מעלות מהטווח תגרום לשיבוש במערכות הגוף, וסטייה גבוהה יותר תהפוך לסכנת חיים. בעת מאמץ גדל קצב חילוף החומרים באופן חד, וקצב ייצור החום הנלווה לתהליך זה יכול לעלות עד פי שמונה מקצב ייצור החום במנוחה או בשינה. השפעת הסביבה היא גורם נוסף שמשפיע על טמפרטורת הגוף – במזג אוויר חם סופג הגוף את חום הסביבה וחומו עולה, כאשר לגוף יש מנגנוני ויסות חום שונים כמו הזעה. עומס החום מורכב מטמפרטורת האוויר וממידת הלחות שבו, ובימים כאלה כדאי להמיר את הריצה בחוץ לריצה על פני מסילת ריצה במכון כושר או לאימון אחר בסביבה ממוזגת. בימי תחרות התאימו את קצב הריצה לעומס החום – רוצו לאט יותר, ובעומס חום כבד ותרו על הניסיון להשיג תוצאה. על קו הזינוק עמדו כשהגוף רווי במים. אל תגזימו בשתייה, אבל שתו שלוש-ארבע כוסות בשעות שלפני המרוץ עד שהשתן שקוף לגמרי.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – הכל במקום אחד” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר