עג'ת ברוקולי (צילום: אתר "מטבח של שלום")
עג'ת ברוקולי (צילום: אתר "מטבח של שלום")

ערבי, טבעוני וטעים

אם תזדמנו מחר (רביעי) לשדרות בן גוריון 24, סביר להניח שתפגשו את כיפאח דסוקי ליד הדוכן עם המטעמים שלה. החל מיום שני הקרוב תמצאו אותה בתוך מסעדת "אליאח'ור" מבשלת את מיטב המטעמים של המטבח הערבי אבל על טהרת הטבעונות

פורסם בתאריך: 22.2.22 18:39

כיפאח דסוקי נולדה וגדלה בכפר פרדיס, היא בוגרת אוניברסיטת תל אביב ובעלת תואר ראשון בריפוי בעיסוק. את הפרקטיקה היא עשתה בתחום הגריאטריה ואת התואר השני עשתה במגדר באוניברסיטת צ'ארלז בתקופה שגרה בפראג, צ'כיה. היא מגדירה עצמה כפמיניסטית מושבעת אשר לא נעה עם הזרם, אלא להיפך. הליכה עם הזרם גרמה לה רק אי נוחות על גבול המצוקה. "אני לא עושה זאת בכוונה", היא אומרת, "אבל אני לא יכולה להתאים את עצמי לתכתיבי הרוב בחברה. אני הולכת בדרכי ואני שלמה איתה, גם אם אני נאלצת לעיתים לשלם מחיר כבד על כך. מאוגוסט 2015 התחלתי לקיים אורח חיים טבעוני. מאז ומתמיד אהבתי לבשל ורכשתי לי מיומנות בתחום. המעבר לטבעונות הכניס לי עניין חדש ומאתגר למטבח, כשהתחלתי להפוך מאכלים מהמטבח הערבי האהוב עליי לטבעוניים".

מקלובי (צילום: אתר "מטבח של שלום")

מקלובה (צילום: אתר "מטבח של שלום")

לפני ארבע שנים היא החלה לכתוב לראשונה בעברית, ולספרה הראשון, שיצא לאור לפני שלוש שנים, היא קראה "מטבח של שלום", שבו אספה מבחר גדול ומרשים של מתכונים טבעוניים מהמטבח הערבי. ייחודיות הספר הוא שילוב שתי השפות, עברית וערבית, כך היא רוצה להגשים את חלומה לשלום בין בני האדם וגם שלום עם החי. בעקבות המתכונים שבספר, נולד המיזם של משלוחי אוכל ערבי טבעוני עד הבית, ובשבועיים האחרונים, אפשר היה ליהנות מכל המנות – עיקריות, ראשונות, סלטים וקינוחים טבעוניים ובריאים – בדוכן שהיא פתחה באופן קבוע בימי שלישי ורביעי בשדרות בן גוריון 24.

 

 

דסוקי: "מחר (רביעי) זה היום האחרון שבו הדוכן יפעל, והחל מיום שני הקרוב, אנחנו נכנסים למסעדה קיימת בשם 'אליאח'ור'. התפריט יהיה חדש, עם המאכלים שאני מבשלת. אפשר לבוא לאכול במסעדה, לבוא לקחת באיסוף עצמי או להזמין משלוח. נפעל בכל יום, מלבד יום ראשון".

מנות לדוגמה: מנסף / מקלובה (50 שקלים לליטר); מסח'ן (59 שקלים); סינייה של כפתה בטחינה או עגבניות (45 שקלים לליטר); ספיחה / קובה בורגול (30 שקלים ל-2 יחידות); עג'ת ברוקולי או כרובית (18 שקלים ל-2 יחידות); מנאקיש (20 שקלים ל-2 יחידות); מחמרה (25 שקלים ל-2 יחידות); סלטים; ממולאים; מנות עיקריות ותוספות.

"מטבח של שלום" במסעדת "אליאח'ור, שדרות בן גוריון 24, המושבה הגרמנית. פתוח: ימי ב'-שבת בין השעות 19:00-11:00, טלפון: 052-822377.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר