רחוב ביכורים
רחוב ביכורים

ביכורים לפני פסח

והשבוע: רחוב ביכורים

פורסם בתאריך: 10.3.18 17:55

היסטוריה: לפי היהדות, ביכורים הם הפירות הראשונים של השנה משבעת המינים שהתברכה בהם ארץ ישראל. מנהגי הבאת ביכורים היו ידועים במקומות שונים בעולם העתיק, ולפי המסורת היהודית היו מעלים את הביכורים לירושלים אל הכוהנים בבית המקדש החל מחג השבועות ועד חג האסיף (סוכות). המקור במקרא הוא בפסוק “רֵאשִׁית בִּכּוּרֵי אַדְמָתְךָ תָּבִיא בֵּית ה’ אֱלֹהֶיך” (שמות ל”ד, פסוק כ”ו). כמתואר במקרא, יש שלושה חלקים בהבאת הביכורים – הנחה, הנפה, וקריאה. האדם היה מביא את הביכורים לבית המקדש, מניח אותם לפני המזבח, אחר כך היה מניף אותם ואומר לפני הכהן את “מקרא ביכורים”. הבאת הביכורים מסמלת הודיה לאל על הטוב שהוא השפיע.

ווייז: נחנה את הרכב ליד בית הספר עירוני ה’.

האימון: אורך המסלול מבית הספר עירוני ה’ עד מרכז הכרמל הוא 800 מטר. נבצע את המסלול הלוך וחזור ארבע פעמים, ובסך הכל 6.4 ק”מ. האימון משלב עליות וירידות חדות, ולכן יש לשים דגש על טכניקה נכונה.

פעם ראשונה: נטפס במעלה הרחוב עד מרכז הכרמל, כאשר נרוץ בקצב קל במשך 120 שניות ונלך במשך 60 שניות. בסוף הטיפוס ננוח במשך שתי דקות ונרד לנקודת ההתחלה, כאשר נרוץ בקצב קל במשך 120 שניות ונלך במשך 30 שניות.

פעם שנייה: נטפס במעלה הרחוב עד מרכז הכרמל, כאשר נרוץ בקצב קל במשך 180 שניות ונלך במשך 30 שניות. בסוף הטיפוס ננוח במשך שתי דקות ונרד לנקודת ההתחלה, כאשר נרוץ בקצב קל במשך 120 שניות ונלך במשך 30 שניות.

פעם שלישית: נטפס במעלה הרחוב עד מרכז הכרמל, כאשר נרוץ במשך 240 שניות ונלך במשך 30 שניות. בסוף הטיפוס ננוח במשך שלוש דקות ונרד לנקודת ההתחלה, כאשר נרוץ בקצב קל במשך 120 שניות ונלך במשך 30 שניות.

פעם רביעית: נטפס במעלה הרחוב עד מרכז הכרמל, כאשר נרוץ במשך 240 שניות ונלך במשך 30 שניות. בסוף הטיפוס ננוח במשך שלוש דקות ונרד לנקודת ההתחלה בריצה קלה ללא הפסקה.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ תזונה: רותם להב, הדיאטנית הראשית של סטודיו 2aim, ממליצה על אכילת סלק, שהוא עשיר במינרלים רבים ובהם סידן, אשלגן, מגנזיום, אבץ ונחושת. אמנם אין בו הרבה ברזל אך הברזל שנמצא בו נספג היטב, ולכן הוא טוב למצבי אנמיה. הסלק עשיר גם בנוגדי חמצון מסוג בטאלאין שמסייעים בהגנה מפני מחלות סרטן ומחלות כרוניות. בניסוי שנערך בצרפת נמצא כי שתייה של 3/4 ליטר מיץ סלק ביום לאורך תקופה שיפרה באופן משמעותי את מצבם של חולי סרטן. הסלק מכיל גם כולין – ויטמין ממשפחת ה־B שמחזק את הכבד וממיס שומנים, ולכן הוא נחשב מרכיב חשוב בתוכניות לניקוי רעלים. כמו כן, הפיגמנטים בשורש הסלק מגבירים את הפעילות האנזימתית בעת סינון הרעלים על ידי הכבד, ובכך הם מסייעים בניקוי הפסולת מהגוף. במחקר שנערך בבריטניה נמצא כי 100 גרם של מיץ סלק ביום מורידים משמעותית את רמות לחץ הדם. גם לעליו של הסלק יש סגולות רפוי, והם מכילים חומצה פולית שמסייעת להגנה מפני מומים בקרב עוברים וכן לתנועתיות של הזרע ולניידותו. העלים עשירים בוויטמינים A, B ו־ Cובסיבים תזונתיים שעוזרים לתפקודה של מערכת העיכול. עם זאת, הם עשירים גם באוקסלט, ולכן לא מומלץ לאכול אותם במצב של אבנים בכליות או בכיס המרה.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר